16 Aralık 2009 Çarşamba

YILBAŞI HAZIRLIKLARI - NANE LİKÖRLÜ ELMA TATLISI

Pazar günü Sinemciğimin ev sahipliğinde çok keyifli bir öğleden sonra geçirdik. Bizi evindeki sımsıcak ortamla karşıladı. Yılbaşının umudu ve coşkusu evine o kadar yansımıştı ki fotoğraf makinamı elimden düşüremedim, tabii sırf ben değil. Fotoğraf konusunda daha çok şey öğrenmem gerektiği bir gerçek. Ben tarif vereyim, fotoğrafa Burcu'dan bakın :)

Yılbaşı hazırlıklarına henüz ben malesef girişemedim. Bu ara pasta, kurabiye işlerine o kadar daldım ki evime sıra gelmedi, bu da beni son derece rahatsız ediyor. O yılbaşı ağacının ışıklarını gece seyretmekle müthiş bir huzur buluyorum çünkü.

Sinoş'un masası tek kelime ile kusursuzdu. Çay ve şarap ikramını, tatları kadar sunumları ile de aklımızda kalan güzel yiyeceklerle yaptığı açık büfesinde yılbaşı sofralarımız için de fikir verebilecek alternatifler bulunuyordu.

  • Somon ve avakadolu minik dürümler

dürüm

  • Fıstıklı ve Üzümlü Kıymalı Börek (Hem yufka hem milföy kullanılmıştı)
    kiymali borek
      • Mercimek Salatası

      mercimek

      • Peynirli ve Zeytinli Çörekler

      Ve bunların dışında;

      soframızı renklendirdi..

      Ama bir tat vardı ki bunu merak edeceğinizi bildiğim için tarifini aldım ve şimdi yayınlayacağım :)

      Yılbaşının renklerini tüm ahengiyle sergileyen bu tatlının ne kadar hafif ama ne kadar lezzetli olduğunu ancak yediğinizde anlayabilirsiniz diyebiliyorum.

      Ben alkol tüketmeyi sevmeyen biri olmama rağmen içindeki nane likörü beni hiç rahatsız etmedi.

      NANE LİKÖRLÜ ELMA TATLISI

      <


      Malzemeler:

      • 10-12 adet yeşil elma
      • 1 şişe nane likörü
      • 3-4 yemek kaşığı toz şeker
      • Kaymak
      • Nar
      Elmaların kabukları soyulur ve ortasındaki çekirdek, elmaya hasar vermeden soyucu aleti ile çıkartılarak, elmanın içinde bir delik açılır.

      Elmalar tencereye oturtulur (geniş bir tencere kullanılmalı) ve üzerlerine 1 şişe nane likörü dökülür. 3-4 yemek kaşığı toz şeker de serpilir ve tencerenin kapağı kapatılarak elmalar yumuşayıncaya kadar pişmeye bırakılır.

      Pişen elmalar, nane likörünün verdiği renkle yeşile döner.

      Soğuyan elmaların ortalarına kaymak doldurulur ve narla servis edilir.


      Nasıl ama , şu ahenk kendisine hayran bırakmıyor mu?

      Yılbaşı coşkusu sarsın heryeri.. İçimiz umut dolsun !



      Afiyetle,

      9 yorum:

      Unknown dedi ki...

      Müge'cim ellerine sağlık hepsi hari
      ka öpüyorum...

      Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

      ne şeker ne şeker..
      pek sevdim mügeciğim....

      Burcu Çalışkan dedi ki...

      Mügeciğim teşekkür ediyorum kendi yemek detay fotolarını da yabana atma lütfen ayrıca günü gayet güzel anlatmışsın. En kısa zamanda bizde görüşelim :))

      Yemekbahane dedi ki...

      Teşekkür ederim, çok harika gözüküyor değil mi :) Ben de aynı kanaatteyim ..

      Burcu'cum, seni mini salonunda bizi hayal etmek bile güzel :)

      durutarifler dedi ki...

      Elmalı tatlının renkleri ve görünümü harika olmuş.
      Ellerinize sağlık. Mükemmel

      Sinem Ergun dedi ki...

      Hazırlamasıda, beraber geçirdiğimiz vakitte çok zevkliydi,
      Aralık ayı yılın sonu olsada yeni yılın gelişini bir ay boyunca evimizi süsleyerek ve arkadaşlarla ve akrabalarla buluşmalar düzenleyip, konsepte uygun sunumlar hazırlayarak geçrimek beni çok mutlu ediyor, yaratıcı ve mutlu yeni yıl dileklerimle,
      Sevgiler...

      fazi dedi ki...

      fotolarla süper olmuş :) dürüm olayını ben de deneyeceğim.

      Öylesine Bir Blogcu'nun Hayatına Dair dedi ki...

      Ellerinize sağlık harika görünüyor. Birşey sormak istiyorum. Elmaları illa ki servis yapılacağı gün mü pişirmek gerekiyor? gün önceden pişirip bekletsek bir sorun olur mu lezzetinde? teşekkürler şimdiden.

      Yemekbahane dedi ki...

      Sevgili Elma Çekirdeğinin Annesi,

      Aynı gün pişirmenize gerek yok, bir gün önceden de yapabilirsiniz. Bir sakıncası olmayacaktır.

      Herkese tekrar yorumları için teşekkür ediyorum.

      Sevgiler,
      Müge

      LinkWithin

      Related Posts with Thumbnails