24 Aralık 2008 Çarşamba

ANNEANNE KURABİYESİ


Krizden midir, nedir? Sanırım en sönük yılbaşı arifesindeyiz. Sizi bilmem ama ben kendi çevremde yeniyılın umudunun yansımalarını pek göremiyorum. Coşkusuz, heyecansız bir bekleyiş var bence. 2009 ne getirecek ? Getireceklerinden ziyade götüreceklerine dair öngörüler havada uçuşuyor. Talihsiz, zavallı 2009 kendisine yüklenen kara bir misyonla giriyor hayatımıza şimdiden.
Yok ilk üç aydan sonra gidişat iyice kötüleşecek, 2009 daha beter olacak. Her yerde aynı sözler.
Sanırım ondan bu sene elim zor gidiyor yılbaşına dair bir şeyler yapmaya. Evi renklendirip güzelleştirdiği için çok severek yaptığım ağaç kurma aktivitesini bile sırf yeniyılın bu karamsar havasını biraz olsun dağıtsın diye zarzor gerçekleştirdim bu sene.
Umuyorum bu karamsar hava ve beklentiler sadece düşüncelerde kalır ve 2009 beklendiğinin çok ötesinde çok güzel ve özel bir yıl olur , herkesi utandırır.
Geçtiğimiz pazar sabahı kahvaltıda yine konuklarım vardı. Ancak bu sefer malesef fotoğraf çekmeme fırsat kalmadan sofraya oturuldu, o nedenle masaya ve yaptıklarıma dair elimde herhangi bir fotoğraf yok. Bu kurabiyenin dışında :)
Anneanne kurabiyesinin tarifini Portakal Ağacı'nda okumuştum, denemeye karar verdim ve çok da memnun kaldığım bir tarif oldu.
Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 250 gr oda ısısında margarin (ben tereyağ+margarin karışık kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • yaklaşık 700 gr un (azar azar ilave edilmesi uygun olur)
  • üzeri için 1 yumurta sarısı ve toz şeker

Margarin, 2 yumurta, toz şeker, yoğurt, kabartma tozu ve vanilya bir kasede yavaş yavaş un ekleyerek yoğurmaya başlanır. Kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar un eklenmeye devam edilir.

Hamur kıvamına gelince hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılır, uzun rulo şeklinde yuvarlanır ve spiral şeklinde sarılır. Yağlı kağıt serilmiş ya da yağlanmış fırın tepsisine aralıklı olarak dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülür ve toz şeker serpilir.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir.

Afiyetle,

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık arakdaşım ne kadar güzel şeyler yapmışsınız banada beklerim sevgiler

ahsapboyaci.blogcu.com

Adsız dedi ki...

harika görünüyorlar canım ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Mügeciğim.Ne zamandır ben de yapmamıştım.Hatırlattığın için sağol.Bu arada senin Fenerbahçe pastanı acemice uygulamaya çalıştım.Ve bloğuma koydum.Seninki kadar güzel olmadı ama eşim bayıldı.Sağol.Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails