6 Temmuz 2007 Cuma

PORSİYON DÜĞÜN PASTASI

Image Hosted by ImageShack.us


"O kadar yazdın, senin neden sesin sedan kesildi ?" diyenleriniz vardır belki de.. Haklısınız son bir haftadır bugün saat 17:30'da teslim etmem gereken 150 adet porsiyon düğün pastası siparişi ile uğraşıyordum.Bu benim aldığım ilk büyük siparişti; o nedenle alışverişi, imalatı derken bugün teslim ettiğimde anladım ne kadar yorulduğumu..Bugüne kadar doğum günleri ve özel günlerde eş dost arasında kendimce birşeyler yapmaya çalışırken yakın arkadaşlarımdan birisinin şirketinde benim yaptığım balkabaklı turtadan tadan bir çalışma arkadaşı beni arayıp, "ben senin yaptığın bir şeyi yedim ve çok beğendim...Abimin düğünü için bize 150 adet tek porsiyonluk pasta yapar mısın?" diyince mesuliyetin farkına vardım ... O nedenle çok titiz bir şekilde planladım ve organize oldum..1 haftadır bunların hazırlığı içerisindeydim..Neyse ki sonuç beni çok memnun etti..Umarım düğün sahipleri de mutlu olur ve pastaları beğenirler...


Image Hosted by ImageShack.us




Porsiyon pastalar için Emel Başdoğan'ın ıslak pandispanya tarifini kullandım. Çok rahat kesilen ve yoğun tadıyla çok lezzetli bir pandispanya elde ettim..Bundan sonra sık sık bu tarifi
kullanacağım.



  • 6 yumurta
  • 170 gr toz şeker
  • 110 gr un
  • 1/2 çay bardağı portakal suyu
  • 50 gr kakao

Yumurta sarısı ve beyazlarını ayırıp, yumurta aklarını şekerin yarısı ile kar gibi oluncaya ve bıçakla kesilebilecek kıvama gelinceye kadar çırpıyoruz.

Şekerin geri kalanı ile yumurta sarılarını krema gibi oluncaya kadar çırpıp, portakal suyunu ilave edip kaşıkla karıştırıyoruz.

Kakao ve unu elekten geçirip, tüm malzemeleri biraraya getirip yumurta aklarını söndürmeden tahta bir kaşık ile hafifçe karıştırıyoruz.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pandispanyamızı yaklaşık 25-30 dk kadar pişiriyoruz.

Arasına çikolatalı cremole kullandım. Cremole'nin içine bitter çikolata rendeledim ve tane antep fıstığı ekledim.

Üzerine her zamanki gibi çikolata ve kremadan elde ettiğim ganajı uyguladım.

Şeker hamuru ile son olarak kaplayıp, son bir haftadır tek tek yaptığım güller, yapraklar , şal gürünümü ve dore arjantin şekerleri ile süslemeyi tamamladım.


Image Hosted by ImageShack.us



İşte kutulanmış halde pastalar sahiiplerini bekliyor :)

Image Hosted by ImageShack.us


Herkese afiyetler olsun !!!!



Image Hosted by ImageShack.us

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails