22 Temmuz 2007 Pazar

CHOCOLATE BUTTER CAKE

Image Hosted by ImageShack.us

Seçimdi..Oydu...Birinci gelen partiydi derken bir pazar gününü daha bitirmek üzereyiz.Dışarıda gün batmak üzere....Çocukluğumdan beri pazar günlerini pek sevmediğim için midir bilmem; hele bir de gün battığında sanki pazar akşamı benim için pazartesiyi çağıran bir hal almaya başlıyor..Ekranda her yerde seçim ve sandıktan çıkan oy sayıları var.Ben de bir kolaçan edeyim bari dedim bizim buralar ne alemde..

Geçen yazımda bahsettiğim gibi bir doğum günü pastasını yaparken Cake Bible kitabından az sonra yazacağım lezzetli ve kıvamlı bir sonuç aldığım Chocolate Butter Cake tarifini uygulamıştım.Bu tarifi gerçekten çok beğendim ve pratik buldum.Bundan sonra da sık sık kullanacağım..

Malzemeler:

  • 1/2 cup + 3 yemek kaşığı kakao (63 gr)
  • 1 cup kaynamış su (236 gr)
  • 3 iri yumurta (oda ısısında)
  • 2 yemek kaşığı vanilya esansı
  • 2 1/4 cup + 2 yemek kaşığı kekun (235 gr)
  • 1 1/2 cup toz şeker (300 gr)
  • 1 yemek kaşığı kabartma tozu
  • 3/4 yemek kaşığı tuz
  • 1 cup tereyağ (227 gr)

Fırınınızı 180 derecede ısıtın.

Kakao ve kaynamış suyu kakao eriyene kadar karıştırın ve ılınmaya bırakın.

Derin bir kasede yumurtaları , soğuyan kakao karışımının 1/4'ünü ve vanilyayı çırpın.

Başka bir kasede diğer toz malzemeleri birbirine karıştırın.Yağı ve kalan kakaoyu da katarak homojen kıvama gelene kadar çırpın.Sonrasında yavaş yavaş yumurtalı karışımı ilave edin ve 20 cm lik cemeberinizin altına yağlı kağıt serip kalıba karışımı dökün.

Keki pişirip bir gece streç filme sarılı olarak bekletildikten sonra pasta yapımında kullanılabilir. Ben böğürtlenli çikolatalı pasta olarak değerlendirdim. İçine ve dışına çikolata ganaj uyguladım.

Herkese güzel bir hafta dilerim...

Sevgiyle ...

4 yorum:

Selen dedi ki...

Mügecim selam,
Bir önceki yazına da iki yorum bırakmıştım, gördün mü? Bir de mail attım sana ama cevap gelmedi. Spam'e mi düştü acep?
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor pasta.Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Çok iştah kabartıcı görünüyor. Immmhh olsa da yesek şimdi. Ellerine sağlık Müge'ciğim.
Sevgiler,

Yemekbahane dedi ki...

Selen'cim,
Şimdi gördüm hemen bakıyorum...

Burçin,
Çok teşekkürler

Sevgilerimle,
Müge

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Mügecim, yapılışıda çok farklı bir pandispanyaymış. Böğürtlen ve ganajlada karışınca eminim tadıda çok güzel olmuştur. Sevgiler..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails