14 Nisan 2007 Cumartesi

KURABİYE ÜZERİNE

Image Hosted by ImageShack.us



Hele bir dönün şöyle bir çocukluğunuza ...

Annenizin mutfağından gelen mis gibi bir koku...
Pişmesi için telaşlandığınızı hatırlayın. Fırından çıktığında, annenizin "daha SICAK! azıcık bekle" demesine rağmen sabırsızlıkla, o itinayla sıra sıra tepsiye dizilmiş fırın tepsisine bakışınızı.
Sizi bilmem ama ben kurabiye çok severim.Ben çocukken TV'de bir programda yanlış hatırlamıyorsam Susam Sokağı'ydı orada Kurabiye Canavarı diye bir karakter vardı.Çok gülerdim ona , nasıl da kurabiyeye tutkundu zavallıcık :)
Annelerimizin sadece avucunun içerisinde yuvarlayıp sırayla dizdiği hafiften irice kurabiyelerin yerini tutmaz tabii ama artık kurabiyeler neredeyse bir sanat unsuru haline geldi.
Renklendirip farklı farklı şekiller verdiğimiz kurabiyeleri, bebek doğumlarında, doğum günlerinde , nikahlarda dahi bir mesaj için kullanır olduk..Yani kurabiye kendini aştı , önce göze sonra damağa hitap eder konuma geldi..Tıpkı tüm diğer ikramlar gibi.
Daha önce royal icingle bir kaç deneme yapmıştım, pek başarılı bulmadım kendimi açıkça söylemem gerek, daha çok çalışmam lazım.
Hamuru direk renklendirme konusu ise severek yaptığım bir şey. Kendimi çocukların oyun hamuru ile oynuyormuşum gibi hissediyorum.

Image Hosted by ImageShack.us


Merak ettiğim bir kaç yöntem daha var.Bunlardan biri şeker hamuru ile kaplama yöntemi.Onu da en kısa zamanda deneyeceğim.Ama bir yöntem vardı ki merak ettiğim; ekipman eksikliğinden ötürü uygulayamıyordum.Bu problemi ortadan kaldırmak için Pasta Malzemeleri sitesinden alışverişimi yaptım ve kendime yenilebilir gıda kalemi ve kurabiye şablonu aldım. Ayrıca bir de ev şeklinde bir kurabiye kalıbı edindim, değişiklik olsun diye :)

Siparişlerim iki gün içerisinde elime ulaşınca dün şirketten döndüğümde kendimi direk mutfağa atıverdim.Hemen bir tepsi kurabiye pişirdim.Soğumalarını beklemek bir işkenceydi :)

Image Hosted by ImageShack.us



Soğur soğumaz kalemlerimi aldım elime ve başladım şekillendirmeye ... İşte sonuç...

Daha güzeli olabilir tabii ama ben yaparken çok keyif aldım ..Engin de yerken :)

13 yorum:

GANNE dedi ki...

Mineciğim, ellerine sağlık. Hepsi çok şirin gözüküyor. Senden öğreneceğim çok şey var, her gün bir yenilik yapıyorsun. Çok teşekkürler.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım seni takip etmek çok zevkli.. tariflerine her gün bir yenisini ekliyorsun.. üstelik hepsi de birbirinden değişik ve hoş.. ellerine sağlık canım..

Papatya dedi ki...

Minik sirin evler de guzel ama ben mekiklere bayildim :)

Ben de beklerim...
sevgiler,
Papatya

nes-kafe dedi ki...

çok şirinler eline sağlık :)

Yemekbahane dedi ki...

Ganne merhaba,
Estağfurullah ne demek öğrenmek..Biz şu işe paylaşmak diyelim en iyisi.Bir şeyler katabiliyorsam ne mutlu :)

Ayşegül'cüm..
Güzel övgü dolu szölerin için çok teşekkür ediyorum.Elimden geldiğince sık güncellemeyi tercih ediyorum bloğu.Sizlerle buluşmak çok keyif veriyor bana çünkü.

Papatya,
Yaşadığın yer açısından çok kıskandım seni doğrusu .Komşuya olan düşkünlüğüm herkesçe bilinir.
Gelmezmiyim, geldim bile :)Efharisto para poli :)
Na se kala :))

Nes, ziyaretin için çok teşekkür ediyorum.

Sevgilerimle,

Müge

umran dedi ki...

Sevgili mine,guzel surprizin ve ikramin icin cok tesekkurler.yorumunu yeni gordum geciktigim icin kusura bakma olurmu.Bu arada tariflerin harika;)

hatice dedi ki...

Sevgili Mine,
senin sayfanda hep yeni şeylerle karşılaşıyorum, inanımaz tatlı gözüküyor kurabiyeler ..ellerine sağlık..sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Merhaba Müge'ciğim,
Ne kadar şirin olmuş kurabiye evlerin. Gıda kalemi almadım hiç ama çok da merak ediyorum doğrusu. Sayende fikir edinmiş oldum.
Sevgiler,

Betül dedi ki...

Mügecim ne şirin evlerin olmuş böyle..ama demek yediniz bunları:( bahsettiğin gıda boyalı kalemleri bende görmüştüm cıvıl cıvıl çok hoşuma gitmişti.

LaMa dedi ki...

Inanmiyorum!!! Daha neler duyacagiz, goecegiz:) yenilebilir gıda kalemi de icat olmus demek:)
Itiraf etmek lazim, cok guzel gorunuyorlar, eline saglik

Adsız dedi ki...

Mügeciğim merhaba, bu kurabiyeler ne şirin olmuşlar böyle.:))

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Müge merhaba ben nasıl atlamışımda bunca zaman ziyaret etmemişim blogunu :O
aradığım herşey mevcutmuş oysa kurabiyler şahane gerçekten ellerine sağlık
hele mekik muhtemel projelerim arasındaydı görmek çok iyi oldu yalnız mekik için bademm unu bulamadım sence bademlerin kabuklarını çıkardıktan sonra robotta un haline getirsem de aynı tadı yakalayabilir miyim ne dersin
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Mügecim ne şirin ev olmuş bunlar. Ellerine sağlık. Sevgiler..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails