21 Nisan 2020 Salı

MERCİMEK EKMEĞİ




Bu tarifi Instagram'da takip ettiğim keyifli bir hesap olan Mösyö Şokola'da görüp uyguladım. Çok lezzetli oldu, mercimekten olduğuna inanmak hakikaten güç. Sanırım düşük glutenli beslenenler için de uygun olacaktır tabii diyetinize uygun olup olmadığını mutlaka kontrol edin, benimki bilir kişi notu değil :)

Mercimeği geceden ıslatmanız gerekiyor, bir kere bir kaç saat tutsam yeter diyerek bir kere de haşlayarak yaptım olmadı. Yılmadım ama tariftekini birebir uygulayınca başarılı oldum :)

Malzemeler:

  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1/4 su bardağı sıvı yağ (ben zeytinyağ kullandım)
  • 2 yumurta
  • 1 avuç kıyılmış dereotu (varsa ben koymadım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 kase ufalanmış beyaz peynir
  • Üzeri için susam, çörek otu, çekirdek ne varsa
  • Tuz
Yapılışı:
  1. Geceden mercimekleri suya koyup bekletiyoruz.
  2. Ertesi gün mercimekleri iyice yıkayıp (köpüğü çıkacak) süzüp bir süre kurutuyoruz.
  3. Mercimeklere yoğurt, yağ ve yumurta ekleyerek blendarda çekiyoruz.
  4. Kabartma tozu ve tuz ekleyerek karıştırıyoruz.
  5. Fırını 175-180 derecede ısıtıyoruz.
  6. Bir fırın kabına yağlı kağıt yerleştiriyoruz. (Kenarları da dahil)
  7. Karışımı yağlı kağıt koyduğumuz fırın kabına döküyoruz.
  8. Elimizle ufaladığımız beyaz peyniri her yerine serpiştiriyoruz.
  9. Üzerine susam, çörekotu, çekirdek ne varsa döküyoruz.
  10. Üzeri kızarıp içi pişene kadar 25-30 dk kadar pişiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails