4 Aralık 2018 Salı

KAYMAKLI POĞAÇA


11.sezonunu yaptığımız blog kızları günümüzde son iki senedir herkesin bir şeyler yapması adedini değiştirdik. Artık herşeyi ev sahibi kimse o yapıyor. Çalışan bir kadın olarak bana bir günde 10 çeşit yapması zor geldiği için aslında benim oyun her ay giderken bir şey yapıp götürmekten yanaydı ama tabii ki demokrasi ile bu durumu çözdük. Benim gibi düşünen kişiler kendi arasında birbirine destek vermeye devam ederken diğerleri talep ettikleri modelde yapıyorlar. Bu poğaçayı Kasım ayında Selen'de toplandığımız için ben ona yapmış oldum. Kaymakla yapılan poğaçanın tadını merak ediyordum, internetten biraz araştırdım ve iyi bir tarif buldum, birebir uyguladım. Tarif defterimde yerini aldı. Artık benim demirbaş hamurlarımdan biri olacak. Ben tarifteki gibi içine peynir koydum ama en kısa zamanda zeytinli ve sucuklu denemek istiyorum eminim özellikle Poyraz buna bayılır.

Malzemeler:

  • 150 gr kaymak
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 paket instant(kuru) maya
  • Yarım su bardağı sıvıyağ (ben ayçiçeği kullandım)
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 kase ufalanmış beyaz peynir
  • Aldığı kadar un (benimki yaklaşık 4 su bardağı aldı)
  • Çörek otu-susam
Yapılışı:
  1. Sütü bir cezvede hafifçe ılıtıyoruz, parmağımızın yanmadan girebildiği sıcaklık iyi olacaktır.
  2. Hamuru yoğuracağımız derin bir kaba sütü ve mayayı koyuyoruz ve karıştırarak mayayı canlandırıyoruz.
  3. Buna yumurta (1 tam ve birinin de beyazı) ve yağı ekleyip yine karıştırıyoruz. 
  4. Kaymak, şeker, tuz ve peyniri de katıp ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur oluncaya kadar un ekleyerek yoğuruyoruz.
  5. Hamurumuz kıvamına gelince üzerine bir bez örtüp sıcak bir yerde 1 saat mayalanmaya bırakıyoruz.
  6. Tepsiye yağlı kağıt seriyoruz.
  7. Kabaran hamuru bir parça un serperek tezgahta tekrar toparlıyoruz. 
  8. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp rulo yapıp sonra bu ruloyu ikiye katlarak burgu yapıyoruz. Elde ettiğimiz burguyu içe doğru sarıp kat yerini alta getirerek tepsiye diziyoruz.
  9. Üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susam serpiyoruz.
  10. 180 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails