14 Ağustos 2018 Salı

ŞEFTALİLİ ALTÜST KEK




Uzun zamandır yapmak istediğim bir kekti. Ancak şeftalinin hamuru ıslatmasından ve keyifsiz bir kalınlıkta bir kek olmasından yana endişelerim vardı. İnternette yerli ve yabancı sitelerde hayli gezindim ve sonunda aradığım keki buldum. Özge'nin Oltası sayfasında tüm ölçüleri birebir yapıldığında harika bir sonuç veren bu tarifi buldum. Kendisine sevgilerimi iletiyorum :)

Kayıtlarımda kalması için ben de burada paylaşıyorum.

Buyrun tarif geliyor :)

Malzemeler:
(26 cm kelepçeli kalıpta pişirdim)

Altı yani Şeftali kısmı için;
  • 1 adet büyük boy (küçük ise 2 tane) olgun şeftali (çok yumuşak olmasın)
  • 1 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • Bunları karıştırmaya yetecek miktarda 1-2 yemek kaşığı limon suyu 
Kek Hamuru;
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı ılık süt (hafif ısıtıyoruz)
  • 1/2 su bardağı eritilip soğutulmuş tereyağ (yaklaşık 100 gr) (eritirken yanmaması için içine 1 yemek kaşığı zeytinyağı ilave ettim)
  • 1 yemek kaşığı limon suyu

Yapılışı:
  1. Sütü ılıtıp içine 1 yemek kaşığı limon suyu ilave ederek 10 dk kadar bekletiyoruz. Bu Buttermilk elde etmemizi sağlıyor, sütü kesiyor ve yoğurdun dibine benzer bir şey elde ediyoruz.
  2. Tereyağını 1 yemek kaşık zeytinyağı ile yakmadan eritip soğutuyoruz.
  3. Kelepçeli kalıbımızın altına yağlı kağıt yerleştirerek hazırlıyoruz.
  4. Şeftaliyi ince ince kabuklarını soymadan ay şeklinde dilimliyoruz.
  5. Bir kasede nişasta, toz şeker ve limon suyunu karıştırıp bir sos hazırlıyoruz. 
  6. Şeftalileri bu sosa bulayarak yağlı kağıt serdiğimiz kalıbın taban kısmına diziyoruz.
  7. Un, kabartma tozu ve vanilyayı bir kasede harmanlıyoruz.
  8. Yumurta, toz şeker ve erimiş yağı mikserle iyice çırpıyoruz.
  9. Hazırladığımız kesik sütten biraz döküp biraz da unlu karışımdan katarak yine çırpıyoruz.
  10. Süt ve un bitene kadar bunu tekrarlıyoruz.
  11. Boza kıvamında kek harcımız hazır olunca şeftalilerin üzerine döküp 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Kürdan testi yaparak içinin pişip pişmediğini kontrol ediyoruz.
  12. Fırından aldığımız kek iyice soğuyunca kenarlarını dikkatlice kurtararak kelepçeyi açıyoruz.
  13. Servis tabağına ters yüz ederek kağıt kısmı üste gelecek şekilde keki yerleştiriyoruz.
  14. Yavaşça kağıdı açarak kekimizi servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails