24 Temmuz 2018 Salı

SAKIZ KABAĞI MEZESİ


Ege'nin topraktan alıp küçük bir işlemle yapılan harika lezzetleri.. Sarımsak ve hali zeytinyağı ile bezenmiş, saatlerce uğraşılmışcasına keyif veren nefis yemekleri..

Bugün size anlatacağım işte böyle bir meze..

Buradaki en temel şey kendinize mümkünse en körpesinden, ufaklarından çiçeği tepesinde yeşil kabak bulmak.. Sakız kabağı..

Sonrası için hazır olun.. 

Beni bu güzelle tanıştıran Beyza'ya sevgilerimle :)

Malzemeler:

  • 1 kg sakız kabağı (en küçüklerinden yaklaşık 10-12 adet oluyor)
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • 3 diş büyük boy sarımsak
  • 1 adet büyük boy limon
  • Tuz

Yapılışı:
  1. Kabaklarımızı soymadan, güzelce yıkıyoruz. Ben tepesini bile kesmiyorum körpe oldukları için, son derece lezzetli oluyor.
  2. Derin bir tencerede yumuşayıncaya kadar (ama parçalanacak kadar yumuşamasın) haşlıyoruz.
  3. Suyunu süzüp servis edeceğimiz borcam ya da tabağa alıyoruz. (Soslu olduğu için derinliği olan bir tabak tavsiye ederim)
  4. Sarımsakları dövüp, limon suyu, zeytinyağ ve tuz ile iyice karıştırarak bir sos hazırlıyoruz.
  5. Kabakların üzerine döküp servise hazır hale getiriyoruz. (Ben genellikle bütük servis ediyorum, fotoğraftaki gibi keserek de servis edilebilir)
Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails