13 Nisan 2018 Cuma

EN PRATİK DOĞUMGÜNÜ KURABİYESİ


Bu blog bundan 7-8 yıl önce bir pasta-kurabiye bloguydu.. Bilen biliyor.. Eskiden şeker hamurlu pastalarım ve kurabiyelerim vardı.. Hala da var ama çok nadiren yapıyorum artık. 

Şeker hamurlu yapmasam da evde mutlaka haftada, 10 günde bir kurabiye pişiyor. Benim hep yeni deneyeyim kafa yapım bazı çeşitlemeler yapsa da çocukların sevdiği tarif hiç şaşmıyor. 

Bu reçeteyi not etmeyin, kanıksayın.. Zaten malzemesi o kadar az ki.. Elinize bir kalıp hiç yoksa da bir çay bardağı alın, yapın yapın pişirin.. İçine bazen benim gibi damla çikolata karıştırın, bazen ceviz, hatta bazen kakao katın (ama o zaman unu dikkatli ayarlayın) bazen de tam fırından çıkardığınızda o yumuşaklığı dururken bonibon yerleştirin üzerlerine.. 

Ben Poyraz'ın doğumgünü partisi için Dr.Oetker'in icing setini kullandım hatta Aras yaptı çoğunu diyebilirim.. Temamıza sarı-kırmızı ve beyaz renkler uyduğu için onları kullandık..

Malzemeler:
  • 250 gr tereyağ
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı (büyük boy) pudra şekeri
  • Aldığı kadar un 
  • Bu aşamada içine ne isterseniz ekleyebilirsiniz.
Yapılışı:
  1. Oda ısısında yumuşamış tereyağını, yine oda ısısındaki yumurta sarısını ve pudra şekerini bir kaba alıp un ekleyerek yoğuruyoruz. 
  2. Ele yapışmayan, kıvamlı bir hamur olunca 10-15 dk kadar buzdolabında bekletiyoruz.
  3. Fırını 160 derecede ısıtıyoruz.
  4. Tepsiye yağlı kağıt seriyoruz.
  5. Hamuru 1-1,5 cm kalınlığında merdane ile açıyoruz.
  6. Ben çay bardağı ile yuvarlak kestim.
  7. Tepsiye dizip kenarları pembeleşince fırından alıyoruz. (Pişme süresi 10-12 dk dikkat)
  8. Bu kurabiyeleri bal sürerek şeker hamuru ile de kaplayabiliriz.
Ben kurabiyeleri soğutup sonrasında üzerini Dr.Oetker Süsleme Glazürü ile süsledim.

Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails