12 Aralık 2013 Perşembe

UZMAN TV VİDEOLU TARİF - ZENCEFİLLİ TAVUK IZGARA - YILBAŞI YEMEĞİ ÖNERİSİ

Zencefilli Tavuk Izgara

Karla kaplı İstanbul'dan günaydın hepinize..
Yılbaşı ikram önerilerine uygun bir videolu tarifimi paylaşmak istiyorum bugün sizlerle. Yılbaşında çoğu evde tavuk ya da hindi tüketildiği için bu tarifin özellikle pratik oluşu nedeniyle çok tercih edileceğini düşünüyorum. Özellikle tabii zencefilin o keskin tadını ve kokusunu seviyorsanız... Bence tavuğa çok yakışıyor. Ben bu tarifi tavuk ile yapmıştım ancak sizler hindi ile deneyebilirsiniz. Bekleme süresi ise uzayabilir, bu yemeğinizin daha aromalı ve dolayısıyla da daha lezzetli olmasından başka bir sonuç vermeyecektir. Yani eğer çalışıyorsanız bu tarif tam sizlik :) Akşamdan marinasyonu tamamlayıp sofrayı hazırlamaya başlarken pişirmeye geçebilirsiniz ..

Malzemeler:
  • 1 kg tavuk kalça eti (Tavuğun beyaz et kısmı lezzetli olmayacaktır, mümkünse kemikli tarafından kullanmanızı tavsiye ederim.)
  • 1 çorba kaşığı bal
  • 1 tatlı kaşığı toz zencefil
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 2 çay kaşığı kekik (Ben tane kekik kullandım, siz öğütülmüşü de kullanabilirsiniz)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • 4 diş sarımsak
  • Süslemek için limon dilimleri 
Yapılışı :

  1. Bal, zencefil, karabiber, kekik, tuz, zeytinyağ ve ufak ufak doğranmış sarımsakları bir kasede karıştırıyoruz.
  2. Tavukları bu harcın içinde harmanlayıp minimum 20-25 dk kadar kasenin üzerini kapatıp bekletiyoruz. 
  3. Tavayı hafif kızdırıp, tavukları her iki yüzü kızarana kadar pişiriyoruz.
  4. Üzerlerine limon dilimleri koyarak servis ediyoruz.
Yılbaşı sofranızda bu tarifi  iç pilav ile tamamlayabilirsiniz..
Video tarifi aşağıda izleyebilirsiniz...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba... Sitenize ve tariflerinize bayıldım. Daha çok yeni olan benim siteme de beklerim :-)
www.kafemola@blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails