28 Şubat 2013 Perşembe

FIRINDA PİŞİRİLEN CEVİZLİ EKMEK

Cevizli Ekmek

Bu aralar çok sık ekmek yapıyorum. Gelen misafirlerime salata ağırlıklı menüler oluşturduğum için börek çörekten ziyade ekmek pişirmeyi daha çok tercih ediyorum. Daha önce sizlerle ekmek makinasında pişirdiğim cevizli ekmek tarifini paylaşmıştım. Bu sefer ekmeği normal fırında pişirdim. Malzemelerini de biraz değiştirdim.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağu ruşeym (ruşeym yerine yine un kullanabilirsiniz)
  • 1 + 1/4 su bardağı oda ısısında su
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 paket instant maya
  • 1/2 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • üzerine serpmek için biraz un
Yapılışı:
  1. Ceviz ve üzerine serpilecek un dışındaki tüm malzemeyi yoğurup bir hamur hazırlıyoruz. (Ben bu aşamayı ekmek makinasının hamur programında yapıyor ve ekmeğimi orada mayalandırıyorum.)
  2. Yoğurduğumuz hamurun üzerini bir bezle kapatıp ılık bir yerde 1,5 saat kadar mayalanmaya bırakıyoruz.
  3. Hamurumuz mayalanınca cevizi ilave edip biraz daha yoğuruyoruz. (Hamur ele yapışıyorsa bir miktar un ile toparlanabilir)
  4. 20 dk kadar daha mayalanmaya bırakıyoruz.
  5. Kelepçeli kalıbımızın tabanını ve kenarlarını margarin ile yağlayıp hamurumuzu içerisine yerleştiriyoruz. (Kelepçeli kalıp yoksa 20-23 cm çapında bir tepsi kullanabilirsiniz, mühim olan margarin ile yağlanmasıdır)
  6. Hamurumuzu bir bıçakla keserek şekillendiriyoruz.
  7. Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  8. Hamurun üzerine un serpiyoruz. Kalıpta da 10 dk kadar mayalandırıyoruz.
  9. Fırına verip iyice kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

6 yorum:

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ellerine sağlık, miss gibi ev yapımı ekmek, bende bu aralar evde yapmak niyetine girdim. Umarım başarılı olurum...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mügecimm miss gibi ekmek kokusu sardı heryerii..Süper olmuşş..Bu ekmeğini muhakkak deneyeceğim..Cahilliğimi affet rüşeym nedir..ellerine sağlık canımm..

Yemekbahane dedi ki...

Ruseym yulaf kepeği canım aktarlarda bulunuyor sma yoksa o ölçüyü un ile değiştirebilirsin

TL Yükleme Merkezi dedi ki...

harika gözüküyor eşime bu ekmeğin tarifini vercem yapsın canım çok cekti...

burcu dedi ki...

Elinize sağlık. Tereyağıni eritip mi koyacağız ? Saygılarımla.

burcu dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails