13 Ocak 2013 Pazar

SEBZELİ MUFFIN

Sebzeli Muffin

Bu sebzeli minik kekçikler henüz bu sabah pişti. Uzun zamandır yapmadığım denli hızlı bir şekilde de öğlen bloga tarifi düşüyor. Instagramda fotoğraf paylaştığımda tarifini soranlara ithafen hemen aldım bu aksiyonu :)
Evdeki her türlü sebzeyi kullanabilirsiniz, illaki benim yazdıklarımın olmasına gerek yok zira yine evde ne varsa uygulaması ile yaptım bu muffinleri ..Ama soğan ve patates muhakkak olsun derim ben, soğanın tatlı lezzeti, patatesin hamuru tutuşu sonucu etkileyecektir. Bir sonrakine pırasa koymayı düşünüyorum hatta biraz da tavuk, ne dersiniz ?
Sebze yemeyi sevmeyen çocuklar ve ev halkı için de güzel bir alternatif olabilir belki ...

Malzemeler: (8 adet muffin)

  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 adet büyük boy patates (patates ufaksa 2 tane kullanabilirsiniz)
  • 1 adet havuç
  • 1-2 dal kereviz yaprağı
  • 1-2 dal maydanoz
  • 1 adet yumurta
  • 4 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı + 1 tatlı kaşığı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ (ben mısırözü kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 tatlı kaşığı toz şeker
Yapılışı:
  1. Öncelikle sebzelerimizi hazırlayacağız. Soğanları ufak ufak yemeklik şekilde doğuyoruz. Patatesleri de minik küpler halinde doğrayıp hazırlıyoruz.
  2. Havuçların ufak ve ince doğranması önemli çünkü biliyorsunuz havuç geç pişen bir sebzedir.
  3. Kereviz yaprakları ve maydanozu da ince ince kıyıp sebze hazırlığımızı tamamlıyoruz.
  4. Fırını 170 derecede ısınmaya bırakıyoruz.
  5. Muffin kalıplarını iyice margarin ile yağlıyoruz. (Ya da muffin kağıdı kullanabilirsiniz)
  6. Bir kasede sebzelerimizi ve diğer tüm malzemeleri karıştırıp bir harç hazırlıyoruz.
  7. Yağladığımız muffin kaselerinin içerisine harcımızı bölüştürüyoruz.
  8. Üzerleri kızarana ve içi pişene kadar fırında pişiriyoruz. (Kürdan veya bir bıçak ile içlerinin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz)
  9. Hafifçe ılındıktan sonra kalıptan çıkartıp servis ediyoruz.
Not: Muffin kalıbınız yoksa bu harcı ufak bir kek kalıbında ya da tepside yine iyice yağlayarak tek parça şeklinde pişirmeniz mümkün.

Afiyetle & sağlıkla,

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Bir muffin aşığı olarak bayıldım tarife hemen hemen yapmaya gidiyorummm ellerinize emeğinize sağlık.... Kocaman sevgilerrrr ....

NzlGl dedi ki...

Sebzeli olması beni cezbetti:) elinize sağlık

Adsız dedi ki...

agzim sulandi simdi bunlari görünce, cok güzel..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor
sevgiler

Çağla Yılmaz Bayar dedi ki...

Süper,Ellerinize sağlık!!!
Www.caglayilmaz.blogspot.com

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis olmuşlar,çokta sağlıklı..ellerinize sağlık..

Yemekbahane dedi ki...

Hande hanım yapınca yorumlarınızı bekliyorum heyecanla
Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Evet sebze cok yakıştı denemelisiniz nzlgl

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Bebeğime sebze yedirme konusunda oldukça sıkıntılıyım.Teşekkürler, tarifiniz beni heyecanlandırdı, bir de bu formda sebze yedirmeyi deneyeceğim :)
Sevgilerimle...

sibelyalcincom dedi ki...

Bende buna benzer bir tarif yapıyorum gerçekten çok lezzetli oluyor ellerinize sağlık sevgiler

PaSaSofraM dedi ki...

Merhaba süt ve yumurtaya alerjisi olan cocuklar icin kücük bir etkinlik baslattim sizdende tarif istesem yardimci olumusunuz, tarifin linkini bana yollasaniz yeterli olacak,Cumartesi gününe kadar etkinlik sürmekte. saygilarimla

neseersoy dedi ki...

Çok güzel görünüyor , kesin yapacağım , ellerine sağlık . Sevgiler

Kadınlara Yazılar Editörü dedi ki...

Muffini hiç sebzeli denemedim ama çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık :)

yesilmutfaktanlezzetler.blogspot.com dedi ki...

Tarifinizde blogunuzda harika ellerinize saglik...Sizi izlemeye aldim, bende beklerim sevgilerimle....

Unknown dedi ki...

sizi nasıl takip edebilirim. bana tarifler açılmadı.

Adsız dedi ki...

ellerine saplık. en kısa zamanda deneyeceğim:)

PaSaSofraM dedi ki...

tarifinizi denedim ve gercekten cok güzel oldu ben kerevizin kendisini kullandim :)
tarif icin cok tsk.ederim yakinda sayfamdada paylasacam ins.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails