6 Kasım 2009 Cuma

KAKAOLU CUPCAKE - ŞEKER HAMURU SÜSLEMELİ, KUTUDA


Haftasonu aldığım bir sipariş üzerine hazırladım bu cupcakeleri. Bu aralar pek mutfakta vakit geçirmemiştim. O yüzden Küçük Ayşe'nin ikinci yaş doğumgününde yaptığım bu cupcake'leri hazırlarken çok eğlendim.Özellikle de ambalajlarını tek tek yapıp , salona konsola dizmeye başlayınca Engin'in bile dikkatini çekmeye başladı.


Cupcake olarak yepyeni bir tarif denedim.Bu tarif konusunda nasıl övgüler dile getirsem bilemiyorum.Hani şu reklamlarda bir browniyi yiyen kız varya, yüzü gözü kakao içinde kalıyor:) İşte öyle bir lezzeti var. Artık sıkça yapıyor olacağım sanırım...

Malzemeler: (yaklaşık 28-30 adet)
  • 1 1/4 cup kakao (75 gr)
  • 2 2/3 cup un (330 gr)
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 3/4 cup oda ısısına gelmiş margarin/tereyağ (100 gr)
  • 3 yumurta
  • 2 cup toz şeker (360 gr)
  • 1 1/2 çay kaşığı vanilya ***cup diye verilen ölçü düzeltilmiştir***
  • 1 cup krema (1 paket, 200 ml)
  • 1 cup su (250 ml)
  • 1/3 cup portakal suyu


Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
Muffin kalıplarımızın içine kek kağıtlarını yerleştirip hazırlıyoruz.
Yağ, yumurta ve şekeri , şeker iyice eriyene, krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Toz malzemelerin hepsini bir kapta karıştırıp hazırlıyoruz.Vanilya ve kremayı çırptığımız şeker,yağ,yumurta karışımına ilave edip, çırpmaya devam ediyoruz. Toz malzemeleri (Un-kabartma tozu-karbonat-kakao-tuz) çırpmakta olduğumuz harca eleyerek ekliyoruz. Önce kaşıkla iyice yediriyoruz. Su ve portakal suyunu da bunlara ilave edip bir süre çırpıyoruz.
Koyu bir kek harcı kıvamına gelen karışımımızı bir kaşık yardımı ile kağıt yerleştirdiğimiz kalıpların içerisine dolduruyoruz. (Kalıplarınızın adetlerine göre sırayla pişirmeniz gerekebilir)
Fırına verip, yaklaşık 25 dk kadar pişiriyoruz. Kürdan testi ile pişip pişmediğini kontrol edip fırından alıyoruz.

Bu aşamadan sonra arzu ederseniz olduğu gibi ikram edebilirsiniz.

Ya da üzerine ganaj ya da krem şanti hazırlayıp , şekerlerle süsleyebilirsiniz.

Not :Üzerine yukarıdaki gibi şeker hamuru ile süsleme yapmak isterseniz, önce üzerine ganaj ya da krem şanti sürmeniz sonrasında şeker hamurunu kalıpla keserek üzerine yerleştirmeniz gerekir.

Afiyetle,

12 yorum:

Federica Simoni dedi ki...

complimenti!! una bellissima idea!!!

Adsız dedi ki...

Tülay
Öncelikle yaptığınız bütün yemekler, pastalar, kekler çok lezzetli görünüyor. Muhakkak öyledirler de zaten! :) Ben sizden izin isteyecektim. Kendi arşivim için birçok tarifinizi copy ettim. Umarım sakıncası yoktur!!!!

ps:bu arşiv evimdeki pcde kendi mutfağımda denenmek içindir :) Emeğe saygı değil mi??

Adsız dedi ki...

bu tarifteki vanilya sıvı vanilyamı ben tarifi uygulamak istiyorum ama vanilya ölçüsünde takıldım yardımınızı bekliyorum

Yemekbahane dedi ki...

Tülay hanım merhaba,

Bilgi için teşekkür ediyorum. Emeğe sayıgınız için ayrıca teşekkür etmek isterim.

Sevgiler
Müge

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba,

Tarifte geçen vanilya toz vanilyadır.
Kolay gelsin,

Müge

Burcu Çalışkan dedi ki...

Müge bunlar ne kadar cici olmuş böyle :)) eee bu arada organizasyon için senden ses çıkmadı, sende bize benzedin en sonunda :))

Adsız dedi ki...

1,5 cup vanilya benim cup ölçüme göre 2,25 su bardağı yapıyor bu ölçü doğrumu acaba.

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba,

Uyarınız için çok teşekkür ederim. Diğer malzemeleri yazarken el alışkanlığı olarak cup yazmışım, doğrusu çay kaşığı olmalıdır.
Tekrar teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

lezzetduragim.blogspot.com

Adsız dedi ki...

kakaolu cupcake tarifinizi denedim dediğiniz gibi müthiş bişey.Sayenizde artık hazır kek almaya son.herkesin hiç düşünmeden denemesini tavsiye ederim.

Mimosa Café dedi ki...

Mügecim çok şık olmuş bunlar. Dikkat çekmeyecek gibi değil:) Eline sağlık.

Sibel dedi ki...

Merhabalar Müge Hanım
Cup ölçü kabım ve terazim yok ama tarifinizi denemek istiyorum, acaba yardımcı olabirmisiniz, yani bardak-kaşık ölçüleriyle?
Sevgilerimle
Sibel

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails