17 Temmuz 2008 Perşembe

MUSAKKA


Patlıcanın Faydaları:

Yazın patlıcan benim için bir göz bebeği niteliğinde.Şöyle çekirdeksiz, kütür kütür taptaze patlıcanı bulursam hiç kaçırmam hemen alıveririm. Engin'in de ender sevdiği şeylerden biri olunca biliyorsunuz artık bıkana kadar yaparım :)

Patlıcanın pek çok faydası olduğunu biliyoruz. Kalorisi düşük olan bu sebzenin tek kusuru - bence tabii - kızartmadan ya da közlemeden pek bir şeye benzemediği :) Yani direk su ilave edip pişirince benim damak tadıma pek uymuyor :) İşte kilo almamın sebebi de bu ya ... Damak tadımın , pantalon bedenimin sürekli önüne geçmesi :)

İnternette yaptığım küçük bir araştırmaya göre patlıcan,
"Kansızlığı giderir. Karaciğer ve Pankreasın muntazam çalışmasını sağlar. İdrar söktürür. Kilo vermeye yardımcı olur. Böbrek yanması ve ağrısını keser. Sinirleri yatıştırır. Kalp çarpıntısını giderir.Cilt hastalıkları, şeker, mide bağırsak ve karaciğer hastalıkları aşırı derecede olanlar patlıcan yememelidir."

Yani musakka tarifi vermeden önce faydasında sanırım hemfikir olduk :)

Şimdi ben musakkayı usulünce kızartarak yaptım..Ama siz, çiğden yapıp mevzuyu sağlıklı yemek konseptine de dönüştürebilirsiniz elbette :)

Malzemeler : (6 kişilik)

  • 5 adet orta boy patlıcan
  • 250 gr yağsız dana kıyma
  • 1 büyük boy soğan
  • 4 adet domates (rendelenmiş)
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 3-4 diş sarımsak
  • tuz, karabiber, kırmızı biber
  • üzeri için domates (ben evde bulunan kiraz domatesleri kullandım) ve sivri biber
  • 1/2 çay bardağı sıcak su
  • kızartmak için sıvıyağ

Patlıcanları alacalı olarak soyuyoruz ve halka halka dilimliyoruz. Tuzlu su dolu kapta patlıcanların karasını almak için bir müddet bekletiyoruz. Havlu ile iyice kurulayıp , kızgın yağda renkleri dönene kadar kızartıyoruz.

Tüm dilim patlıcanları kızarttıktan sonra derince bir tencerenin tabanına patlıcanlarımızı diziyoruz.

Soğanı piyazlık doğruyoruz ve 1 yemek kaşığı sıvıyağ koyduğumuz bir başka küçük tencerede, kısık ateşte iyice öldürüyoruz.

Pişen soğanları patlıcanların üzerine gelecek şekilde koyuyoruz.

Soğanları aldığımız tencerede kıymamızı kavuruyoruz. Salça , tuz, karabiber ve kırmızı biberi ekleyip pişirmeye devam ediyoruz. Son olarak rendelenmiş domatesleri de ekleyip bir müddet kapağını kapatarak suyunu çektiriyoruz. Kıymalı harcımız da hazır olunca patlıcan ve soğanların üzerine eşit miktarda döküyoruz.

Sarımsak, domates ve biberlerle üzerini bolca süsleyip sıcak suyu ilave ediyoruz. Çok kısık ateşte 20-25 dk kadar pişiriyoruz.

Bunun yanına benden tavsiye :

  • Pirinç pilavı
  • Cacık

Afiyetle,

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik, hani demissiniz ya soyle cekirdeksiz patlican gorursem hic kacirmam diye, bunu secmenin bir yolu var midir? yazik ki ben hic anlamiyorum bu isten:((

hayalperisi dedi ki...

ellerine saglik bu arada ilginc bir detay benimde soyadim karahan :)

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba Sena,

Patlıcan seçerken genellikle kısa, ince ve yumuşamamış seçersen çekirdeksiz çıkacaktır.Umarım faydalı olur :)

Sevgili hayalperisi ,

Soyadlarımızın bir olması gerçekten ilginç oldu :) Vallahi zaten meşhur bir soyadı , dizilerde de pek kullanıyorlar :)
Ziyaretin için teşekkür ediyorum.

Sevgiler
Müge

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails