10 Ocak 2011 Pazartesi

ELMALI HALKA KURABİYE

Elmalı Halkalar


Kızartarak yapılan kurabiye...
Elma, ceviz, tarçın ve şeker birarada müthiş bir uyum yaratıyor. Bunu daha önceki kurabiye ve turta uygulamalarımda da kullanmıştım.Yine bir kurabiyede kullandım ama bu kurabiye fırında pişmiyor, yağda kızartılıyor.Belki gözünüzde canlanmayacak ama emin olun tadı son derece lezzetli oluyor ve yapımı da pratik.

Malzemeler:

  • 60 gr. margarin
  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 1 adet elma rendesi
  • 1/2 su bardağı ince çekilmiş ceviziçi
  • 1 çay kaşığının ucu ile tarçın
  • 4 su bardağı un *
  • Kızartmak için sıvıyağ
  • Üzerine serpmek için pudra şekeri

Önemli not: Elmanın büyüklüğü ve sululuğuna göre un miktarı değişken olabiliyor. O nedenle tüm unu bir anda koymamanızı 2 su bardağı sonrasında aldığı kadar şeklinde eklemenizi öneririm. Hamurunuzun ele yapışmayan yumuşak bir hamur olması gerekiyor.


Yapılışı:

  • Margarin, yumurta, pudraşekeri, elma rendesi, ceviziçi, tarçın ve aldığı kadar un ile ele yapışmayan bir hamur yoğuruyoruz.
  • Hamurdan parçalar kopartıp rulo yaparak halka şekli veriyoruz.
  • Tavamızda sıvıyağını kızdırıp hazırladığımız halkaları kızartıyoruz.
  • Kızarttığımız halkaların bir peçetede yağını alıp üzerlerine pudra şekeri serperek servis edeceğimiz tabağa aktarıyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

20 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

Emeğine sağlık gerçekten güzel bir lezzet olacağına eminim deneyeceğim
ellerine sağlık

Meyra dedi ki...

elma ceviz tarçın üçlüsüne bende bayılırım:)) nefiss gözüküyor yine elinize sağlık...

Rakunt ideas dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor.Farklı bir tarif yapılmış yemiştim ona bayılmıştım bunada kesin bayılacağım.

Saglıklımutfak dedi ki...

Eline sağlık Mügecim:) Çok lezzetli olduğuna eminim:)

lezzet sarayı dedi ki...

elmalı mı mmm nefis ellerine sağlık.

pastacilaz dedi ki...

ellerinize sağlık elmalı tarif olsunda ne olursa olsun bayılırımmm...:)

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Enfes görünüyor. Hemen denemem lazım :) Ellerine sağlık. Sevgiler.

TuruncuTatlar dedi ki...

canım çok farklı olmuş su klasik elmaı kurabiye gibi oluyor mu tadı biraz daha kızarınca ağırlaşıyor mu tadı? ellerine sağlık canım sevgiler..

made in funda dedi ki...

eline sağlık.sumun süper.eminim tadı da muhteşemdir...sevgiler.

müjde dedi ki...

Uzun bir aradan sonra tekrar merhabalar Mügeciğim.Öncelikle tebrik ederim.Allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin inşallah.
Elmalı kurabiyelere bayıldık oğluşumla.Aynısını istiyormuş :))
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Mehaba Arkadaşım Sana Bir Teklifim Var

Google Reklamlarına Karşılıklı Olarak Tıklamaya Ne Dersin.

Sen Benim Sitemdeki Reklamlara Günde 1 Defa Tıklayıp Sörf Yapacaksın, Bende Senin Sitendeki Reklamlara Düzenli Olarak Günde 1 Defa Tıklayıp Sörf Yapacağım.
Eğer Kabul Ediyorsan okulplan2@gmail.com adresine mail at sitemin linkini sana gönderip düzenli olarak kazanmaya başlayalım :)

Betül KAVAL dedi ki...

değişikmiş denemek gerekli. ellerine sağlık canım.

öpüyorum sevgiler..

sarkaç dedi ki...

Kızartmanın lezzetini biliyorum. Annem yapardı benzer halkalardan. Sizinkinde fazladan elma var ve tadı katlanmıştır eminim.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

of of nasıl güzel görünüyor lezzetini tahmin ediyorum
ellerine sağlık arkadaşım

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Mügecim, bu harika birşeye benziyor. Ellerine sağlık canım..

gül dedi ki...

Elinize sağlık. Annem çocukken yapardı ama elma harcı yoktu içinde. Çok güzel olurdu. Ağırda olmuyordu. Hatta geçen gün eşime bu kurabiyeyi anlatıyordum, blogunuzda görünce de çok mutlu oldum. Çok küçüktüm hatırladığım kadarıyla ; annem hamuru tezgaha seriyordu. Bardaklarla yuvarlak şekil veriyor, şekil dışında kalanları alıp tekrar tezgaha serip şekil veriyordu.

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

Elma, ceviz, tarçın ve esmer şeker 4lüsüne bayılırım! kışlık bir tattır, ne de keyif verir... harika gözüküyor halkalar, tarifinizi çok sevdim! ellerinize sağlık...çok lezzetli olmuştur kesin:)

Bayram Kombesi dedi ki...

Halkalari gorunce karides sandim ama bi baktimki tatliymis, ama kizartma cinsinden. Ellerine saglik gercekten goruntu cezbedici, elma, ceviz, tarcin uclusu zaten vazgecilmez bir klasik. Lezzetini tahmin edebiliyorum.

evatolyesi dedi ki...

Yağda kızaran kurabiye hiç duymamıştım ellerinize sağlık
Sevgilerimle:)

narcicegirengi dedi ki...

Sevgili Muge,
Ellerine saglik. Goruntu muhtesem olmus. Ustelik de elmali..Lezzet halkalari diye de bir baslik ben ekleyim:)
Sevgilerimle

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails