27 Ocak 2011 Perşembe

EZOGELİN ÇORBASI

Ezogelin Çorbası



İki gündür hasta yatıyoruz :( Dönemin malum salgınından sanırım ben de nasibimi aldım ve iki seksen evde yatıyorum, işe gidemedim. Hastalık neyse de ilaç alamadığım için biraz sürünücem galiba, o fena. Portakala, limona kuvvet diyoruz biz de ne yapalım. Tabii hastayken en iyi gıda bol limonlu,karabiberli bir kase çorba...
Arşivden bir tarifim kalmış yayınlanmayan , tam da denk geldi. Ezogelin çorbası, klasik çorbalardan, çoğumuzun evinde pişer. Bazı tariflerde soğan kullanılsa da ben ve Engin pek tercih etmediğimiz için, benim tarifimde yok.

Malzemeler: (6 kişilik)

  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 3 yemek kaşığı pirinç
  • 3 yemek kaşığı ince bulgur
  • 1/2 su bardağı domates rendesi (ben yazın hazırladığım domateslerden kullandım)
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • tuz, karabiber, kuru nane, kırmızı biber
  • 2 adet Maggy Tavuk Bulyon (arzuya göre kullanmayabilir, taze tavuk suyu ile pişirebilirsiniz)
  • 2 yemek kaşığı tereyağ (arzuya göre sıvıyağ da kullanabilirsiniz)

Yapılışı:

  • Mercimek, pirinç ve bulguru bol su ile yıkayıp bir tencereye alıyoruz. 3 su bardağı su koyup hepsini birarada pişmeye bırakıyoruz.
  • Başka bir tencereye tereyağını koyup salçaları ekleyerek kısık ateşte kavuruyoruz. Domates rendesini ilave ediyoruz. Baharatlarını ve bulyonunu ekliyoruz. Bir miktar sıcak su ilave ederek kısık ateşte 3-4 dk kadar pişiriyoruz.
  • Bakliyatlar iyice haşlanınca haşladığımız suya hazırladığımız domatesli sosu katıp karıştırıyoruz.
  • Bu aşamada çorbanın kıvamını arzu ettiğiniz akıcılığa getirmek için sıcak su ilave edebilirsiniz.
  • Kısık ateşte bir taşım kaynattığımız çorbamızı sıcakken servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

12 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Mügecim çok geçmiş olsun. Bunca hasta insan varken korunmak ne mümkün. bu akşam ki menümüzde bizde de bu çorba vardı. eline sağlık canım

ruken dedi ki...

ohh miss.. :) Canım çekti vallahi :) en kısa zamanda verdiğin tarifi deniycem.. afiyetle.. :D

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Bu 'Ezo Gelin'ciğin bebişi ne zaman geliyor bakalım? Ellerine sağlık ablacım. Geçmiş olsun, aman dikkat..Sevgiler..

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık tam hasta çorbası gerçekten.çok geçmiş olsun....

Mutfak Havlusu dedi ki...

ben çok ama çok severim.dışarıda çorba içersem eğer oraya özgü bir çorba yoksa muhakkak ezogelin içerim:)
ellerinize sağlık.
bu arada çok geçmiş olsun,nacizane tavsiyem taze sıkılmış portakal-mandalina suyu içmeniz,birde ayva-elma-ıhlamur üçlüsünü kaynatıp çay olarak içmeniz.çünkü bende 1 hafta önceye kadar çok hastaydım ve bunlar sayesinde iyileşebildim,doktora gitmedim.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim çok geçmiş olsun bebekte olunca daha fazla dikkat ediyor insan ellerine sağlık çorban şifa olsun sevgiler...

Özgen dedi ki...

En sevdiğim çorbalardan biridir ve herkes değişik yapar bu çorbayı.Siz tam benim gibi yapmışsınız.Elinize sağlık geçmiş olsun.

Adsız dedi ki...

bol besinli ve yararlı bir çorba ellerine sağlık..ayrıca çok çok geçmiş olsun....

NzlGl dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun. Annem 'paçavra hastalığı' derdi
gerçekten öyle , sersem yapıyor insanı


Çorbaya gelince
bir çorba sever olarak favorim
eline sağlık şifa olsun :)
sevgiler

sarkaç dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun. Bu sene grip çok sarsıcı.
Bu güzel çorbadan da içmek var ama bu hastalık kolunu kıpırdattırmıyor insana

sarımutfak-hande dedi ki...

hastayken ne iyi gelir sıcak bir çorba ellerine sağlık acil şifalar dilerim canım

Tümay Öztürk dedi ki...

tam kış çorbası ellerine sağlık canım. ama kendine dikkat et nolur. bebişine de. Çok çok geçmiş olsun. İlaçda kullanamadığın için bol bol yemek ye vücut direncin düşmesin. Tekrar geçmiş olsun canım...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails