16 Mart 2020 Pazartesi

KIYIR KIYIR SİMİT KURABİYE (tuzlu)




İçinde olduğumuz durumlar çok can sıkıcı. Virüsün küresel olarak bu kadar hızla yayıldığı bir durumda ise tek yapmamız gereken şey, kişisel farkındalığımızı mümkün mertebede en yüksek seviyede tutmak. Kendimizi koruduğumuz ve yönergeleri doğru izlediğimiz sürece bu illeti yaymadan savuşturabileceğimize inanıyorum.

Tatil diye dillenen ancak zorunlu ev istirahati olarak söylemenin daha doğru olduğu bu günlerde evde çocuklarla beraber pişirip sonrasında da yiyebileceğiniz bir tarif ileteceğim sizlere. Tarifi sevgili Ufuk'un sayfasında gördüm ve yaptım, hepimiz çok sevdik, bundan sonra sık sık yapacağız. 
Ben daha tuzlu bir tat yakalamak için sadece şeker miktarı ile oynadım biraz.

Malzemeler:
  • 125 gr oda ısısında beklemiş tereyağ
  • 1 kahve fincanı üzüm sirkesi
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 1 tatlı kaşığı pudra şekeri
  • Un (Ele yapışmayan, yumuşak bir hamur oluncaya kadar)
  • 1 su bardağı susam
  • 1 yumurta akı
Yapılışı:
  • Öncelikle susamı bir tavada yakmadan kavurup bir tabağa alıyoruz.
  • Un hariç tüm malzemeleri derin bir kasede karıştırıyoruz.
  • Ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar un ilave ediyoruz. (Ben yaklaşık 2 su bardağı ekledim)
  • Bir kaseye yumurta akını hazırlıyoruz.
  • Fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz.
  • Fırını 180 dereceye getiriyoruz.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz.
  • Dibi yuvarlak bir kaşık ya da aletin sapı ile ya da parmağınızı bastırarak ortaya bir delik yapıyoruz.
  • Önce yumurta akına sonra kavrulmuş susama batırıp fırın tepsisine aralıklı şekilde diziyoruz.
  • İyice kızarana kadar fırında pişiriyoruz.
Bu tarif içindeki sirke nedeniyle uzun süre dayanıklılığını koruyor ve bayatlamıyor.

Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails