14 Haziran 2011 Salı

ELMALI KEK

Elmalı Kek

Günler günleri kovalıyor. Arasımızın kırkını da uçurduk çok şükür...Artık dışarıya çıkmak benim için daha pratik bir hal almaya başladı. Çoğunuzun bana yorumlarınızda belirttiğiniz gibi insan her şeye alışıyor.Artık Müge 5 dk da sokakta :)

Mutfakla da aram fena değil, zaman zaman kendime bir boşluk yaratıp bir yumurtayı sütle çırparcasına girişiyorum kek, börek işlerine :)

Elmalı Keki de yine tebriğe gelen arkadaşlarıma yapmıştım, yapımı pratik ve lezzetli bu tarifi denemek isteyenlere buyurun malzemeler ....

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 adet elmanın rendesi
  • Üzeri için 2 adet elma
  • 1,5 çay kaşığı tarçın
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı un (daha alırsa ilave edilmesi gerekir)
Yapılışı:
  • Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  • Yumurtaları şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz.
  • Kıvamına gelen karışıma tarçın, kabartma tozu, süt ve sıvı yağı ekliyoruz ve bir müddet daha çırpıyoruz.
  • Elma rendesini de kattıktan sonra unu ekliyoruz. (Kaşıktan koyu kıvamda akan bir karışım olması gerekiyor, ilave un koymanız gerekirse bir iki kaşık daha ekleyebilirsiniz)
  • Borcamı ya da kek kalıbımızı margarin ile iyice yağlıyoruz.
  • Kek harcımızı kalıba döküp üzerine dilimlenmiş elmaları dizerek fırına veriyoruz.
  • Yaklaşık 35-40 dk sonra kürdan testi yaparak pişkinliğini kontrol ettikten sonra fırından alıyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

12 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

Elmalı kek şahane görünüyor arkadaşım ellerinize sağlık sevgiler

Erguvan Vakti dedi ki...

Yemesi çok keyifli bir kek,eline sağlık.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Elmali dilimleri baska bir hava katmis kek, ellerinize saglik...

Gülcan dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK GÜZEL GÖRÜNÜYOR SEVGİLER ARAS BEBEĞİ ÖPÜYORUM KOCAMAN.....

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık canım lezzetli mis gibi koktu kekin
selamlar

durutarifler dedi ki...

Hem nefis hem besleyici. Ellerine sağlık
Sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

elmalı pastaları keklerı çok sverım aroması hoşuma gıdıyor,ellerıne sağlık canım

ayseyaman dedi ki...

Aras bebek hosgeldin! Ancak yazabildim...:)
Mugecim tebrik ediyorum seni ve aileni...Allah saglikla mutlulukla huzurla buyutmeni kismet etsin...
Benim Alisle aralarinda tam 2 aycik var...:) Ne guzel...
Opuyorum sizleri...

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Maşallah size. Şu yemi dönem annelerine bayılıyorum, hem çocuk yapıyor hem de yemek :=)

sibelyalcincom dedi ki...

Maşallah darısı bizim doruk'un başına:)))

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Kek muhtesem ötesi görünüyor,cok begendim,ellerinize saglik vede oglusla iyi ,konforlu gezmeler size...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhaba;Çok lezzetli görünüyor,ellerinize ağlık,sevgilerrr...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails