9 Şubat 2011 Çarşamba

ÇİKOLATALI MİLFÖYLER

çikolatalı milföyler



Tatlı krizine hızlı ve pratik bir çözüm

Benim pek nadiren yaşadığım bir durumdur, tatlı krizine girmek. Benim tuzlu krizim tutar genelde. Poğaça ister canım, börek ister :)

Ama artık ne isterse istesin nafile :( Hamurişi, karbonhidrat, şeker hepsi yasak.. Şeker değerlerim nedeniyle bunlardan uzak yaşamayı öğrenmem gerekiyor, üstelik hamileliğim yüzünden değil, ilelebet..

Bu fotoğraf da tatlı bir anı benim için. Dayanamam diyorum şu anda yazarken bile. Ben yemeden duramam... Offf insanın sevdiği şeylerden mahrum kalması ne fena bir şey ya..Bu rejim değil sonuçta, artık sağlık konusu olduğundan pazartesi başla salı bitir de olmaması lazım. Anlayacağınız dertliyim canlarım. Bahaneniz dünya nimetlerinden uzak mı kalacak , bu blogda ne pişecek ? Bakalım cuma günü son sözü söylecek doktorumuzun tavrı ne olacak? Blogum var desem, tarif beklerler desem beni karbonhidratlarımdan ebediyen belki ayırmaz , ha ne dersiniz?

Çikolatalı milföyleri, İglo'nun bana hediye ettiği paketten çıkan milföylerle hazırladım. Sonuç son derece başarılı oldu, tıpkı kruvasan gibi gözüküyorlardı. Lezzetleri ise dayanılmazdı diyebilirim. Yapılışı son derece pratik bu tatlıyı balık menülerinizden sonra, ani gelen misafir durumlarında ve evde çocuklar "tatlı" diye tutturduğunda hemen yapabilirsiniz.

Malzemeler: (20 adet için)

  • 10 adet milföy hamuru
  • 2-3 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 su bardağı damla çikolata ya da ince doğranmış çikolata parçaları (kendiniz bıçakla parçalayabilirsiniz)
  • 1 yumurtanın sarısı
  • üzeri için pudra şekeri

Yapılışı:

  • Tereyağını ocakta eritiyoruz.
  • Milföy hamurlarını elimizle bir miktar açıp ortadan ikiye bölerek iki adet üçgen elde ediyoruz.
  • Üçgenlerin üzerine tereyağ sürüp çikolata koyarak ay çöreği gibi katlı olacak şekilde sarıyoruz.
  • Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  • Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine sardığımız milföyleri diziyoruz.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, fırına veriyoruz.
  • Kızarıncaya kadar pişirip, fırından aldıktan sonra üzerlerine pudra şekeri serperek servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

22 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

sizler yapınca görüntüsüne bayılıyorum ama .Nedense milföyü tatlıyla tüketmeyi çok sevmiyorum.. Ellerine sağlık canım. şeker sıkıntılı bir olay doğrusu . Allah kolaylık versin:) öperim

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çok geçmiş olsun Mügecim. Umarım doktor sağlığını sıkıntıya sokmadan orta bir yol gösterir sana. Tatlısız hayat zor tabi. Ama en önemlisi sağlık...

Bence milföyün en güzel hali. Bende İglo milföy ile hazırlmıştım ve çooook güzel olmuştu...
Tarifinin linkini aldım canım

Ellerine sağlık
sevgiler

durutarifler dedi ki...

Süper pratik. Tam benlik. Ellerine sağlık.
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık süper bayı
lırım milföyle bu tarz ikramlıklara
sevgiler.

Hulya Unsal Sakiroglu dedi ki...

Başıma gelmese anlamazdım ama 2 hamileliğimde de yaşadım çok iyi bilirim...daha acısı genetik olduğu için ilerde nüksetme ve hayat boyu devam riski çok yüksek. Mügecim Allah gelmeden korusun geldikten sonra da güçlü irade versin!

anneanneninemekleri dedi ki...

HEM LEZZETLİ HEM PRATİK DAHA NE OLSUN,ELLERİNE SAĞLIK.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

oyy kıyamam sana...inşallah güzel haberler söyler doktor:)
bayılıyorum bu çikolatalı milföylere,ellerine sağlık canımmm
çoook öperimmmm

nesrin dedi ki...

Ne diyorsunuz, hemen yapmali. Sevgiler...

Yemekbahane dedi ki...

teşekkür ederim hepinize... canım şu anda fena şekilde bunlardan istiyor ama ben nesfit yiyerek kendimi kandırıyorum :(

Tümay Öztürk dedi ki...

Mügecim çok çok geçmiş olsun. Walla insan başa gemleden yapamam diyor ama iş başa düşünce yapıyor. Ben de hamilelikte diet yapmak azorunda kaldım üstelik şekerim sınırda olmasına rağmen. Sonuçta ister hamilelikte ister sonrasındayapacağım dedikten sonra yaparsın. Milföy tarifine bayıldım! Milföylerle barışmaya başladım bende. Deneyeceğim ilk tariflerden biri de bu olacak. Ellerine sağlık...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim geçmiş olsun. Ben de kızıma hamilelikte yaşamıştım verilen diyetle problem çözüldü ve şu anda herşeyi rahatlıkla yiyebiliyorum.Hamilelikte istediğini yiyememek nedir biliyorum düzelecek emin ol ellerine sağlık ayrıca sevgiler..

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

cidden ne süper bir hamur bu milföy...içine ne koysan gidiyor..siz çukulata koyup bütün kadınları mest ettiniz zatenn....ellerinize sağlık...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

çukulataya takıldım geçmiş olsun dilemeyi unuttum...:(...geçmiş olsun arkadaşım...yasak bile olsa bir parça herşeyin tadına bakmakta sakınca yok gibi geliyor bana...

Burcu dedi ki...

Muge Hanim,

Sitenizi surekli takip ediyorum...Sizi tebrik ederim, bir cok hamile evde hic bir is yapmazken, siz hala mutfaktasiniz, tariflerinizi bizimle paylasiyorsunuz:)
Umarim tatli diyeti kisa bir sure icindir:)
Sevgiler

ebru dedi ki...

Mügecim çok geçmiş olsun. Şeker zor bir hastalık. Ama kurallara uyduktan sonra pek bir zorluğu yok. Milföyler tam tatlı krizleri için. Ellerine sağlık.

Yemekbahane dedi ki...

Tümaycım, Minecim, akdeniz kızı,ebrucum sağolun iyi dilekleriniz için.

Burcu hanım size de teşekkürler, takip etmeniz beni ne kadar mutlu etti.

Didem dedi ki...

Müge Hanım çok geçmiş olsun. Tatlısız hayat gerçekten zor ama sağlık sözkonusu olunca akan sular durur. Tarif için çok tesekkürler, ellerine sağlık. Hem pratik hem de çok lezzetli olduğu kesin. Sevgiler..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Mügecim; umarım şeker değerlerinle ilgili söylediklerin 'tip 2 diyabet' teşhisi konduğu anlamına gelmiyordur ablacım. Öyleyse çünkü, zaten bebek gelecek, tatlısız enerji yakalaman zorlaşacak ama 'Allahtan gelene amenna' deriz biz, biraz da öyle bakıcaz naapalım. Dikkat edip, yaşam tarzı haline getirirsen, sanırım başedersin. Geçmiş olsun tatlım..

Sevil Şahin dedi ki...

mügecim geçmiş olsun tatlım acil şifalar dilerim
çok nefis bir tatlı olmuş canım afiyet olsun sana ve bebişine şifa olur inş.
kocaman sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

Yazına bayıldım güzel arkadaşım, ne güzel içten ve samimi yazmışsın .. gerçekten de allah sevdiğimiz şeylerden mahrum etmesin. yalnız sende kendini çok acındırmışsın yahu.. şaka şaka artık her şeyin çözümü var. diyet çikolata hatta baklava bile var sen yeterki önce sağlık deyip çok hamur işi falan tüketme. hem yapılan istatistikler diabet hastalarının diyetlerine ve ilaç kullanmaları konusuna daha titiz oldukları için daha uzun ömürlü oluyorlarmış.. Ama bütün temennim tabiki herşeyin yolunda gitmesi.. sevgiyle ve sağlıkla kal..

Unknown dedi ki...


pastamelegi.blogspot.com

merhaba bende yeni blog yazmaya ve tarifler paylaşmaya başladım. milföyler harika ve pratik görünüyor mutlaka deneyeceğim....
ellerine sağlık....

Unknown dedi ki...


pastamelegi.blogspot.com

merhaba bende yeni blog yazmaya ve tarifler paylaşmaya başladım. milföyler harika ve pratik görünüyor mutlaka deneyeceğim....
ellerine sağlık....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails