12 Kasım 2010 Cuma

PORTAKALLI CHEESECAKE

Portakallı Cheesecake

Önce limonlusunu yapmıştım, sonra franbuazla denedim... Kesmedi geçtiğimiz kış kestaneli versiyonunu pişirdim.Sırada aklımda daha farklı tatlarla kombinlemek var hala bitmedi elbette :) Ama baz ve yapım aşamaları hep aynı. Ben bu tarifi çok seviyorum ve benim cheesecake anlayışıma birebir uyuyor. Yapım aşaması da hiç beni üzmedi bugüne kadar. Hatta Burcu'nun dediğine göre New York'ta gittiği Cheesecake Factory'de bile yediği cheesecakede bu tadı bulamamış :) Elçiye zeval olmaz, ben Burcu'nun söylediğini aktarıyorum sadece :)


Baby Shower
partisinde cupcakeler ve kurabiyeler olunca bir de daha ferah bir tatlının büfede yer almasını tercih ettim. Mevsimin de kışa çaldığını düşünerek portakalı kullanmak istedim. Çok da iyi etmişim zira yerken insanın içine bir serinlik veren, hafif ve keyifli bir tatlı oldu.


Malzemeleri tekrar hatırlarsak ;

  • 1,5 paket Eti burçak bisküvi (bu sefer 1 paket kullandım)
  • 100 gr tereyağı
  • 3 paket krem peynir (2 paket krem Pınar Beyaz krem peynir , 1 paket Pınar Labne kullandım)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya - ben 1 çay kaşığı vanilya şurubu koydum (bu sefer kullanmadım)
  • 2 yumurta
  • 200 ml. bir küçük kutu sıvı krema
  • 3 çorba kaşığı un (tepeleme)
  • 1 limon suyu ve rendesi (Bu sefer 1 portakalın suyu ve rendesi olarak değiştirdim)

Fırını 200 derecede ısınmaya bırakıyoruz. Kalıbımızın tabanına yağlı kağıt döşeyip, kelepçesini o şekilde kilitliyoruz.Kalıbımızın dışını tamamen folyo ile sarıyoruz.
Bisküvilerimizi robottan geçirip, un haline getiriyoruz. Tereyağını eritip, ufaladığımız bisküvilerimizle iyice karıştırıyoruz. Hazırladığımız bisküvi kırıntılarını kalıbımızın tabanına boşluk kalmayacak şekilde iyice yayıyoruz. Bir kaşık yardımı ile hafifçe bastırarak bisküvilerin bütünleşmesini sağlamamız gerekiyor. Bu işlemi tamamladıktan sonra kalıbımızı diğer malzemeler hazır olana kadar buzdolabında bekletiyoruz.
Yumurtaların oda ısısında olması her zamanki gibi önemli. Yumurtaları şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Un, krema , portakal suyu ve portakal kabuğu rendesini de ekleyip çırpma işlemini sürdürüyoruz. En son peynirlerimizi katıp homojen bir kıvam alana kadar yüksek hızda çırpıyoruz. Çırpma işlemini bitirmeden düşük hıza alıyoruz, hava kabarcıklarının sönmesi için bir süre de düşük hızda çırpıyoruz.
Buzdolabından aldığımız kalıbımıza, bisküvi tabanının üzerine hazırladığımız peynirli karışımı döküp bir kaşık yardımı ile üstünü düzeltiyoruz.
Fırının içerisine ısıya dayanıklı bir kase içerisinde bir miktar su koyuyoruz.
Cheesecake'i önceden ısıttığımız fırına verip yaklaşık 15 dk kadar yüksek ısıda pişiriyoruz. Sonrasında kademeli olarak ısıyı azaltıyoruz. Son olarak 90 derece olacak şekilde, kekin üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Bu kademeli ısı ayarlaması kekin ortasının çökmesini engelliyor.
Üzeri kızaran cheesecake'imizi fırından çıkartıp bir fırın telinin (ızgarasının) üzerine koyarak soğumaya bırakıyoruz. (Bu kekin tabanının terlemesini engelliyor.)
Kekimiz soğuduktan sonra kalıbın üzerini streç film ile örterek keki buzdolabında 4-6 saat kadar bekletiyoruz.


Portakal Sosu:


  • 2 adet portakalın suyu
  • 3 tatlı kaşığı tepeleme buğday nişastası
  • 1 yemek kaşığı toz şeker

Bir tavaya portakal suyu, nişasta ve şekeri koyup tel çırpıcı ile karıştırarak pişiriyoruz. Koyulaşınca ocaktan alıp hafifçe ılınmasını bekliyoruz. Ilınan sosu hala kelepçeli kalıpta duran cheesecakein üzerine döküp tekrar buzdolabına kaldırıyoruz.


Ben Dr. Oetker'in portakal şekerlemeleri (yurtdışından almıştım) ve eritilmiş & rendelenmiş çikolata ile üzerini süsleyerek servis ettim.


Bu vesile ile sizlere tatlı mı tatlı , huzur dolu bir bayram diliyorum...


Afiyetle & sağlıkla,

19 yorum:

Adsız dedi ki...

Cheesekek süper nefis görünüyor,portakalla çok da hafif ve lezzetli olmuştur ,ellerine sağlık,sevgiler.

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

sayılanların hepsini denedim, limonlu, frambuazlı, kestaneli hatta damla sakızlı ama hiç portakallı tatmadım.. Hayalim çok lezziz ve missss kokulu olduğu yönünde! Afiyetler olsun...

Saglıklımutfak dedi ki...

Ellerine sağlık Mügecim:) Her zamanki gibi enfes:)

NiLaY dedi ki...

harika görünüyor gerçekten, ellerine sağlık ve iyi bayramlar şimdiden :)

Unknown dedi ki...

Mügecim muhteşem olmuş ellerine sağ
lık sevgiler.

Adsız dedi ki...

Çikom,

organizasyon, yemekler, detaylar, süsler herşey ama herşey cok güzeldi... Kapıda başlayan süsler, evin içindeki dekorasyın hayatımında hiç unutmayacağım bir gündü.. Alahın izni ile kızım "SU" ya ileride Müge Teyze'nin yaptıklarını anlatıp göstereceğim.. Tekrardan yürekten teşekkür ediyorum.. İyi ki varsın...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

mügecim ellerine sağlık
benimde aklımda portakallısını yapmak vardı nefis olduğuna eminim

anneanneninemekleri dedi ki...

OH MİS GİBİ OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK.

anneanneninemekleri dedi ki...

OH MİS GİBİ OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık Müge nefis görünüyor...

Hep bir arada sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dilegiyle...

İyi Bayramlar....

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.Büyük kızım cheescake canavarı inşallah bayram dönüşü deneyeceğim.
Tatlım,bayramda olmayacağım için şimdiden bayramını kutluyorum.
Sevgiyle kal.

lezzetli somunlar, serap dedi ki...

Mügeciğim, portakallı ve bol peynirli..Oohhh valla..Nefis kokular geliyor burnuma..Ellerine sağlık kardeşim. İyi bayramlar.

Zehra Gürgen dedi ki...

Mügecim çok güzel görünüyor bir dilim yemek isterdim. Portakallısını denemedimama listede yerini aldı.
eline sağlık canım
sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok hoşuma gitti bu tarif.
Portakalı lezzetleri severim hafif mayhoş ve tatlı olurlar ne de güzle olurlar.
Bayram sonrası bu verdiğiniz adım adım pişirme yöntemiyle pişireceğim.Zira son yaptığımda o çökme meselesi oldu güzelim cheesecakem çöktü:(
Ellerinize sağlık olsun..
size de şimdiden hayırlı bayramlar.

gulsev dedi ki...

Ferah bir cheesecake olmuş eminim, portakal işin içine girince hep böyle hissediyorum.Elinize sağlık, iyi bayramlar.

gulay dedi ki...

elinize saglik, cok guzel gorunuyor, kac cm.lik kalipta pisirdiniz, ogrenebilir miyim? sevgiler

Hulya Unsal Sakiroglu dedi ki...

en sevdiğim tatlı haline geldi bu ecnebi keki...sizin ki de pek bi lezzetli görünüyor elinize sağlık!

dokuzuncubulut dedi ki...

Cheesecakeki çok severim, portakalı da. tadının da fotoğrafı kadar güzel olduğuna eminim Müge Hanım.
Sitenizi daha yeni buldum, ama çok beğendim. Ellerinize sağlık.
Bundan sonra daha sık görüşmük üzere.

İyi bayramlar, sevgiler.

Burcu Çalışkan dedi ki...

hala dediğimin arkasındayım arkadaşım yediğim en güzel ve hafif cheesecakeler seninkiler :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails