6 Mayıs 2010 Perşembe

ÇİLEKLİ KUP

Çilekli Kup



Nasılsınız bugün? Umarım hepinizin keyfi yerindedir.. Dünkü güzel temennilerimizin sonrasında bahara yakışır bir lezzet ile karşınızdayım. Yapımı son derece basit ama tadı da bir o kadar harika.

Geçen sene Çilekli Yaz Tatlısı tarifinde uyguladığım kremayı uyguladım yine. Bu kremanın kıvamını, denerseniz çok beğeneceksiniz. Pastalarınızda da rahatlıkla kullanabileceğinizi hatırlatmak istiyorum. Bu yazımda da kayıt altında bulunması adına tekrar hatırlayalım isterseniz.

Kremanın tarifi:

  • 1 kg süt
  • 5 tepeleme yemek kaşığı un
  • 5 tepeleme yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 125 gr margarin (sana tereyağ lezzetinde kullandım)



Çilekli Kup



Tencereye süt, un, şeker ve vanilyayı koyalım ve koyu muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirelim. (Kıvamını dha rahat ayarlamak için sütün ilk etapta hepsini dökmemenizi tavsiye ederim, unun markasına, kaşığın büyüklüğüne göre farklılık gösterebilir)
Koyu muhallebi kıvamına gelince margarini sıcakken ekleyelim ve yaklaşık 10 dk kadar (ne kadar uzun olursa o kadar iyi) mikserle çırpalım.



Çilekli Kup Tarifi :

  • Yukarıdaki tarifle hazırlanmış krema (1 kg süt ile 8 adet kup çıkıyor)
  • Kupun dibine yerleştirmek için browni ya da kek (evde kendiniz de yapabilirsiniz, ben Eti Browni kullandım)
  • Çilek (arasına koymak için dilimlenmiş, üzeri için bütün çilekler kullandım)
  • Dr. Oetker Çikolata Sosu

Kremayı hazırladıktan sonra, Dr. Oetker Çikolata Sosu üzerindeki tarife göre hazırlıyoruz. Kup bardaklarımızın dibine sostan döküp keki yerleştiriyoruz. Üzerine tekrar sostan dökerek, dilimlenmiş çilekleri serpiştiriyoruz. Üzerine bolca krema koyup son olarak tekrar sostan dökerek, çilek taneleri ve hindistan cevizi ile süslüyoruz.

Soğuduktan sonra buzdolabına kaldırıp, 2-3 saat sonra servis edebiliriz.

Afiyetle ve sağlıkla,

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails