28 Ağustos 2009 Cuma

TEPSİ KÖFTESİ

Fırında pişen yemeğin tadı daima başka oluyor. Köfte esasen aynı köfte, üzerindeki de aynı patates olmasına rağmen bu yemeği çok severek tüketiyoruz. Halen güncel bir iftar sofrası menüsü yayınlayamamış ben, Tepsi Köftesi ile bir sonraki yazıma kadar sizleri baş başa bırakıyorum.

Bu ara çok uzun sürmeyecek onu da belirtmek istiyorum:) Dün akşam iftar sonrası bir mesai ile bu akşamki konuklarım için hazırlandım. Yani bir sonraki tarifim güncel bir ramazan sofrasından geliyor...

Gelelim köfteye :)
Malzemeler: (2 kişilik - ancak 4 kişi rahatça tüketti) :)


  • 250 gr yağsız dana kıyma

  • 1 adet orta boy soğan

  • 1 çorba kaşığı tereyağ

  • tuz-kimyon-kırmızı biber-karabiber

  • 2 adet orta boy patates

  • domates,biber

Soğanı rendeleyip suyunu iyice sıkıyoruz. Kıyma, soğan ve baharatları iyice yoğuruyoruz. Tereyağını da ilave edip bir harca iyice yediriyoruz. Pişireceğimiz tepsi ya da borcamın (ortalama 20-22 cm çapında olmalı, daha büyüğü köftenin çok ince olmasına neden olacaktır) dibini yağlayıp kıyma harcımızı koyuyoruz. Elimizle bastırarak tepsinin dibine iyice yerleştiriyoruz. Patatesleri soyup yuvarlak doğruyoruz ve köfte harcının üzerine diziyoruz.Domatesleri de yuvarlak doğrayıp, patateslerin üzerine yerleştiriyoruz. Biberleri de koyup önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişmeye veriyoruz. Ara ara kontrol ederek, gerekirse tepsimizi çeviriyoruz. Patatesler pişince yemeğimizi fırından alıyoruz.


Bir spatula yardımı ile köftemizi servis edeceğimiz tabağa çıkartıyoruz.


Afiyetle,

Servis Önerisi:

Mantarlı & Mısırlı Pilav

12 yorum:

Nur Vural dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

Bu arada cevabın için teşekkür ederim ve seninde görüşlerini duymak beni sevindirir.

Sevgilerimle...

Mutfak Havlusu dedi ki...

köfte yenmez mi?
afiyetle öyel bir yenir ki:)
ellerinize sağlık!

fazi dedi ki...

deneyelim bir bu tarifi :) köftenin tepsi hali :)

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Köftenin her hali çok güzel oluyor ama bunu denememiştim. Yaplacaklar listesine girdi. Ellerine sağlık. Hayırlı cumalar

nazardeğmesin07 dedi ki...

güzel bir tarif ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.

Yemekbahane dedi ki...

Teşekkür ederim yorumlarınız için arkadaşlar. Umarım deneyenler de beğenir ve memnun kalır.

Sevgiler
Müge

Federica Simoni dedi ki...

ciao!
grazie infinite della tua visita nel mio blog!

ho visto il tuo blog: è bellissimo!
complimenti sei bravissima!!!
tornerò a trovarti!!

ciao ciao!!

müjde dedi ki...

Benim oğlumun en sevdiği yemeklerden..
Sunumun çok şık görünüyor.Ellerine sağlık Mügeciğim...

sevimlimutfak dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Denenecekler listesine yazıldı bile. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

Şenay dedi ki...

canım sen nerelisin tpsi kebabı ve ıspanak borani falan Hatay yemekleri bunlar benim bloğum da Hatay Sofrası da:)Hataylıyım yani.Namı değer künefenin memleketi ...

Yemekbahane dedi ki...

Şenay'cım,

Ben Manisalıyım esasen ama sizin oraların mutfağına da hayranım. Gezelim görelim belgeselinde görmüştüm, kasaplarda pişiyorlarmış hatta. Yerinde yemek nasip olmadı henüz o yüzden benim uyarlamam oldu bu :)

Ziyaretin için teşekkür ediyorum.

Sevgiler,
Müge

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails