4 Haziran 2008 Çarşamba

MANTARLI & MISIRLI PİLAV



İlk mutfağa ne zaman girdiğinizi hiç düşündünüz mü? Yada mutfakta kendinizi ne zaman keşfettiğinizi? Ben kendimi bildim bileli hep mutfakta olmayı sevdim. En sevdiğim oyuncaklarım tencereler, en sevdiğim oyun televizyonda yemek programı sunduğum oyundu..Bu oyunu çok severdim ve oynarken çok eğlenirdim.Tek çocuk olmanın verdiği hazin durum işte :) Karşımda kamera varmış gibi mutfağa girer , yemek yaparken anlatırdım..

"Evet.. malzemeleri tekrarlayalım efendim.. 2 adet yumurta, bir kase (kaseyi göstererek) un, falan filan " :) Arada bir kameraya da bakıyorum tabii :) Bazen konuğum bile olurdu :)

Aslında hep düşünmüşümdür.Keşke bir gün gerçekten bir yemek programına katılsam diye.Bloglardan arkadaşlarım var çıkan..Neden ben de çıkmayayım?

Dur Müge ..Sen bunu bir araştır bakalım :0)

Yemek yapmak benim için bir terapi, bir rahatlama biçimi..Bir yenilenme metodu adeta.Ahh bir de tüm bu özelliklerin karşılığında canım kocacım yemek seçmeyen bir koca oluverseydi :(

Ama malesef.. Her türlü radikal durumu (içimi bulandırmadığı ve önce gözüme hitap ettiği sürece) büyük bir tecrübe fırsatı olarak değerlendiren bendenizin içinde yakında salçalı makarna, pilav ve top köfte ağacı çıkacak, haberiniz olsun !

Hep diyorum "yemek yapmak" benim için bir sanatsal eylem ve sen bana sürekli makarna ,hem de sadece ya salçalı ya da sade , yaptırıyorsun :)

İşte bu yüzden bulduğum her platformu değerlendiriyorum. Geçen cumartesi günü çikocum Sıla, gelecek misafirlerine değişik (???!!!!) (YAŞASIIINNN!!) bir şeyler yapmamı isteyince "Hadi Müge, yap o ne zamandır yapmak istediğin pilavı" "Pirincin yanlızlığına bir son ver, kaynaştır onu yakışan otla, sebzeyle" düşüncesi ile dalıverdim mutfağa !

Pilavı yaptım ve demlenmeye bırakıp mekandan büyük bir hazla ayrıldım. O nedenle fotoğraf sadece tencereden , artık kusura bakmayın. Geribildirimler "OLUMLU" "OLUMLU" "OLUMLU" ...

Ben evde yapamıyorum ama siz denemek isterseniz buyrun malzemeler :

7-8 kişilik

  • 2,5 su bardağı pirinç
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 paket dolmalık fıstık
  • 1 kutu konserve mantar
  • 1 kutu konserve mısır
  • 1 kase ince kıyılmış dereotu
  • 2 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2 çay kaşığı tuz (konserveler tuzlu olabilir, tadıp koymakta fayda var)
  • 4 adet kesme şeker
  • 4,5 su bardağı sıcak su
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ

Soğanları çok ufak şekilde küp küp yemeklik doğrayalım. Tenceremize sıvıyağı ve soğanları koyup, kısık ateşte yaklaşık 10 dk kadar soğanları iyice kavuralım. Daha sonra dolmalık fıstıklarımızı ilave edip kavurmaya devam edelim.İyice yıkadığımız ve süzdüğümüz pirinci ekleyip pirinçler tane tane oluncaya kadar kavuralım. Tüm baharatları, mısırı, mantarı ve dereotunu ekleyelim ve suyunu ilave edelim.Kapağını kapatıp, orta kuvvetteki ateşte suyunu çekene kadar pişirelim.Yaklaşık 20-25 dk kadar demlenmeye bırakalım.

Afiyetle,

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Mügecim ne iyi etmişsin pilavın yalnızlığına son vererek :) bende sade pilav sevmeyen biri olduğum için pilavı hiç yalnız bırakmam.Ellerine sağlık, denemeye değer bir tarif.Ben pilava dereotu ekleyeceğim zaman hep pilavın demlenme aşamasında ekliyorum ama son zamanlarda okuduğum bir çok tarifte senin gibi pişme aşamasında ekleniyor bunun önemli bir püf noktası varmı?

Müge Hüner dedi ki...

Sekercim;
Sayfanın yeni hali cok iyi oldu, icim acılıyor valla.
Pilavda cok muhtesem gorunuyor, ben zaten bayılarak yerimde benim yemek secen kocamda sanırım bunu bayılarak yer. Nefis, nefis goruntusunden belli ellerine saglık.

Bu arada Karabiber iki kere yazılmış, haberin ola.
Dereotunu bende demlenirken ekliyorum:)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sevgili Müge, ellerine sağlık, bence tenceredeki pilav fotoğrafı süper! Mutlaka deneyeceğim tarifini, çok lezzetli görünüyor..

Pelin dedi ki...

Mügeciğim,
Sayfamı ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim.Ben blog açmadan önce de senin sayfanı her gün ziyaret ederdim.Artık blogdaş olduk.
Pilava gelince... Lezzeti fotoğrafından belli.Tek başına bir yemek olmuş.Ben de dereotlu ve havuçlu pilav yaparım.
Ellerine sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Müge pilav çok güzel görünüyor ellerine sağlık..
banada beklerim...

www.sultansofrasi-leyla.blogspot.com

zarpandit dedi ki...

ayyy nefis nefis yarın ilk iş yapmalı bu tarifi :)
bu arada canım bi proje için anket düzenliyoruz blogumda yayınladım tıklarsan sevinirim:)

Eya dedi ki...

Mügeciğim...ne güzel bir pilav bu böyle...ellerine sağlık, kesin deneyeceğim...sevgiler

zehra

Yemekbahane dedi ki...

Ohh ne güzel olmuş burası böyle..Bir sürü yorum gelmiş harika.Şu bloglines çıkalı yorumlar iyice azaldı yaw:(
Şekerler önce dereotunun demlenme esnasında konup konmaması mevzusuna bir deyinelim.Aslında hiç bir püf noktası yok.Ben pişerken koydum zira demlenirken pilavı karıştırmayı pek tercih etmiyorum.Karıştırmazsam da tadını tam vermez diye düşündüm ondan sebep pişerken katıverdim.
Gelen herkese teşekkür ediyorum. Denemek isteyenlere de şimdiden afiyetler olsun.

Sevgilerimle,
Müge

Begüm dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor pilavin. Ellerine saglik. Mantari bende cok koyarim pilava. Harika oluyor.

Gönül dedi ki...

oh oh pilava bak yeme yanında yatmana bak:)))) ellerine sağlık harika olmuş sevgilerimle öpüyorum

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails