13 Kasım 2008 Perşembe

EV YAPIMI CEZERYE - HAVUÇLU TRUFF

İki isim de kulağa hoş geliyordu birinden vazgeçemedim :) Biri alaturka biri alafranga olsun bari :)

Şirkette yine sosyal yardımlaşma faaliyetlerine gelir oluşsun diye gerçekleştirdiğimiz Yöresel Yemekler Kermesi'ne tatlı olarak ben de bu tarifle katıldım. Yemesi çok keyifli, çikolatalı muadillerine kıyasla biraz daha masum diyebileceğimiz bir tatlı. Farklı sunumlarla ikram edilebilir. İster böyle truff şeklinde , ister piramit pasta şeklinde, ister çiğ köfteler gibi kocaman şekil verilerek ve ve ve... gerisi hayal gücüne bağlı !

Malzemeler:
  • 4-5 adet orta boy havuç
  • 2 su bardağı toz şeker (çok şekerli sevmiyorsanız zevkinize göre azaltabilirsiniz)
  • 1,5 su bardağı su
  • 2 paket petibör bisküvi
  • 1 kase iri dövülmüş ceviz
  • 2 yemek kaşığı tereyağ (oda ısısında)
  • hindistan cevizi

Havuçları rendeleyip, bir tencereye koyuyoruz. Üzerine su ve toz şekeri ilave edip, orta kuvvetteki ateşte suyunu iyice çekene kadar pişiriyoruz. Pişen havuçları bir kaseye aktarıp biraz soğumaya bırakıyoruz. Üzerlerine cevizi, tereyağını, iri iri parçalanmış bisküvileri ilave edip yoğuruyoruz.

Daha sonra yaklaşık 30 dk buzdolabında bekletiyoruz.

Yuvarlayarak hindistan cevizine bulayıp servis ediyoruz.

Afiyetle,

7 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok haklısın canım..
bencede daha masumm.
farklı hallerini çok sık yaparım bende..
paylaşacağımm..
sevgiler tatlım..

Pelin dedi ki...

Babacığım çok sever bu cezeryeyi. Yapayım bari ona. Böyle truffle gibi sunumları da çok hoş olmuş.Ellerine sağlık.
Sevgiler

Pastanı Seç dedi ki...

mügüş bu aralar yapıp da sitemde olmasını istediğim şeyi yapmışsın ben eskiden çok sık yapardım tatlım

ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık dediğin gibi çikolatalı truff alternatif olacak kadar güzel bir tarif bende denemiştim.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

aZ önce cezerye yaptım ve direk çöpe gitti malzemeyemi yoksa emeğimemi acıyım bilemedim okadar fazla şekerli olduki yapış yapışşeker gadından başka hiç bir tat alamıyosunuz

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba adsız, keşke adınızı ve emailinizi bıraksaydınız, sizinle birebirde iletişime geçme şansım olurdu. Çok şekerli sevmiyorsanız şeker miktarını azaltmak elinizde. Malzemeniz ve emeğiniz için çok üzgünüm.

melike palo dedi ki...

adımı yazmıştım ancak çıkmamış.pişirdiğim havuç macun gibi oldu.şeker miktarını azaltıp yeniden deneyecegim.teşekkürler, melike palo-istanbul

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails