6 Mayıs 2010 Perşembe

ÇİLEKLİ KUP

Çilekli Kup



Nasılsınız bugün? Umarım hepinizin keyfi yerindedir.. Dünkü güzel temennilerimizin sonrasında bahara yakışır bir lezzet ile karşınızdayım. Yapımı son derece basit ama tadı da bir o kadar harika.

Geçen sene Çilekli Yaz Tatlısı tarifinde uyguladığım kremayı uyguladım yine. Bu kremanın kıvamını, denerseniz çok beğeneceksiniz. Pastalarınızda da rahatlıkla kullanabileceğinizi hatırlatmak istiyorum. Bu yazımda da kayıt altında bulunması adına tekrar hatırlayalım isterseniz.

Kremanın tarifi:

  • 1 kg süt
  • 5 tepeleme yemek kaşığı un
  • 5 tepeleme yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 125 gr margarin (sana tereyağ lezzetinde kullandım)



Çilekli Kup



Tencereye süt, un, şeker ve vanilyayı koyalım ve koyu muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirelim. (Kıvamını dha rahat ayarlamak için sütün ilk etapta hepsini dökmemenizi tavsiye ederim, unun markasına, kaşığın büyüklüğüne göre farklılık gösterebilir)
Koyu muhallebi kıvamına gelince margarini sıcakken ekleyelim ve yaklaşık 10 dk kadar (ne kadar uzun olursa o kadar iyi) mikserle çırpalım.



Çilekli Kup Tarifi :

  • Yukarıdaki tarifle hazırlanmış krema (1 kg süt ile 8 adet kup çıkıyor)
  • Kupun dibine yerleştirmek için browni ya da kek (evde kendiniz de yapabilirsiniz, ben Eti Browni kullandım)
  • Çilek (arasına koymak için dilimlenmiş, üzeri için bütün çilekler kullandım)
  • Dr. Oetker Çikolata Sosu

Kremayı hazırladıktan sonra, Dr. Oetker Çikolata Sosu üzerindeki tarife göre hazırlıyoruz. Kup bardaklarımızın dibine sostan döküp keki yerleştiriyoruz. Üzerine tekrar sostan dökerek, dilimlenmiş çilekleri serpiştiriyoruz. Üzerine bolca krema koyup son olarak tekrar sostan dökerek, çilek taneleri ve hindistan cevizi ile süslüyoruz.

Soğuduktan sonra buzdolabına kaldırıp, 2-3 saat sonra servis edebiliriz.

Afiyetle ve sağlıkla,

20 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Mügecim eline sağlık . Çok şık ve lezzetli . sevgiler

Unknown dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık çok leziz
ve şık.Kuplarına bayıldım nerden al
dın acaba:))Sevgiler...

NiLaY dedi ki...

hımmm bu lezzet tam benlik olmuş çilek, krema, çikolata herşey bir arada :) ellerine sağlık.. sunum da çok şık söylemeden geçemiycem :)

Unknown dedi ki...

Cok güzel görünüyor canim afiyet seker olsun .

kalpkurabiye dedi ki...

müge hanımm.. bu kupları görüpte iyi olmamk mümkünmü... ellerinize sağlık..çok şık mükemmel görünüyorlar..

Sinem Ergun dedi ki...

of of o ne poz öyle, kayıp gidiyor hop mideme doğru, bizede bir gün yap mutlaka

Yemekbahane dedi ki...

Teşekkür ederim, en hızlısından yorumlarınız için :)

Deryacığım, kayınvalidem hediye etmişti kupları, çok severek kullanıyorum ben de. Teşekkür ederim. Sanırım paşabahçeydi ama hediye edeli 2 sene kadar oldu sanırım.

Nilaycım,
Sunumu beğenmenize sevindim :) Ne mutlu bana..

Sevgili Deniz, Gülcan, Sevgili sağlıklı mutfak, sizlere de çok teşekkür ediyorum.

Simen,
Sana yaparım ayıp ettin :) Toplantı notu karşılığında :) Yoksa 15'ini 16sı yapma karşılığında mı olsa acaba , rüşvet babında ...hehehhe

Ordanburdanhayattan dedi ki...

kaşık kaşık kaşıklarım ben bu tatlıyı, ellerine sağlık

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim eline sağlık tam çilek zamanı prensesim için denemeliyim. Sunumun da her zamanki gibi şık ve harika .Sevgiler.

Gamze Konuk dedi ki...

Ellerine sağlık, ohhh soğuk soğuk nasılll güzel yenir şimdi değil mi:(yok canım filan çekmedi yahu, nereden çıkartıyorsunuz:)

Federica Simoni dedi ki...

mmmmmmmmmmmm....queste coppe sono splendide..mi ci tufferei dentro! complimenti!

Burcu Çalışkan dedi ki...

çooooç güzel gözüküyor ama ben hala rejimdeyim mügeeeeeeee :)))

çeşnici Handan dedi ki...

Tarif de, sunum da çok güzel harika olmuş. Ellerine sağlık.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok güzel ve leziz görünüyorlar. Bizimkiler görmesin, bayılıyorlar böyle tatlılara.Ellerine sağlık. Sevgiler.

Tuğba Agaci dedi ki...

Resmi çekilen yemek/tatlı iştah açıyor ise o resim başarılıdır! Harika olmuşlar(:

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Mügecim, Şimdiye dek güzelce soğumuştur onlar di mi? Bugün çok çalıştım ve bence bir kup hak ettim, bir tanesini yiyebilir miyiiiim :)

umutluhayat dedi ki...

enfes görünüyor.ellerinize sağlık

Fatoş Öztürk dedi ki...

Oooh nefis görünüyor.Bende kızıma yapayım böyle şeylere bayılıyor. Ellerinize sağlık...

sgokay dedi ki...

Ellerinize sağlık,Çok güzel olmuş ayrıca çok pratik bir tarif.

Adsız dedi ki...

kup çok güzel görünüyor da afedersiniz, margarinli bir tarifi nasıl veriyorsunuz? margarini nasıl kullanıyorsunuz, nasıl önerebilirsiniz? tereyağ tipine sokulmuş endüstriyel bir üründür margarin. sağlığa zararlı olduğu da çook yıllar önce kanıtlanmıştır. sıvı yağ kullanın, hatta tereyağ kullanın, margarine dokunmayın.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails