17 Mayıs 2010 Pazartesi

BEYPAZARI - 1

Geçtiğimiz hafta benim için bir hayli yoğun gündemi olan bir haftaydı.8 Mayıs evlilik yıldönümümüz olduğu için kısa bir seyahat planı yaptık bu sene için; rotayı Beypazarı olarak belirledik.
İstanbul'dan yaklaşık 340 km uzakta Ankara'nın sevimli bir ilçesi, Beypazarı. Yolunuz daha önce düşmüş müydü bilmem ama, eğer haftasonu ufak bir kaçamak yapmak isterseniz bu sevimli beldeyi muhakkak ziyaret etmenizi öneririm. Birçok tur firması buraya gezi düzenliyor ancak siz şahsi araçlarınızla gitmeyi planlarsanız baştan uyarmam gerek ki malesef yolu pek güzel değil. Beypazarı'na İstanbul'dan Akyazı çıkışına kadar TEM otoyolundan gidiliyor. Sonrasında, eski Ankara yolundan devam ediliyor. Yolun bazı yerleri bir hayli bozuk ya da virajlı ama doğa, ekili tarlaların ihtişamı yolun bozuk oluşunu unutturacak şekilde güzel.

Beypazarı'nda ne yapılır? sorusuna cevap veriyorum...
Bol bol yenilir :) Peki ne ???
Beypazarı'nın sarması o kadar meşhur ki sokaklar size yaprak sarma ikram eden bayanlarla dolu.Hepsi birbirinden lezzetli ve incecik sarılmış yaprak sarmalarını kimseyi kırmayayım diye yemeye başlayınca, bir daha bir restauranta gidip karnınızı doyurmaya gerek kalmıyor :)
Durun daha bitmedi...
80 kat baklavasını tatmadan sakın dönmeyin..Çeşitli versiyonları ile Beypazarı'nın baklavası bir harika.
Beypazarı Türkiye'nin havuç rezervinin %60'ını sağlıyormuş, o nedenle beldede bolbol havuç lokumu, havuç suyu, havuçlu ekmek gibi çeşitlere de rastlıyorsunuz. Şimdi neden Beypazarı'nda ne yapılır sorusuna cevaben , yemek yenilir dediğimi anladınız mı :)
Daha bitmedi.. Her yerde tarhana, erişte, çeşitli sebze ve meyve kuruları satılıyor, gözlemeci-bazlamacılar siz tokken bile sizi sizden almaya yetiyor...
Ve tabii ki bir çoğunuzun bildiği BEYPAZARI KURUSU.. Bir şehir tereyağ kokar mı? Kokar... Heryer buram buram tereyağ kokusu ile bütünleşmiş Beypazarı kurusu imalatı yapan fırın doluysa kokar..
Beypazarı'nda başka ne yenir?
Muhakkak kıymalı tarhana çorbası içilmeli, meşhur Beypazarı Güveci yenmeden dönülmemeli..
"Peki Müge sadece Beypazarında yedin mi?" dediğinizi duyar gibiyim :) Yok tabii ki biraz da gezdim :) Ama onları sonra anlatacağım..
Yemenin dışında bol bol fotoğraf çektim..Birkaç kare ekliyorum ve şimdilik ayrılıyorum.. Bir sonraki yazımda "nerede kalınır", "nereleri gezilir" bilgileri ile devam ediyor olacağım ...

Beypazarı 80 kat baklava

Beypazarı Sarması


Beypazarı Kadını

Beypazarı Kahve


Beypazarı Yaşayan Müze

Afiyetle & sağlıkla,

9 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

Ah Anadolu gibisi varmı Müge Hanım.. eminim harika vakit geçirmişsinizdir.. Uzun ve mutlu bir evlilik hayatı dilerim..

Dışavurum dedi ki...

Rejim öncesi dönemde gitmeyelim öyleyse , yaprak sarmaya dayanılamaz çünkü ...

Ballı Cimcime dedi ki...

Mügeciğim öncelikle eşinle daha nice evlilik yıldönümüzü sevgiyle, sağlıkla mutlulukla paylaşmanızı diliyorum. Sonrasında bayıldığım bu fotoğraflar için sana çoook teşekkür ediyorum. Zira hep Beypazarı'na gitme fikrimizi baklavalar yüzünden öne çekeceğiz sanırım:)) Sevgilerimle, hep neşeyle kal..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

off müge
baklava fotoğrafı ile vurdun beni
fazlasıyla ikna olduk, beypazarına gitmek şart oldu:)

Saglıklımutfak dedi ki...

Beypazarı sarma ve kurularının lezzeti süperdir gerçekten . Nice yıllar bir yastıkta diliyorum canım sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Deniz çok teşekkür ediyorum iyi temennilerin için.

Aynen katılıyorum Sevgili Dışavurum, ben rejimdeydim, yalan oldu :)

Ballı Cimcime, bu baklavaya o yo gidilir bak benden söylemesi :)

Pınarcığım, tam sana göre buna eminim:)

SAğlıklı mutfak, çok teşekkür ediyorum canım. Sevgiler

cocolade dedi ki...

Merhabalar, odulunuz var...

AŞKIM & AŞKIM dedi ki...

ben daha çok yaşayan müzeyi merak ediyorum gidip görenler anlata anlata bitiremiyor bakalım bana ne zaman kısmet olacak
çok keyifli bir gezi lmuştur eminim
bunu bizimede paylaştığın için teşekkürler :)

oktay usta yemek tarifleri dedi ki...

Merhaba Aparatifler ve Mezeler
Pasta Kek Kurabiye Tarifleri den örnekler bekliyoruz.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails