17 Mayıs 2010 Pazartesi

BEYPAZARI - 2

Beypazarı gezimize kaldığımız yerden devam edelim...
Bir önceki yazıda yemeklerini bol bol anlattığım Beypazarı'nda sanırım en keyifle yaptığım ikinci şey, ilki tabii ki yemek yemekti, fotoğraf çekmek oldu.
Her köşesinde bir kare yakalayabileceğiniz Beypazarı, restore edilmiş 500'den fazla ev ve konağı ile doğal bir müze gibi.
Sözün özü, Beypazarı'na mukakkak fotoğraf makinanızla gitmelisiniz.
Hıdırlık Tepesi, Yaşayan Müze, Halk Evi, Gümüş Mağazaları, Alaattin Sokak ve İnözü Vadisi muhakak görmeniz gereken yerler.
Alaattin Sokak'ta restore edilmiş evler ve yöresel yiyeceklerin satıldığı stantlar bulunuyor.İnözü Vadisin'de dağdan gelen buz gibi suyun kenarında dolma yemeden gelmeyin sakın :) Bakın hala aklımda dolma var :)
Yaşayan Müze ise hakikaten enteresan bir yerdi. İçerisinde çeşitli faaliyetler bulunduğu için adı Yaşayan Müze olarak geçiyor. Ebru sanatı uygulaması, kurşun dökme ritüeli gibi çeşitli faaliyetlerin yapıldığı tarihi konak ihtişamı ile de göz dolduruyor.
Konaklama konusuna gelecek olursak, Beypazarı, restore edilmiş konaklarla dolu. Tarihi dokusu korunmuş bu pansiyonlarda oda&kahvaltı şeklinde ödeme yaparak kalabilirsiniz. Biz Bey Konağı'nda kaldık ve gayet memnun ayrıldığımızı söyleyebilirim.
Yazımın sonunda Beypazarı'ndan bir kaç kare daha paylaşarak bu yazıyı tamamlamak istiyorum.
Yolunuzun güzel ve sizi mutlu eden yerlere düşmesi dileğiyle,



Gülengözlü


Beypazarı'nda gözleri gülen bu güzel kız sanırım hafızamdan hiç silinmeyecek...

Beypazarı


Restore edilmiş konaklardan kesit

Beypazarı Çarşısı


Alaattin Sokak - Güveççi

Nallıhan


Beypazarı - Bolu yolu .. Linyit yatakları


Beypazarı Gümüşçüler


Gümüşçüler



Kuklalar


Alaattin Sokak

Alaattin Sokak

Alaattin Sokak

İnözü Vadisi

İnözü Vadisi

6 yorum:

kitchenart-ist dedi ki...

Mügecim, bende beypazarı kurusuna bayılırım.Yazın ve fotoğrafların öyle cezbedici ki ,gidilecek yerler listesinde yerini aldı Beypazarı.
sevgiler, beyza

Dışavurum dedi ki...

Mügee , gözleri gülen ufaklıka bayıldım ben de , sanki fotoğraftan dışarı fırlayacak birazdan .

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Resimler harika Müge. Bizde çok istiyoruz ama kısmet bakalım...

Egeden Tarifler dedi ki...

Yemek yazıları dışında en çok gezi yazılarını okumayı seviyorum. Beypazarı görmediğim bir yer keyifle okudum, paylaşım için teşekkürler.

kalpkurabiye dedi ki...

ne kadar güzel görüyor tatlı kız.. çocukların fotoğraflarına bayılıyorumm.. harika bir geziniz olmuş..
adınıza çok çok sevindim..

nursel dedi ki...

merhaba müge hanim bende bir beypazarli olarak ilcemizle gurur duyuyorum ne yazikki almanyada yasiyorum ve bes yildir ülkeme hasretim sanki sizinle gezmis gibi oldu canim beypazarimin kokusu burnuma geldi ve agladim sayende birazcikda olsa hasret giderdim tesekkür ederim bu güzel yazilar ve resimler icin sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails