6 Temmuz 2021 Salı

MAKARONLU DOĞUMGÜNÜ PASTASI VE SADE PANDİSPANYA


Mügeee... Nerelerdesin?

Haziran ayının başında yeni bir yerde işe başladım dostlarım, o nedenle sayfayı hayli ihmal ettim yine.

Eskisi gibi herşeye yetişemiyorum artık, ya zaman denilen şey iyice azaldı, ya yaptıklarım arttı ya da benim artık gücüm tükendi :) Her ne olursa olsun tek bilmenizi istediğim şey bu sayfayı ve sizleri hiç unutmadığım sadece vaktimin yetmeyişi.

Poyraz'ın doğumgününde yaptım bu pastayı. Ancak bu pastayı yaptığım hevesle maalesef kutlayamadık çocuğumun doğumgününü. Zira Mart ayında tam doğumgünü olduğu gün ben mutfakta bir iki arkadaşım gelecek diye kısır yaparken, henüz Covid pozitif çıktığını öğrenen biri ile temaslı olduğumu öğrenmiştim. Kısırın soğanları hoopp çöpe ben kendimi karantinaya atıverdim. Bu pasta da öyle maskelerin ardında buruk bir şekilde kesildi ve yendi.

Biliyorsunuz beni, bir dönem bol bol pasta yaptım. Bu pastayı da yaparken keyif aldım, benim için iyi oldu, özlemişim.

Malzemeler:

  • 4 adet yumurta (sarısı - beyazı ayrılmış)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 çay bardağı sıcak su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
Yapılışı:
  1. Unu ince elekten geçirelim ve kabartma tozu ile karıştıralım.
  2. Oda sıcaklığındaki yumurtaların sarı ve beyazlarını ayıralım.
  3. Beyazlarını toz şekerin yarısı ile katı olana kadar çırpalım.
  4. Sarılarını da kalan şekerle krema kıvamına gelene kadar çırpalım, çırparken kaynar suyu ekleyerek şekerin iyice erimesini sağlayalım.
  5. Çırptığımız sarılara elediğimiz unu ekleyelim ve bir spatula yardımı ile iyice karıştıralım.
  6. En son yumurta aklarını söndürmeden azar azar yedire yedire un kattığımız yumurta sarılarına ekleyerek tüm malzemeyi biraraya getirelim.
  7. 20 cm kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt koyalım.
  8. Karışımı döküp 180 derece fırında pişirelim. Bir çubuk yardımı ile 30 dk sonra ortasının pişip pişmediğini kontrol edelim.
  9. Pişen pandispanyayı kalıbında 1 gece boyunca bekletelim.
  10. Ertesi gün kelepçeyi açarak pandispanyamızı kullanabiliriz.

Bu pasta için pastacı kreması olarak bu tarifi yaptım..
Dış kaplaması için ise ganaj hazırladım.

Ganaj Malzemeler:

  • 200 gr krema
  • 240 gr bitter çikolata
Kremayı hafifçe ısıtıp içine çikolatayı parçalayarak koyuyoruz ve kremanın içinde eritiyoruz. Buzdolabında bekletip sonrasında mikserle 4-5 dk çırpıyoruz. 

Makaron ve bezeleri File Marketten aldım, 1 paketi 15 TL ye dekoratif olarak rahatlıkla kullanabileceğiniz makaronlar satılıyor.

İşte oğluşumun doğumgünü pastası böyle çıktı ortaya, umarım seneye bol misafirli bir parti verebilirim yeniden. Partilerimi özledim :(

Afiyetle, sağlıkla




Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails