16 Kasım 2017 Perşembe

LAZANYA


Bir şeyleri yapmak istediğim gibi yapamadığımda bütün şevkim kaçıyor benim. Size de öyle oluyor mu? Çok sonuç odaklı olmak mı bu bilmiyorum ama misal blog yazma konusunda bu ara bu durumda hisseder oldum...

Hızlıca akan zaman mı, vakitsizlik mi, organize olamama becerisi mi (yoksa beceriksizliği mi demek lazım bilemedim) ayırt edemediğim bir durumla ne yeni bir tarif yapabiliyorum, ne de yaptığım şeyin istediğim gibi fotoğrafını çekebiliyorum .. Sonuç olarak çok istediğim, burada yaşamak ve burayı yaşatmak hissimi ufak ufak kaybediyorum sanki. 

Şu kare beni kendimden soğuttu sabah sabah.. Yazacak bir şey arıyorum, yakın zamanda yılda 100bin kere falan yaptığım standart bir kek tarifinin dışına çıkabileceğim bir şey yapmışlığım yok :( Aaa lazanya yapayım, hem burada tarifi yoktu diyorum .. Tamam yaptım eeee.. sonra ne oldu.. hadi yemek hazır değil mi diyen ses sonucu ocak üstüne oturtulmuş "borcam" içinde çekilmiş yamuk bir fotoğraf ile bu heves yerle yeksan oluverdi işte.

Eskiden nasıl yapıyordum, çalışmıyor muydum? Yemeği aç olsalar da mı vermiyordum, üstelik cep telefonum fotoğraf bile çekemezken fotoğraf makinamla nasıl yapıyordum bunu ? 

İşin özü.. ve beklenen sonuç :

* Yemek pişirmeyen yemek bloggeri oldum
* Görselliğin tavan yaptığı dönemde fotoğraf katastrofu ile blog yazmaya çalışıyorum

galiba ben bunu kesmeliyim ... 

dermişim ...

Yok ya .. yok öyle yağma .. lazanya işte .. en kıymalısından.. beşameli harika .. kaymak gibi.. Sen yap , fotosunu güzel çek belki bana da atarsın :) olmaz mı :)

yine kendi kendini kandıran bu zavallı kızcağızdan bir lazanya fotosu geliyor sizlere ..

Afiyetle & sağlıkla,

Malzemeler:

  • 1 paket lazanya (Bazı lazanyalar kuru bazıları haşlanarak kullanılıyor, orada kutunun arkasındaki tarife dikkat edin lütfen)
İç harcı :
  • 350 gr dana kıyma
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası 
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • tuz, karabiber, kırmızıbiber
Beşamel sos:
  • 100 gr tereyağ, 1 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 3 tepeleme yemek kaşığı un
  • 750 ml süt (ılık)
  • 1 yumurta sarısı
  • tuz, karabiber
Üzerine ve arasına ; 150 gr rendelenmiş taze kaşar peyniri


Yapılışı:
  1. Öncelikle iç harcı hazırlayarak başlayalım, zeytinyağını bir tavaya koyup, minik yemeklik doğranmış kuru soğanları hafifçe soteleyelim. Soğanlar şeffaflaşınca kıymayı ilave ederek kavuralım. Salçayı ekleyelim. Tuz ve baharat ile tatlandırıp çeyrek çay bardağı su ekleyerek bir taşım pişirelim. Suyunu çekince ocağı kapatıp iç harcımızı bekletelim.
  2. Eğer haşlanan lazanya aldıysak lazanyaları kaynayan tuzlu suda kutusunun üzerinde belirtilen süre kadar pişirelim, Suyunu süzüp soğuk suyla yıkayalım ki pişme işlemi bitsin sonrasında hamur olmasın. Eğer kuru lazanya aldıysak bu aşamaya gerek olmayacaktır.
  3. Beşamel sos için çelik tencereye tereyağ ve zeytinyağı koyup eritelim. Eriyen yağa unu ekleyip bir çırpma teli ile karıştırarak topaklanmasını önleyelim. Azar azar ılık sütü ekleyelim, bu esnada mutlaka karıştırmaya devam edelim. Tuz ve karabiber ile baharatlandırıp koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişirelim. Koyulaşınca bir yumurtanın sarısını ekleyip yine hızlıca karıştıralım, ocağın altını kapatalım.
  4. Bir fırın kabını ya da borcamı heryerine gelecek şekilde margarin ya da tereyağ ile (sıvıyağ kullanmayın yapışır) iyice yağlayalım.
  5. En alta beşamel sostan biraz gezdirelim ve aralıksız şekilde lazanya yaprağı dizelim. Üzerine yine beşamel gezdirelim ve kıymalı harcımızdan eşit miktarda yayalım. Biraz kaşar rendesi gezdirelim. 
  6. En az 3 kat bu şekilde dizme işlemi yapalım. Son yaprakları dizince heryerine beşamel dökelim ve önceden ısıtılmış 200 derece fırında yaklaşık 10 dk kadar pişirelim.
  7. 10 dk sonra üzerine her yerini kapatacak şekilde rendelenmiş kaşar peyniri serpip tekrar fırına verelim ve üzeri kızarana kadar pişirelim.
Sıcakken servis edilmelidir.




Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails