5 Ekim 2017 Perşembe

SEBZELİ KİNOA


Son bir yıldır yemek yeme meseleme bir denge getirmeyi en sonunda başardım. Hayatı boyunca yemek yemeyi bir keyif haline getirmiş bir insan için bu oldukça zor bir durum aslında.. Hele de benim gibi biri için.. Hamurişi içinde boğulabilirim felsefeni bir kenara bırakmak, sabah yedim nasılsa akşam ne yesem diye düşünmemeyi öğrenmek :)

Poyraz'ın doğumu sonrasında her geçen gün artan kilolar beni mutsuz etmeyi başarınca yolum bir diyetisyen ile buluştu ve çok şükür o zaman dengeyi yakalamayı öğrendim.

Bu blog nadiren de olsa hafif ve light sınıfına dahil olabilecek tariflere ev sahipliği yapmıştır. Bu da onlardan biri olacak , dün akşam evde ne varsa altyapısı ile pişti, lezzetini çok iyi bulduğum için ölçülerini hemen yazmak istedim.

Hayatınızdan denge eksik olmasın dileğiyle,

Malzemeler: (2 kişilik, ölçü kişi bazında arttırılabilir)
  • 1 adet havuç
  • 1 adet kabak
  • 1 adet kırmızı kapya biber
  • 1 su bardağı kinoa (ben beyaz kinoa kullandım)
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 2 yemek kaşığı soya sosu
  • 2 yemek kaşığı tatlı ekşi sos
  • Tuz (soya sosunuz tuzluysa dikkat)
  • Dereotu
Yapılışı:
  1. Havuç,kabak ve biberleri küp küp doğruyoruz.
  2. Zeytinyağını bir tencerede hafifçe kızdırıyoruz.
  3. Önce biberleri yağa bırakıp soteliyoruz. Biberler hafifçe yumuşayınca kabak ve havucu ilave ediyoruz; iyice karıştırıp ocağın altını hafifçe kısarak, tencerenin kapağını kapatıyoruz.
  4. Dibi tutmaması için arada sırada karıştırıyoruz.
  5. Sebzelerin rengi değişince kinoayı ilave ediyoruz. Sebzelerin üzerini hafifçe kapatacak kadar su ekliyoruz (sebzeler suda kaybolmasın, su miktarını çok tutmayın) Tuz, soya sosu ve tatlı ekşi sosu da katıp karıştırıyoruz. Kapağını kapatıp, ocak en kısık seviyede olacak şekilde pişmeye bırakıyoruz. 
  6. Kinoa iyice su çekince ocağı kapatıyoruz, bir süre kendini çekmesi için bekletiyoruz.
  7. Dereotu serperek servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails