16 Ekim 2017 Pazartesi

HAŞHAŞLI CEVİZLİ BÖREK


Bizim blog kızları gününü bilirsiniz. 10 yıldır düzenli şekilde bir araya geliyor, zevkli sofralarda birarada oluyoruz. Bu senenin turuna da geçtiğimiz hafta adaşın sofrasında başladık. 
Bu sefer güne giderken yanımda bu böreklerle gittim. Börek diyorum ama aslında hani fırınlarda olur ya çörek gibi haşhaşlı , aslında form olarak onlara daha çok benziyordu sanki. Ama tadı efsane diyebilirim.
Yine ucuz malzeme, pratik ve lezzet sınıfında 5 tam puan alan bir uygulamam daha oldu diyebilirim. 

Malzemeler:

(16 adet için, ölçüyü sayı arttırdıkça fazlalaştırabilirsiniz)

  • 1 su bardağı haşhaş ezmesi (ben aktarda buldum)
  • 1 su çekilmiş ceviziçi
  • 1 su bardağı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullandım-riviera)
  • 2 adet yufka 
  • 6-7 kaşık toz şeker (bu sizin ne kadar tatlı sevdiğinize göre değişir, ben çok tatlı sevmediğim için bu kadar kullandım)

Yapılışı:



  1. Bir kasede haşhaş ezmesi, yağ ve cevizi iyice karıştırıyoruz.
  2. Bir yufkayı serip üzerine harçtan iyice sürüyoruz. Bir miktar toz şeker serpiyoruz.
  3. Yufkayı ikiye katlıyoruz. Üst katına da aynı şekilde harçtan sürüyoruz ve yine biraz şeker serpiyoruz.
  4. Yarım ay şeklindeki yufkamızı eşit şekilde sekiz üçgen (sigara böreği mantığı) olacak şekilde kesiyoruz.
  5. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine börekleri tıpkı sigara böreği sarar gibi sararak diziyoruz.
  6. Diğer yufkamıza da aynı işlemi yaparak tamamlıyoruz.
  7. 180 derece fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails