17 Ocak 2014 Cuma

KIRMIZI ERİK ŞURUBU

Kırmızı Erik Şurubu

Yazın yapılmış, içilmiş, fotoğrafı çekilmiş bir tarif daha ... Geçen gün oturup fotoğraf makinesinde kalan tüm eski fotoğrafları derledim, topladım.Elimde hayli şey varmış meğer paylaşılabilecek :) Bu beni nasıl mutlu etti bir bilseniz.
Geçtiğimiz yaz Aras içsin diye taze meyvelerden sıkça şuruplar yapmıştım. En çok kayısı ve şeftali karışımlı olanı seviyordu. Değişiklik olsun diye bir sefer de bu yukarıda fotoğrafını gördüğünüz erik şurubunu yapayım dedim ama o bize nasip oldu daha çok zira Aras içmeyi tercih etmedi :) Aras'ın yeme içme konusundaki muhafazakar ve son derece katı tutumu malesef 3 yaşına yaklaşıyor olmasına rağmen son sürat devam ediyor. Bu konuda hala net bir çözüm bulamamakla beraber, içimdeki mantık "nasılsa bir gün herşeyi yiyip, içecek, takma kafanı, yeter ki büyüsün, hasta olmadan gelişsin" dediği için takılmamaya gayret ediyorum..
Ama iştahsız, yemek yemeyi sevmeyen bir çocuğun annesi olmak çok zor işmiş hakikaten !

Gelelim tarife .. bu erik ile yaptığım uygulamayı siz, arzuya göre şeftali, vişne, kayısı .. hatta belki karışık bile yapabilirsiniz. Burada şekeri dahi siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz...

Malzemeler:


  • 1/2 kg kırmızı erik (yumuşak ve olgunlarından seçiyorum)
  • 1,5 su bardağı toz şeker (şekerini daha sonra su ilave ederek dengeliyorum)
  • 1,5 lt su 
Yapılışı:

  1. Erikler yıkayıp çekirdeklerini çıkartmadan tenceremize alıyoruz.
  2. Üzerine şekeri koyup minimum 2-3 saat (ben bir gece önceden yapıyorum, tıpkı reçel gibi) bekletiyoruz.
  3. Erikler kendi suyunu salınca üzerine normal suyu da ilave ederek; erikler yumuşayıncaya kadar kaynatıyoruz.
  4. Erikler piştiğinde şurubu ılınmaya bırakıyoruz. 
  5. Tel süzgeçten geçirerek çekirdeklerini çıkartıp iyice eziyoruz.
  6. Soğuk su ile incelterek servis ediyoruz.
Not : arzuya göre kaynatırken çubuk tarçın da ilave edebilirsiniz.

Afiyetle & sağlıkla,





2 yorum:

marifet ellerimizde dedi ki...

ellerinize sağlık....cok güzel gorunuyor.sevgıler zeynep

Unknown dedi ki...

Ben bu erik şurubunu okadar severim ki anlatamam.Şimdi olsada içsek.Ellerinize sağlık.Ben de bloğuma beklerim.Sevgiler....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails