12 Ekim 2012 Cuma

MÜRDÜM ERİKLİ & İNCİRLİ TURTA

mürdüm erikli & incirli turta

Geçen hafta gelen misafirlerime genel olarak bilindik bir menü hazırlamıştım, en azından tatlı kısmında yeni bir tarif denemek istedim. Mevsim meyvelerini kullanma fikri ile bu turta çıktı ortaya. Konuklarım beğendiler, umarım sizler de dener ve beğenirsiniz.

Malzemeler:

Turta için
  • 3 su bardağı un ( ~ 400 gr)
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 160 gr soğuk tereyağ
  • 90 gr toz şeker (1 su bardağından 1 parmak az)
  • 2 ufak yumurta
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 8-9 adet mürdüm eriği 
  • 4-5 adet siyah incir (çok yumuşak olmaması önemli, ham gibi ufaklarından seçilmeli)
Üzeri için 
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 150 gr tereyağ (oda ısında)
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Yapılışı :
  1. Derin bir kasede un, kabartma tozu, tereyağ, toz şeker, yumurta ve sütü ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyoruz. (Bu aşamada un ilave etmeniz gerekebilir ekstra olarak, yağınızın durumuna göre)
  2. Bu hamuru streçle sarın ve buzdolabında 1 saat kadar dinlendiriyoruz.
  3. Üzeri için olan malzemeleri de bir kasede bir araya getiriyoruz. Ancak bu toparlanması zor bir hamur olacaktır. Toparlanmaması iyidir, zira kırıntı şeklinde turtanın üzerine serpmek üzere kullanıyor olacağız.
  4. 20-23 cm kelepçeli kalıbın alt kısmına yağlı kağıt koyup kelepçesini kapatıyoruz. İç kenarlarını hafifçe tereyağı ile yağlıyoruz.
  5. Kalıbın içerisine beklettiğimiz turta hamurunu eşit kalınlıkta yayıyoruz.
  6. Mürdüm eriklerinin çekirdeklerini çıkartıp dörde bölüyoruz. İncirlerin kabuklarını soymadan dörde bölerek hazırlıyoruz.
  7. Turta hamurunun üzerini meyvelerimizle kaplıyoruz.
  8. En üste de hazırladığımız kırıntılı hamuru bolca serpiştiriyoruz.
  9. Fırını 180 derecede ısıtıp turtamızı üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  10. Kürdan ile içinin pişip pişmediğini kontrol etmemiz gerekir.
  11. Pudra şekeri serpip servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

16 yorum:

LeylaK dedi ki...

Nefis görünüyor, hem de kocamannnn :)

Unknown dedi ki...

İnanılmaz görünüyor,bir dilim kesip hemen yiyesim geldi. Ellerinize sağlık!Sevgiler...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Muhteşem bir turta olmuş...ekrandan kesip bir dilim yemek istedim..ellerinize sağlık..

sibelyalcincom dedi ki...

harika bir görüntü ellerinize sağlık:)

ice tea dedi ki...

Ellerine saglik incirli herseyi com beyenirim.

Yemekbahane dedi ki...

Teşekkürler Leyla sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Simge merhaba hiç çekinme al diyeceğim ama :)

Yemekbahane dedi ki...

Teşekküler mirsen sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Teşekkürler evatolyesi ziyaretin için

Burcu Kayhan dedi ki...

Turta nefis görünüyor,çayımın yanına bir dilim alasım geldi.Ellerine sağlık, mutlu hafta sonları:)

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Şahane bir turta olmuş.
Erik ve incir birbirine çok yakışmış ellerinize sağlık.
Blogunuz tarifleriniz çok hoşuma gitti ve sizi izlemeye aldım.
Ben de ziyarete beklerim, sevgiler, Pırıl.

Unknown dedi ki...

bloguna bayildim
izlemeye aldim

sende buyur gel cok sevinirim
sevgiler

:-))

noxemedia dedi ki...

harika görünüyorlar...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım önceden izlemeye almıştım.
tekrar ziyaret etmek çok güzel.
ellerine sağlık harika olmuş.
banda beklerim komşucum:)))

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Melih Cengiz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails