27 Mayıs 2011 Cuma

FIRINDA MÜCVER

Fırında Mücver

Bu bir geri dönüş müdür? Umarım öyledir. Şu anda Aras yanıbaşımda uyurken bir fırsat yaratmış olmanın keyfini sürüyorum... Ama ağlarsa bu bu fırsat tak diye yarıda da kalabilir :) Eğer bu yazı 27 Mayıs tarihinde yayınlanmamışsa bilinki Aras ağlamış, bizim fırsat yaya kalmış :) Bebeğimle vakit geçirmek tarifsiz bir mutluluk ama yine de özlüyorum mutfağımı, bloğuma tarif koyup sizlerle iletişimde olmayı. Aslında mutfağa sıkça giriyorum zira sağolsun bebeğimizi tebrik etmeye gelen dostlarımız oldukça onlara ikramlarım oluyor. Ancak çoğu bilindik tariflerim oluyor. Yeni bir şey denesem de malesef fotoğraf çekmeye vaktim dahi olmuyor, tadı da tarifi de biz de kalıyor :) Ama yeniden yapılacaklar listesinde bir bir yerlerini alıyorlar :) Geçenlerde annemin yaptığı kabak dolmasının içleri artınca ben de akşam yemeğimiz için bu mücveri yaptım. Aslında hafif bir kek, tart havası da olduğu için beş çayları için de güzel bir alternatif olduğunu düşünüyorum ki nitekim artanı ertesi gün teyzemle çay eşliğinde yedik. Eskisi gibi sık olmasa da haftada bir tarif koyma niyetindeyim, umarım başarabilirim. Şimdilik hoşçakalın sevgili dostlarım...

Fırında Mücver

Malzemeler:
  • 3 adet kabak rendesi 
  • 50 gr (bir avucun yarısı kadar diyebiliriz) beyaz peynir
  • ince kıyılmış dereotu (1 avuç)
  • ince kıyılmış maydanoz (1 avuç)
  • ince kıyılmış 3 sap taze soğan
  • 1 adet ufak boy kurusoğan (ufak yemeklik doğranacak)
  • 1/4 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 tepeleme yemek kaşığı kepekli un (daha da alırsa ekleyebilirsiniz) (normal un da kullanılabilir)
  • tuz - karabiber - kırmızı pul biber
  • 3 adet yumurta

Yapılışı :

  • Fırınımızı 180 derecede ısınmaya bırakıyoruz.
  • Fırın kabımızı margarin ile yapışmaması için yağlıyoruz.
  • Rendelenmiş kabakların iyice suyunu sıkıp bir kasede diğer tüm malzemelerle iyice karıştırıyoruz. (Kaşıktan akmayan bir kıvam olması gerekiyor, buna göre unu ayarlayabilirsiniz)
  • Yağlanan fırın kabına döküp yaklaşık 25-30 dk kadar pişiriyoruz. Kek kontrolü yapar gibi kürdan ile pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.

Afiyetle & sağlıkla,

16 yorum:

Burcu dedi ki...

Hos geldiniz Muge Hanim:)

Umarim Ara bebekle birlikte cok cok mutlu olursunuz:)

Sevgiler

durutarifler dedi ki...

Valla ben yağlı yağlı daha mı çok seviyorum ne :)
Ellerinize sağlık.
Sevgiler

GEZGIN dedi ki...

Müge'cim,

Ellerine sağlık. Aras'ı da gelip görmek için sabırsızlanıyorum :)

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık. Böyle böyle yavaş yavaş hayata dönüyor insan:) Biz seni takipteyiz merak etme:) Aras'ı benim için kokla...

Unknown dedi ki...

bebekle senin için çok zor oluyordur eminim.ama zaman çabuk geçiyor.ellerine saglık.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

mügecimmm,
inan özledim seni.Güle güle büyütün minik kuşunuzu inşallah:)))
mücver nefis,çok severim canım
ellerine kollarına sağlık
çok öpüyorum çoook

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Bebegin annesinin sesini duymusta uyanmamis sende rahatlikla tarifini eklemisin, bende suan hamileyim devamli blogumu guncel tutamiyorumda bebek olunca bilmem ne yaparim sende guncel tutmasanda arada yayinlarsin tariflerini, mucver icinse ellerine saglik kabaklarin iclerini atmayip mucverde kullanmisin bu cok guzel olmus.

Unknown dedi ki...

ANLATTIĞINIZ YOLLARIN HEPSİNDEN GEÇTİM ŞÜKÜRLER OLSUNKİ UFAK BEBEĞİNİZ OLDUMU BÖYLE ZOR DURUMLAR YAŞIYORSUNUZ..(BU GÜNLER GEÇİCEK)FIRINDA DENEMEDİM HİÇ MÜCVERİ EMİNİM ÇOK LEZZETLİ OLMUŞTUR ELLERİNE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE...

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık çok severim mücveri.
Aras bebeğe bol bol uykular gelsin inşallah:)
sevgiler

Gülcan dedi ki...

demek aras bebek annesine rahat vermiyor büyüyüncede rahat vermiyorlar. ellerinize sağlık güzel görünüyor.

Pelin dedi ki...

Hep böyle güzel telaşların olsun Mügeciğim. Yeniden dönmen çok güzel. Mücver çok güzel olmuş ellerine sağlık
Sevgiler

Eya dedi ki...

mügecigim...haftada bire de raziyiz..yeterki ugra..tarif olmasa da Aras bebketen haberler ver bize...biz buradayiz..keyifl takip ediyoruz...sevgiler

zehra

Adsız dedi ki...

Evet, bence de...yeter ki siz yazin arada. Cok seviniyorum, sayfanizin güncellendigini görünce. Minik Aras'i cok öpüyorum. Sevgiler, Feyza

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Canım benim..Sen bebişinle doya doya gününü geçir. Fırsat buldukça da burada ol..Ama kasma yani..Önemli olan sizin ikili mutluluğunuz şu anda..Ellerine sağlık, bunu ben de sık sık yaparım. Çok sağlıklı bir çay eşlikçisidir..

pipi disko dedi ki...

Yemek tariflerinize güveniyor musunuz? Hediyeli yarışmamız çok yakında burada: http://www.facebook.com/feastfrozen

Canlı Tv dedi ki...

harika

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails