2 Eylül 2010 Perşembe

YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI

Yeşil Mercimek Çorbası



Klasik çorbalara alternatif bir lezzet. Yeşil mercimek ve nohutu sevenlerdenseniz denemenizi tavsiye ediyorum. Mercimek, nohut ve buğdayı bir seferde iki-üç pişirmelik haşlar, buzlukta porsiyon şeklinde saklarsanız çok da pratik bir şekilde farklı bir çorba hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1/2 su bardağı haşlanmış buğday
  • 4 yemek kaşığı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullandım)
  • 2 yemek kaşığı (silme) un
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 adet kurusoğan
  • 2 adet Maggy Tavuk Bulyon
  • Kotanyi Kuru Nane
  • Kotanyi Karabiber
  • Kotanyi Kırmızı Biber
  • Tuz
  • Su



Kurusoğanları ufak ufak doğruyoruz. Çorba tenceremize sıvıyağımızı koyup soğanlarımızı kısık ateşte soteliyoruz. Soğanlar kavrulduktan sonra unu ekliyoruz. Sıcak su hazırlıyoruz. Salçaları bir kasede 1 su bardağı sıcak suyla açıyoruz. Unun kokusu çıkınca salçalı suyu ekleyip hızla karıştırıyoruz. Bu aşamadan sonra ben el blendırı ile bir iki sefer karıştırıyorum. Bu hem topaklanmayı engelliyor hem de soğanların iyice parçalanmasını sağlıyor. Bu işlemden sonra 4 su bardağı daha sıcak su ilave ediyoruz. Haşlanmış mercimek, nohut ve buğdayı ilave edip, baharatını ve bulyonunu katıyoruz. Kısık ateşte 15 dk kadar kaynattıktan sonra servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Nohutsuz çorba yapmayanlardanım diyebilirim.Yeşil mercimeği tarhana çorbasında kullandığım vaki olmuştur,sizin tarifiniz de damak tadıma hitap edecek gibi,ilk fırsatta deneyeceğim.Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Mügeciğim hemde nasıl severim bizde adına çakırdaklı çorba denir.Ellerine
sağlık kocaman öpüyorum.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Bizde kesme hamurla yeşil mercimek çorbası yapıyoruz ama eminim böyleside nefistir. Ellerine sağlık. Sevgiler...

evatolyesi dedi ki...

Çorbanın her çeşidini severim ellerinize sağlık
Sevgilerimle:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık yeşil mercimeğe bayılırım bu haliylede eminim çok lezzetli olmuştur

YeMeK vAkTi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
kalpkurabiye dedi ki...

yeşil mercimeği heryere herşeye yakıştırıyorum ben:)) ama nohutla hiç düşünmemiştimm:)) iki sevdiğim bakliyat bir arada.. güzel fikir..
ellerinize sağlık Müge Hanım..
sevgiler..

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok nefis olmuş,ellerine sağlık,şöyle sıcak sıcak iftarda ne güzel gider.Bütün çorbaları severim(balık çorbası hariç).Hayırlı cumalar.

NzlGl dedi ki...

Harika bir çorba tarifi daha tam bana göre
ellerinize sağlık sevgili mügecim

ANNEMİNELİ dedi ki...

Yemek kültürümüzün en güzel lezzetlerindendir.Çok hoş görünüyor.Ellerine sağlık,sevgilerrrr....

Adsız dedi ki...

Müge hanım merhaba, tarif bana oldukça yakın geldi en kısa sürede ben de yapmayı düşünüyorum lakin malzemeleri not alırken bir malzeme bana çok yabancı geldi (bir 1 yemek kaşığı biber çorbası) acaba yazım yanlışlığı mı var yoksa ben mi bu malzemeden bi haberim?

ebru dedi ki...

Mügecim yeşil mercimek bende yaparım ama buğdaylıve nohutlu hiç denemedim. Eminim çok lezzetlidir. Ellerine sağlık canım.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails