29 Temmuz 2020 Çarşamba

CEVİZLİ BURMA BAKLAVA




Evde baklava yapmanın en pratik yolu, hazır baklava yufkası ile yapılan bu tatlı olsa gerek. A101'den aldığım Nimet marka aldığım baklava yufkası ile harika bir tatlı yapmıştım Ramazan Bayramı'nda, yazması Kurban Bayramı'na kısmetmiş.

Kullanacağınız baklava yufkası adedi tepsinizin büyüklüğüne göre değişir. Ben kalın sevmediğim için tek kat yaptım, ama bunu 2 ya da 3 kat yapanlar da var. Dediğim gibi bu benim çıtır ve kavruk bir baklava sevmemdeki tercihim. Benim tepsim 18 yaprak aldı. 

Malzemeler:
  • Baklava yufkası (Nimet marka kullandım)
  • 500 gr ceviziçi (ince çekilmiş)
  • 250 gr tereyağ
Şerbet:
  • 2,5 su bardağı su
  • 2 su bardağı şeker
  • 1-2 damla limon
Yapılışı:
  1. Şerbet için su ve şekeri, kıvamı koyulaşıncaya kadar (kaşıktan kolay damlamayacak hale gelmeli) kaynatıyoruz. 
  2. Kıvamına gelen şerbete limon damlatıp soğumaya bırakıyoruz.
  3. Tereyağını eritip köpüklerini ala ala sade ve duru bir renk almasını sağlıyoruz. (Baklavanın çıtırlığı için yağdaki suyun çekilmesini sağlıyoruz)
  4. Bir yufkayı tezgaha serip bolca ceviz serpiyoruz.
  5. Oklavayla yufkayı sarıp iki yanından ortaya doğru büze büze getiriyoruz. İyice büzülen yufkayı sıkı tutup oklavayı arasından çekerek alıyoruz.
  6. Tepsimizi iyice yağlayarak büzdüğümüz yufkayı tepsiye diziyoruz. Tepsi dolana kadar bu işlemi yapıyoruz.
  7. Tatlıları porsiyonluk dilimlere kesiyoruz.
  8. Fırını 200 derecede ısıtıyoruz.
  9. Kestiğimiz tatlının üzerine erittiğimiz tereyağını her yerine gelecek şekilde gezdiriyoruz.
  10. Tatlıyı fırına verip nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz.
  11. İlk sıcağının çıkmasını 1-2 dk bekledikten sonra soğuk şerbeti her yerine döküp çekmesini bekliyoruz.

Hepinize ağız tadı bol, sağlıklı ve güzel bir bayram diliyorum.

Afiyetle, sağlıkla,

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails