6 Eylül 2019 Cuma

UNSUZ FOCACCIA




Bazı sevdiğimiz yiyecekleri diyetimize ya da edinmemiz gereken sağlıklı beslenme düzenimize adapte etmek mümkün olunca ben çok seviniyorum.
Dünya biliyor, karbonhidrat merakım çok..
O yüzden aslında ekmek ve türevlerinden uzak yaşamak oldukça zorlayıcı oluyor benim için.
Ama örneğin bugün sizinle paylaştığım bu tarif gibi uygulamalar olduğunda çok mutlu hissediyorum kendimi..Kahvaltıma renk katan, kendi başına bana bir kahvaltı olan bu unsuz focaccia (fokaça) ekmeği gibi..

Malzemeler:

  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet kapya biber (büyük)
  • 15 adet zeytin
  • Yulaf kepeği (4,5 su bardağı) (ürünü görmeniz için migros linkini ekliyorum)
Yapılışı:
  1. Biberleri ufak ufak doğruyoruz.
  2. Zeytinlerin çekirdeklerini çıkartıp yarıya kesiyoruz.
  3. Yulaf ezmesi hariç tüm malzemeleri bir kaba alıp karıştırıyoruz.
  4. Sonrasında yavaş yavaş hamur toparlanana kadar yulaf kepeği ekliyoruz.
  5. Ben yaptığımda 4,5 su bardağında toparlandı. Bir poğaça hamuru gibi düşünmeyin sıkı tıkıs olmasın. Elinize bir bütün halinde alabiliyor olmanız yeterli.
  6. Bir dikdörtgen fırın kabına yağlı kağıt serip hazırladığımız hamuru yerleştiriyoruz.
  7. 200 derece frında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
  8. İçine farklı lezzetler koymanız mümkün, peynir, mısır, taze otlar da çok yakışacaktır.
Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails