6 Aralık 2017 Çarşamba

KREMALI TAVUKLU TAGLIATELLE


Bu İtalyanların öyle bir mutfağı var ki, ne olursa olsun yiyecek bir şey illa ki buluyor insan. Bence dünyanın en ortak zevke sahip mutfağı İtalyan mutfağı, ben bu görüşteyim. Şimdi evinizden uzak yabancı bir ülkede kendi mutfağınıza, damak zevkinize ait bir şey bulamadığınızda ben İtalyan mutfağını kendime bir kurtarıcı olarak görüyorum her zaman. Sizce de böyle mi? En kötü bir Penne Arabiata (Acı domates soslu makarna) ya da bir Margarita Pizza (Yani sadece Mozarella peyniri konulan bir pizza) yesem karnımı doyurabilirim fikrindeyim. 

İtalyan mutfağının bu kurtarıcı yönü dışında en sevdiğim şeyi de eğlenceli lezzetleri barındırması. Bugün size önden bir çorba yanına şık ve lezzetli bir salata sonuna da hafif sütlü bir tatlı ikramı ile tamamlanabilecek, ana yemeğe de vereceğim tarifi  koyduğunuzda tam bir davet sofrası kurgulayabileceğiniz bir önerim olacak. 

Ben tagliatelle makarna olarak Veronelli marka kullandım.

Malzemeler:
  • 500 gr lık paketin yarısından biraz fazla (4 kişi için gayet yeterli oluyor)
  • 3 adet tavuk kalça şiş (uzun şerit halinde kesilmiş olacak)
  • 2,5 paket yemeklik krema (200 ml'lik paketlerden yani toplam 500 ml)
  • 1 yemek kaşığı kuru fesleğen
  • 4 yemek kaşığı toz parmesan peyniri
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Tuz
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 yemek kaşığı bitkisel margarin (Ben Zeytinyağlı Becel alıyorum, bu kullanımlar için)

  • Üzerine serpmek için toz parmesan peyniri

Yapılışı:
  1. Derin bir tencerede kaynayan suya margarin ve tuz ekliyoruz. 
  2. Makarnaları kaynayan suya bırakıp istediğimiz kıvama gelinceye kadar pişiriyoruz. (Dişe gelir sevenler ve iyi pişmiş sevenler, keyfinize göre ayarlamalısınız)
  3. Diğer yanda geniş bir tava ya da tencerede zeytinyağında şerit halinde kesilmiş tavukları pişiriyoruz. (Mantar seviyorsanız bu aşamada mantar da ekleyebilirsiniz) 
  4. Pişen tavuklara kremayı ekliyoruz. Toz parmesan, fesleğen, karabiber ve tuz ile tatlandırıyoruz. (Parmesan da tuzludur, tuz eklerken dikkat!)
  5. Pişen makarnayı süzüp kremalı tavuklu sosun içine atıyoruz.İyice karıştırıp servis tabağına alıyoruz ve servis ederken üzerine yine toz parmesan serpiyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,




Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails