20 Aralık 2016 Salı

ÇÖREKOTLU MİNİK TUZLU KURABİYE

Mini Tuzlu Kurabiye

Eskiden yazılarımın içeriğine bakıyorum da kelimeler nasıl da süzülüyormuş benden öyle.. Ya sık yazmanın verdiği meleke ya da kafanın daha dinginliği.. Neden anlamadım, yıllar geçtikçe insan daha kısa yoldan ifade ediyor gibi geliyor kendini bazen. Tüketmekten mi yoruluyoruz anlamadım. Tek bildiğim yaşım küçükken kelimelerim daha büyükmüş, şiirlerim varmış, satırlarımın arasında hayallerim varmış.

Hayal mi kaldı Müge? dediğinizi duyuyorum sanki. Evet hayallerimizi bile alıyorlar bugünlerde elimizden. Her gün kurulu bebekler gibi işe gelip eve dönüyoruz belki ama bu bizim düzenimiz dışında olanlar hiç kabullenilir bir halde değil. Korku evet korku benim içimdeki. Çocuklarımı ne bekliyor korkusu. 

Patlayan bombalar, ölen insanlar, feryat eden anneler, eşler.. İçimizden birileri.. Hergün duymaya alışmaya başladığımız haberler. Alışmak mı kötü yaşamak mı? Bilmiyorum .. 

Aras'a ve Poyraz'a ne diyeceğim bilmiyorum. Nasıl oldu bunlar bilmiyorum. Şu anda sormuyorlar, anlamıyorlar ama az kaldı Aras 2-3 aya kadar okumayı öğrendiğinde ölmek, öldürmek bunları okuduğunda ne cevap vereceğim ona hiç bilmiyorum..

Pembe bir dünya hayal etmedim hiç ama bu kadar burnumun ucuna geldiğinde kaos korkum büyüdü. Büyürken de hayallerimi götürüyor sanki. 
Şimdi bu tadına doyulmaz ufaklıkları yazayım istedim ama bana "boş iş" gelmeye başladı. İşte bizden çaldıkları bu sanırım "içimizdeki mutluluk" 

"Hayat devam ediyor " felsefesi mi yapıcam? Hayır.. Hayat hep böyleydi, biz görmüyorduk mu demeliyim, bilmiyorum. Baksanıza ne yazacağımı bile düşünemeden sadece klavyede tuşlara basar buldum kendimi.. Neyse ben buranın amacına hizmet etmeye devam edeyim en iyisi.. İçimdeki kırıntılarla yola devam edeyim ..

Malzemeler:
  • 1 yumurta (sarısı üzerine sürülecek)
  • 250 gr tereyağ
  • 1 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 tatlı kaşığı pudra şekeri
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3 yemek kaşığı çörek otu
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • Aldığı kadar un
Yapılışı:

  1. Tüm malzemeleri derin bir kaba koyuyoruz.
  2. Ele yapışmayan rahat şekil alan bir hamur elde edene kadar un ekleyerek yoğuruyoruz. 
  3. Hamurumuzu 15 dk buzdolabında bekletiyoruz.
  4. Fırını 180 derece ısıtıyoruz.
  5. Tepsiye yağlı kağıt serip hamurdan minik parçalar alarak yuvarlıyoruz. 
  6. Yuvarladığımız kurabiyelerin üzerine yumurta sarısı sürüp fırına veriyoruz.
  7. Renkleri değişince fırından alıp servis ediyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails