7 Ocak 2012 Cumartesi

SUT ALERJİSİ ve REFLUDE NE DURUMDAYIZ?

Aras daha henüz 1 aylık iken inek sutu proteinine alerjisi olduğunu kesfetmistik biliyorsunuz. 8.ayını doldurdu ve geldigimiz nokta hakkında bilgi paylaşmak istedim faydalanmak isteyenler olur diye. Her ne kadar 1 yasından önce direk olarak inek sutu tüketmiyor olsalar da aldıkları ek gıdaların icinde, emziren annelerin kendi beslenmelerinde tükettiklerinde, hatta hazır formül mamalarda dahi bu protein barınıyor. İlk şart vücuda bunun dolaylı ve dolaysiz girişini engellemek ki tedavi yerini bulsun. O yüzden Aras ek gıdaya geçtiğinden beri daha da sıkı bir sekilde dikkat ediyoruz ne yedirdigimize. Su anda yediği gıdaların hiçbiri süt, peyniralti suyu, suttozu gibi seyler barındırmıyor. Yani özetle süt, peynir, yoğurt, bisküvi, tereyağı, dana eti vb seyler tüketmiyor. Peki calcium nerden alıyor diye aklınıza gelebilir. Alerjen maması Mİlupa Pregomin AS ile bu açığı kapatıyoruz. Sabah kahvaltılarını, muhallebilerini hep bu mama ile hazırlıyoruz. Bir kaç sefer keçi peyniri denedik ancak her seferinde birkaç gün içerisinde vücutta kabartilar ve öksürük başladı. O yüzden kesmekdurumunda kaldık. Alerji azdiginda reflu azıyor ve öksürük kuvvetleniyor malesef. İsin esası vücuda unutturmak diyor doktorumuz ve tedaviye tam uymak. Ucundan bile tattirmayacaksiniz diyor. Biz de sabırla bekliyoruz....

11 yorum:

Emilia dedi ki...

kzkardeşimin oglunun da sute alerjisi vardı ama 2 yaşından sonra geçti. Şimdi rahatça yogurt peynir sut tuketebiliyor. Sizin oglunuzun da geçer inşallah.
Selamlar

Beyhan Dik dedi ki...

sevgili muge hanım benim oglum 2004 dogumlu.sızın gectıgınız surecı ben daha yenı yenı bıtırıyorum.tam 6 ay pregomin as kullandı.o zamanlar burda bulmakta cok zordu.almanya dan getırtıyorduk.9 aylik olduktan sonra nutrıllıon soya mamasına vucut uyum sağladı.ılk kahvaltısını yumurta ,peynır vs.4 yasında edebıldı.sute 5 yasında basladık bunun yanında surekli agızdan kortızon tozu ve ılaclar kullanildı.nısan ayında 8 yasına gırecek ve doktorumuz artık bu sene yaza ılaclarını kesebılecegımızı soyledı.oglumu o kadar dıkkat ve ozenle buyuttum kı 3 cocuk buyutmus kadar yoruldum.her gece sabaha kadar basını beklerdım.cunku sureklı tıkanıp acillik olurduk.allerjık astım ve gıda alerjısı beraber oldugu ıçin çok özen istiyordu.boyle çocuğu olan bütün annelere ve size kolaylıklar dilerim.biz eşimle tekrar aynı şeyleri yaşamaya gücümüz olmadıgı için 2. bir çocuk yapmaya cesaret edemedik.sizlere kolaylıklar ve mutluluklar sağlıklı gunler dilerim.

Anne dedi ki...

Merhaba Muge hanim,
Cocugunuzun bir aylikken alerjisini ortaya cikarmissiniz cok sasirdim ve merak ettim. Sikayetleri nelerdi ve nasil bulundu? Ben de cocuklarimda ondan supheleniyorum ama doktorlar yanasmiyorlar. Hele bebeklere alerji testi yapmayi kabul etmiyorlar. Simdiden tesekkurler.

Beyhan Dik dedi ki...

anne rumuzlu arkadaşım benim oğlumun da 1 aylıkken çıktı allerjisi.belirtiler karın ağrısı nedeniyle mamadan sonra ağlıyordu çok.butün vucudunda kızarıklıklar kabarmalar vardı.ishal oluyordu.kan testiyle süt proteini yumurtanın sarısı beyazı ve bunun gibi şeyler çıkıyor.hmen bu testleri yaptırın çünkü bağırsaklar tahrip oluyor.yardımcı olabilmişimdir umarım sevgiler.

Anne dedi ki...

Beyhan Dik, cok tesekkur ederim. Kizim 2 yil karin agladi, konusmaya baslayinca 2 yil da karin agrisi sikayeti ile doktorlarin kapisini asindirdik. Tam 4 sene sonra protein alerjisi var deyip yolladilar. Bir kac yil sonra tekrar kontrol ettirdim gecmis dediler. Ama gecmediginden supheleniyorum hala sikayetleri var. Oglumda da uykusuz gecelerimiz cok oldu. Kramp var 3 ay sonra gecer 5 ay sonra gecer dendi.. Simdiye dek geldik. Doktora gidip bunlari anlattim, bana dedigi 'nerden baslayayim, seni butun hastanede dolastirayim mi' vs.. Oglum uyandigi zaman vucudunda her seferinde degisik noktalarda kizarikliklar oluyor ama geciyor kisa surede. Uykuya yatarken mama ictiginden olabilir demek ki. Geceleri hala uyaniyor ve bazen nefesini tutup tutup birakiyor. Sanki bi rahatsizligi var gibi.. Kusura bakmayin biraz doluyum doktorlardan yana o yuzden sikayet mektubu gibi oldu. En kisa zamanda kontrol ettirmeliyim. :(

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba, arasın alerjisi oldugundan aslında öksürük başlaması ile anladık ama öksürük oncesi semptomları da teşhis konduktsn sonra daha manali bir hal aldı. Aras sutum yetersiz olduğu için aptamil ile besleniyordu ve her mama sonrasında ogurme ağlama yüzünde eksime dili ile migdesinin bulandigina dair mimikler devam ediyordu.popoda kizariklik ve sıkça tutan hıçkırık da cabasiydi. Ama dedim ya bir gün boş tenekeden çıkan sese benZer bir sesle öksurmeye başlayınca doktorumuz bu reflu öksürüğü ve refluyu birsey tetikliyor dedi. Doktorlar konusunda size katılıyorum çünkü başka bir doktor Aras hastalanmış diye antibiyotik vermeye kalktı. Kendi doktorumuzdan sehir dısında olduğumuz için uzaktik reflu diyince hemen alerji doktoruna gittik Figen cullu ya... Hemen mamayı değiştirdi ve tık diye oksuruk kesildi. Alerji hakikaten gözlemle anlaşılır birsey çünkü testler her zaman doğru cikmayabiliyor. Umarım yardımcı olmuştur. Şifalar dilerim

MUTFAKISTAN dedi ki...

Gecmis olsun benim torunumda 10 aylik oldu 1. ayinda anne sutu alerjisi dedi dr ozel keci sutlu mama ile besliyoruz yumurta yogurt vs hala baslamadi uzuluyordum .Aslinda dr hemen anladigi icin sansli annelersiniz dr cok onemli bence
Sevgiler

Elifin Terazisi dedi ki...

Geçmiş olsun. Bir süre önce ekmek yapmak için ekşi maya yapmıştım.Oraya gelen bir yorum çok dikkat çekiciydi. Bir hanımın çocuğunun da süt ve ürünlerine allerjisi varmış; hazır satılan mayalar peynir altı suyuyla üretildiğinden dışarıdan ekmek dahi alamıyormuş.
Şifalar dilerim:)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Belki daha önce de bizlerde de vardı inek sütüne alerji ama sanırım o zaman tespit edilemiyordu. Annem 6. aydan itibaren inek sütüne limon sıkarak veriyorduk. Dr.lar böyle öneriyordu diyor. Benim gördüğüm kadarıyla birçok bebekte görülüyor bu alerji durumu. Kolaylıklar diliyorum Mügecim:) Bu arada kocaman olmuş 8 aylık maşallah:) Biz de 5,5 aylık olduk bir oğlan bekliyoruz:) Öptüm:)

et yemekleri dedi ki...

Harika modeller teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

şimdi çocuğunuz ne durumda süte başlayabildinizmi?aynı sağlık problemi benim oğlumda olduğu için merak ettim sonraki süreci...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails