16 Ağustos 2010 Pazartesi

SICAKLARDA İFTAR HAZIRLIĞI

Bu sene umduğumdan da zor geçiyor. Hayır acıkmak ya da susuzluk değil problem. Sıkıntım tamamen sıcaktan yana. Hayır olsun Ya Rabbim diyerek bu kavurucu sıcaklara dayanmaya çalışıyoruz hep birlikte. 33 senelik ömrümde yaz mevsiminin bu kadar ortasına denk gelen ilk Ramazan ayı tecrübem bu. Bundan öncesinde çocuktuk tabii, o zaman anlamamışız. Kavurucu sıcaklar ve en fenası da İstanbul'un nefes aldırmayan nem oranı beni benden alıyor. Sıcağı ve yaz mevsimini seven beni bile isyan ettiriyor.

İftarda ne pişirsem diye düşünmek dahi istemiyorum. Canım hatta canımız (eşimin de) hiç bir şey çekmiyor. Özel bir şeyler pişirmek istiyorum ama ne yapsam ne düşünsem fikrim değişiyor, içim almıyor sanki. Kısaca bu sene Ramazan ayı çok çeşitli bol yemekli geçmiyor bizim evde. Haftasonu gelen konuklarıma da hazırlanırken aynı şekilde az ve öz bir şeyler hazırladım ama o bile kaldı diyebilirim.

Canım sadece börek tarzı bir şeyler istiyor.. O yüzden sıkça börek yapıyorum.
Eğer sizin de sofranızda börek tarzı ağır basıyorsa arşivden bir kaç börek tarifi paylaşacağım bugün sizlerle. Yanına soğuk bir meşrubat, cacık ya da salata ile doyurucu bir öğün haline gelebilen böreklerden bir kaç öneri...

Ispanaklı Havuçlu Patatesli Börek

Ispanaklı havuçlu patatesli börek

Kıymalı Börek

Kıymalı Börek


Çiftlik Böreği


çiftlik böreği

Afiyetle, sağlıkla

15 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

OFFFFF bunlar ne böyle ,bu ne güzellik.Kesin bugün börek yapmalıyım.Ellerinize sağlık.Ben daha önce yazın oruç tuttum muhtemelen siz yeni doğmuştunuz.Ama bu kadar sıcak hiç görmedim.

kalpkurabiye dedi ki...

börekler mükemmel görünüyor Müge Hanım ellerinize sağlık...
bir de gerçekten zor geçiyor özellikle iş yerinde olunca kapalı yerlerde kalınca.. hepimize kolaylıklar versin Allah..

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Mügecim bu sene zor haklısın ama alışacağız inşallah! Bir bakacağız bayram gelmiş bile:) Senin böreklerine bayılıyorum:))) Ellerine sağlık! Hepsi süper görünüyor:)) Kolaylıklar...

Vijdan dedi ki...

Kesinlikle size katılıyorum Müge hanım, bizim evde aynı şekilde...

Hiç birşey yemek istemiyoruz .
Çokk sıcak :)

Börekler kesinlikle süper ellerinize sağlık...

çeşnici Handan dedi ki...

Mügeciğim sıcaklardan gerçekten insanın canı hafif şeyler yemek istiyor. Bunların başında da börekler geliyor. Hepsi çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık. İyi haftalar.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

bu ıscaklar malesef hepımızın ortak derdı canım.savaşmaya devam edıyoruz.ellerıne sağlık güzel bır börek olmus sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Böreklerin her biri birbirinden güzel ve nefiss.Sıcaklar önümüzdeki hafta azalacakmış :) inşallah daha da geri gelmez..Hayırlı iftarlar diliyorum.

Saliha dedi ki...

mmmmmmmm havalar sıcak ama yınede börek arıyorum :) müge ne guzel içaçıcı fotolar..bu vesileyle Ramazanın mübarek olsun....ellerine saglık..sevgılerımle...

Betül KAVAL dedi ki...

Bende aynı şekildeyim. canım ne yemek yemek ne de yapmak istiyo. Her ikiside çok garip benim için:)

valla hepsi süper görünüyor. bende sahur için yapayım börek. ellerine sağlık canım..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok güzel bir lezzet olmuş,ellerine sağlık,çekimler de çok hoş olmuş, yiyenlere afiyet şeker olsun..Sevgilerrrr..

Narince dedi ki...

Ben bir yaz Ramazan'ı hatırlıyorum çocukluğumdan, tarhana kokulu...

Adsız dedi ki...

Mügecim harika bir site açmışsın. Tariflerin,resimlerin,yazıların gerçekten hayran kaldım. Bende yakında bir yemek blogu açmak istiyorum umarım senin kadar iyi olurum. Seni tebrik eder başarının devamını dilerim.
hülya

NiLaY dedi ki...

am bu sıcaklara göre olmuş, ellerine sağlık canım :)

Zehra Gürgen dedi ki...

Mügecim maalesef eriyoruz mutfak kabus oldu artık.
Ben seneye daha sıcak olur diye korkuyorum :)

mintinin dünyası dedi ki...

mügeciğim selamlar yine ben.senin bloğu bırakıp kendiminkine gidemez oldum.böreğine tek kelimeyle bayıldım.ellerine sağlık.sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails