18 Ağustos 2010 Çarşamba

ACTIFRY İLE BİBER KIZARTMASI

Biber Kızartması



Bir seneyi aşkın zamandır mutfakta önemli bir yardımcım var. Actifry.

Sağlıklı oluşunu söylememe gerek yok zaten konsepti o ancak benim için en ideal özelliği pratik oluşu. Kuruyorsun pişiriyor :) İşte bu kadar.. Tavuk kanadı, patates kızartma, çoban kavurma, havuç kızartma, muska böreği vb bir çok denemem oldu ama sanırım en sık yaptığım şey biber kızartmak. Düşünsenize biberleri yıkıyorsunuz, kuruluyorsunuz. Actifry'ı 15 dk olarak kuruyorsunuz. Biberlerin üzerine 1 kaşık zeytinyağ gezdirip kapağını kapatıyorsunuz. Ve tüm bunların yaparken hiç bir yerde yağ patlaması ve çatlaması olmuyor. Üstelik yarım kiloya yakın biberi sadece 1 kaşık yağ ile kızartıyorsunuz.


Sıcaklarla baş etmekte zorlandığımız şu günlerde, iftar sofralarımızda buz gibi sarımsaklı yoğurt ve tazecik domatesin sarımsakla lezzetinin arttığı güzel bir sosla güzel bir alternatif olacaktır. Tabii Actifry yoksa tavaya ya da fritöze kuvvet :)



Afiyetle & sağlıkla,

Ps: Fotoğraf için özür diliyorum, sanırım biraz çözünürlük problemi var :(

14 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK KIZARTMA YOĞURTLA ÇOK NEFİS OLUYOR.

kalpkurabiye dedi ki...

Müge Hanım;
Ellerinize sağlık.. Actifry çeyizimde yerini aldı kullanmak için sabırsızlanıyorum:)) şimdilikk friyözle idare ediyoruz:))
biber kızartmanız çok lezzetli olmuştur eminim..
sevgilerimle..

Devastator Usta dedi ki...

Ben de actifry almaya karar vermiştim ama hala kafamda bazı soru işaretleri vardı, sayenizde hiç soru işareti kalmadı. teşekkürler...

yemekbiraşk dedi ki...

merhaba Müge Hanım

benim henüz Actifry'ım yok.. aslında olmayışının sebebi gerçekten sağlıklımı şüphelerim var hani microdalga gibi geliyor bana.. bir çok kişi sağlıksız diyor bir çok kişide hayatımı kolaylaştırıyor iyiki var diyor microdalga için . bu sebebten henüz Actifry'a sıcak bakamıyorum
ama biberler harika gözüküyor
sevgiler..

YeMeK vAkTi dedi ki...

keşke actifry biraz daha ucuz olsaydıda bizde alsaydık:)

nefis olmuş nefisss

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Cok nefis birsey yapmissiniz,ben dayanamam bu görüntüye,elinize saglik...

Bu arada biz ne fritöz ne mikrowelle,nede bu tür aletler kullaniyoruz,esim saglikli bulmadigi icin almiyor,benim icinde sorun olmuyor...

mintinin dünyası dedi ki...

ellerine sağğlık çok lezzetli görünüyor...

evatolyesi dedi ki...

Kullanışlı birşeye benziyor. Ellerinize sağlık
Sevgiler

VeRaY dedi ki...

Nefis görünüyor!
Ben de hep yapıyorum,harika bir şey bu Actifry...lezzzzetli ve pratik yemekleriçin kendisi en büyük yardımcımdır :)
...aslında bukadar az yağlı kızartmalar yemek, bence en sağlıklısıdır!!!

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Mügecim aynen benim de mutfakta bir yıldır en büyük yardımcı bu Actifry. Sadece çok sık patates kızartması yer olduk, her ne kadar 1 kaşık yağla da olsa patatesin kalorisi nolcak:)) ellerine sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

müğem bir bende yok sanırım of ya
bende istiyorum
sesimi eşim duyarmı dersin
hep diyorum ama beni duymuyor :((
müğecim ellerine sağlık tatlım nefis olmuş biberler afiyet bal olsun
sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Bayıldığım bir lezzet, ellerine sağlık. Annemin bahçesinden toplayıp getirdiğim biberleri ben de kızarttım ama alışkanlık işte, evde Actifry olduğunu unutup kızartma tenceresinde yaptım:)) Actifry'ı ben de çok severek kullanıyorum, özellikle sıcakta yemek pişirmenin zor olduğu bu günlerde en büyük yardımcım. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Sayfama ziyaretiniz ve başsağlığı dileğiniz için çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhaba nasılsınız?siteniz çok güzel ellerinize sağlık
actifry i bilmiyorum ama, size sormak istedigim birşey var ekmek yapma makınanız var mı? ve deneyimleriniz neler?
ben yüzlerce yorum okuyarak sinbo marka aldım, annem de ben de cok tembeliz bir türlü kullanmadık
ilk denememde kek pisirmek istedim ekmekten once, ve tarif mozaık kekti
yanı bır yarısı kakaolu dıgerı sade.. fakat makınayı calıstırdım kekı karıstırmaya basladı mozaıklık vs kalmadı benım de sınırım bozuldu aletı durdurdum
hamuru tepsıye doktum pısırdım bır daha da o cıhaza el surmedım
sankı calıstırsam calısmıycak yıne bı gıcıklık yapıcak gıbıme gelıyor
acaba ne yapsam?
Senem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails