26 Nisan 2010 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI BEZELYE

Zeytinyağlı Bezelye



Nasıl da çabuk geçti 3 gün?

Havanın sıcak oluşu bu kısa tatili daha da güzel yaptı diyebilirim. Eminim bir çoğunuz bu fırsatla bir yerlere kaçmışsınızdır. Biz buradaydık ama misafirlerimiz vardı. Demircik bizde kaldı ilk kez. Onunla tam bir gün vakit geçirmek bana nasıl iyi geldi anlatamam, müthiş enerji veriyor insana. Tabii bebek senin olsaydı, enerjini görürdük dediğinizi duyar gibiyim :) Napalım :) Sevmesi bedava :)

Demire süt olsun diye :) sebze ağırlıklı bir menü hazırladım akşam yemeği için cuma sabah erkenden kalkıp.

Akşam Yemeği Menümüz şöyleydi:

Zeytinyağlı Bezelye



Zeytinyağlı bezelyeyi bugüne kadar hep havuç ve patatesleri küp küp doğrayarak hafif domates ve salça ekleyerek yapardım. Bu şekilde daha salata tarzı oldu ve çok memnun kaldığımı söyleyebilirim. Görüntü olarak da benim daha hoşuma gitti ve çok da güzel poz verdiğini düşünüyorum, ne dersiniz :)

Zeytinyağlı Bezelye



Malzemeler:

  • 1 kg. bezelye (tam da mevsimi, taze kullanmanızı tavsiye ederim)
  • 2 adet orta boy havuç
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • 2 adet kesme şeker
  • 1,5 su bardağı su
  • tuz
  • dereotu

Ayıkladığımız bezelyeleri yıkayıp hazırlıyoruz. Havuçları soyup, ortadan ikiye keserek yarım ay şeklinde dilimliyoruz. Soğanı ufak ufak yemeklik doğrayıp, sebzelerin hazırlığını tamamlıyoruz.

Düdüklü tencereye zeytinyağını ve soğanları koyup orta kuvvetteki ateşte soteliyoruz. Soğanlar hafifçe renk değiştirdiğinde havuçları da ilave edip bir süre de beraber pişiriyoruz. Bir sonraki aşamada bezelyeyi katıp, tuz, şeker ve suyu ilave edip düdüklü tenceremizi kapatıyoruz. Düdüğü çıktıktan sonra yaklaşık 10-15 dk kadar pişirip ocaktan alıyoruz. Fazla suyu kaldıysa tencerenin ağzı açıkken bir miktar daha kaynatabiliriz.

Servis edeceğimiz tabağa alıp, üzerine ince kıyılmış dereotu serpiyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

21 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

müge hanım..

bezelye bahçelerin en güzel nimetlerinden..
afiyet bal şeker olsunn..

GÜL dedi ki...

canım eline sağlık bizim buralarda zeytinyağı yeni keşfediliyor malum ayçiçek meleketinde yaşıyoruz:)))ben bezelyeyi zeytinyağınla hiç denemedim ama nefis görünüyor

Gamze Konuk dedi ki...

O kadar bezelye pişirdim bugüne kadar hiç biri bu kadar şık görünmedi, tam Türk usülü salçalı, kırmızı yapıyorum ben ama böyle de sanat eseri gibi olmuş canım..Ellerinize sağlık..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yeşil ile turuncu harika görünüyor.Eline sağlık Mügeciğim.

Adsız dedi ki...

Hiç güzel gözükmüyor...

Dışavurum dedi ki...

Ben de yaptım dün akşam , salçalı -soğanlı . Hemen de suyunu çekmiş , dibine tuttu malesef , bugün yiyeceğiz ama üstte kalıp yanmamış olanlardan .
Akşam evde bizi bekleyen bezelyelerin ,fotodaki bezelyelerden olmasını isterdim :)

Burcu Çalışkan dedi ki...

bak nasıl özendirici şeyler yapıyor bebeği yapıp geleyim bari bu mamaları yemek için :))

Saglıklımutfak dedi ki...

Eline sağlık . sunum ve görüntü süper mügecim sevgiler. Hilal

Ordanburdanhayattan dedi ki...

çok güzel görünüyor hmmm bayılırım zaten bezelyeye. ama hiç zeytinyağlı denememiştim ben. ellerine sağlık

ebru dedi ki...

Mügecim iyi haftalar canım. Ellerine sağlık bezelye çok lezzetli görünüyor. Bir de çok fotojenik olmuş:))

umutluhayat dedi ki...

bende çok severim bezelyeyi.elleriniZe sağlık çok güzel olmuş

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

mügecim ellerine sağlık olsada yesem valla çok acıktım...

meltem beker dedi ki...

Çok iştah açıcı görünüyor ellerinize sağlık:)
Anneler günü yarışmamaıza bekleriz:)
kucak dolusu sevgiler...

http://www.meltemmutfakta.com

Yemekbahane dedi ki...

arkadaşlar merhaba,
ziyaretleriniz için teşekkür ediyorum.

Bezelyeyi bu şekilde denediğinizde de memnun kalacağınıza eminim.

Sevgiler,
Müge

Unknown dedi ki...

ben de dün hazırladım zeytinyağlı bezelye, elleriniize sağlık..

fuat gencal dedi ki...

Harika görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

NzlGl dedi ki...

Geçen sene ilk kez zeytinyağlı bezelye denemiştim. Farklı bir lezzet ve diyet yapanlar için harika bir çeşit.
Elinize sağlık
sevgilerimle

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ellerinize saglik,bezelyeyi çok severim,hele ki zeytinyagli olursa enfes gözüküyor,sevgilerimle.

Zehra Gürgen dedi ki...

Mügecim gerçekten çok güzel görünüyor !
bebek konusuna gelnce sevmesi çook güzel :)

sevgiler canım

NiLaY dedi ki...

ilk kez görüdğüm zeytinyağlı bezelye tarifini tavsiyene uyarak deniycem :) renkler süper görünüyor bir de :) ellerine sağlık..

Sevgin Billur Korkmaz dedi ki...

Sewgili Müge Hanım,

Canım bugün zeytinyağlı bezelye pişirmek istedi ancak içinde domates, salça türewi olmasını istemedim nedense.. Öylesine bir araştırma baabında google'a girdiğimde sizin adresinizi buldum we buna çok memnun oldum.. Hemen "sık kullanılanlar" a ekledim.. :) Derhal tarifinizi uyguladım: oldukça pratik we keyifli bir yapımı olduğu gibi, lezzeti de hafif we nefissss.. Mmmmmmmm... :)

Sonsuz teşekkürlerimle, Esenlikler dilerim.. :)

Gönülden Sewgilerimle..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails