13 Nisan 2010 Salı

YUFKASIZ ÇİFTLİK BÖREĞİ

çiftlik böreği


Hani şöyle içinde un bulunmayan, yerken yüzünüzde pişmanlık duygusu oluşmadan, rahatça bir dilimden fazla yiyebileceğiniz bir börek tarifiniz olsun ister miydiniz?
Google'da "unsuz yufkasız börek" diye yazdığımda karşıma çıktı bu tarif.

Nasıl olur, beğenir miyiz, düzgün dilimlenir mi diye endişelensem de sonucundan çok memnun kaldığımızı belirtmem lazım.

Dilimledikten sonra da fotoğrafını çekmek istemiştim ama kalmadı malesef :) Buna üzülmeli mi sevinmeli bilemedim. Evsahibi yanım sevin derken, blog yazarlığım tutup insan bir dilim içeri koymaz mı diye kendime kızmıyor değilim :)

Malzemeler :

  • 1/2 kg ıspanak
  • 4 adet haşlanmış patates (ortaboy)
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 adet yumurta
  • 100 gr beyaz peynir
  • 3-4 çorba kaşığı galeta unu
  • tuz, karabiber
  • üzeri için 100 gr taze kaşar rendesi

Ispanakları yıkayıp sularını süzdürüyoruz. Orta irilikte kıyarak diriliklerini kaybedene kadar soteliyoruz. Ispanakların bıraktığı suyu tekrar süzüp bir tabağa alıyoruz. Haşladığımız patatesleri derin bir kaseye rendeliyoruz.Yumurta, zeytinyağı, beyaz peynir, tuz, karabiber ve kıydığımız ıspanakları ilave edip hepsini iyice karıştırıyoruz.

Bir borcamın dibini margarin ile iyice yağlayıp 3-4 yemek kaşığı galeta ununu tabanına serpiyoruz. Hazırladığımız harcı bunun üzerine döküp son olarak rendelenmiş kaşarı yayıyoruz.

180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirip, hafif ılıtıp servis ediyoruz.

Afiyetle, sağlıkla

20 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

mügecim eline saplık ben bunu ıspanak koymadan sadece patatesli yapıyorum . oda süper oluyor. bu akşam çok da az yemek yedim bak acıktırdın beni:) sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim eline sağlık çok sağlıklı ama bir o kadarda nefsi görünüyor.Sevgiler.

Kahve Keyfi... dedi ki...

Mmmmm....Sizin sayfalarınız da gezinmek çok tehlikeli! :)) Hepsi birbirinden lezzetli görünüyor.Ama sağlıklı kısmından alabiliriz dimi? :))Sevgiler

umutluhayat dedi ki...

nefis olmuş.mutlaka deneyeceğim.sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba,
nefis bir börek olmus gercekten, iyi ki Google var ama dimi?? Ellerine saglik diyorum.

Sevgilerimle

Zeynep'in Evi dedi ki...

fotoğraflarınızda yemekleriniz de sohbetinizde çok güzel, ellerinize sağlık:)

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

mügecim ellerine sağlık denemek lazım hazır diyetteyken::)

kalpkurabiye dedi ki...

harika olmuş tereddütsüz bence:) ellerinize sağlık:))

gulsev dedi ki...

Hmmm...
Tam bana göre bir tarif olmuş bu fırın böreği..Birazda kiş kıvamında sanki....
Elinize sağlık..

durutarifler dedi ki...

Müge hanım eminim çok lezzetli olmuştur. Görüntü de çok güzel. Ellerine sağlık.

Yemekbahane dedi ki...

Hilalcim sağol, sırf patatesli de muhakkak çok güzel olur ama ıspanak hem olaya renk kattı hem de vitamin :) hep açım hep :)

Minecim, evet sağlıklı ama lezzetli bir şey bulduk bak :)

Sevgili Kahve Keyfi, hoşgeldiniz diyorum. Ne mutlu sizi burada görmek..

Sevgili umutlu hayat,
Deneme sonuçlarınıza dair yorumlarınızı dört gözle bekliyor olacağım.

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Kevser,

Allah googledan eksik etmesin ne diyelim :)

Sevgili Zeynep,
İltifatlarınız için teşekkür ediyorum.

Filizcim, tam diyetlik bence de :)

Sevgili kalpkurabiye,
Teşekkürler ziyaretin için.

Sevgili Deafmute,
Kişe benziyor evet biraz, haklısın

Nilaycım,Çok teşekkür ediyorum

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

nefis görünüyor nefisss
ellerine sağlık canım
sevgi dolu öpücükler

ebru dedi ki...

Sevgili Müge ellerine sağlık.Harika görünüyor. Evdeki malzemelerle yapılabilecek bir lezzet. Yufkaya ihtiyaç olmadan.

nilgun dedi ki...

Bu tarifi sik sik yaparim,cocuklar cok severek yerler.Hatta icine yesillikler maydonoz ,dereotu taze sogan koyarimen uzerinede kasar peynirir enfes olur.Bende yllar once emine beder in tarif kitabindan almistim.afiyet olsun

Pastanı Seç dedi ki...

mügüşcüm sesin çıkmıyor unuttun gene beni,yaın hemen yapacağım tam bize göre:)

sarımutfak-hande dedi ki...

harika görünüyor canım ellerine sağlık
sıcacık sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim... Tarifini kaydettim... Ben de denemek istiyorum... Sevgilerimle.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Unsuz börek fikri çok hoş gerçekten, denemeye değer bir börek olmuş.. Ellerine sağlık sevgili Müge, sevgiler..

Deniz dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar, ellerinize sağlık:)
www.LensMarket.Com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails