16 Eylül 2007 Pazar

ÖĞRETMEN OLDUM :)

Dün pastacılığa dair henüz yeni yeni edinmekte olduğum tecrübelerime bir yenisi eklendi... Bir öğrencim oldu :) Arkadaşım Aylin yoğun anlatımlarımdan etkilenerek kendisini birdenbire pastaların içinde buluverdi..







Birkaç hafta önce bize kahvaltıya geldiklerinde oğlunun okula başlayacağını kendisine bir uğraş bulması gerektiğini söyleyip ne yapayım diye sorduğunda :



Mutfağa karşı yeteneğini bildiğim için "Pasta yap!" :) demiştim... O da yemedi içmedi , bütün pasta malzemesi satan yerleri tek tek dolaştı, fikir edindi hatta bir uzun zamanlı bir kursa bile yazıldı...
Kursu başlamadan bugün kutlayacakları 8. Evlilik Yıldönümleri için beraber bir şeyler yapıp yapamayacağımızı sorduğunda memnuniyetle kabul ettim ve dün beraber mutfağa girip mis kokulu kurabiyeler ve şık bir pasta yaptık.. Öğrencim bir hayli hamarat olduğu için bana pek iş düşmedi...






Önce zencefilli kurabiyelerden pişirdik... Sonra da pişirdiğimiz kurabiyeleri günün anlam ve önemine uygun olarak pembe - beyaz ve kırmızı şeker hamuru ile kaplayarak süsledik..



Aylin, yeni hobisini baya sevdi... Bu işten zaten keyif almamak mümkün değil hep anlattığım gibi...





Bir hobinin ötesinde gerçek bir terapi...







Kurabiyelerimizi poşetleyip dün aldığım yeni renkli rafyalar ile de paketlemesini tamamladıktan sonra artık hediye etmeye hazırdılar!










Kurabiyeler ile işimiz bittikten sonra Aylin ile pastaya şeker hamuru kapmala üzerine çalıştık... Önce bir keke ihtiyacımız olduğu için önce bu tarifi uyguladık... Kekimiz pişip soğuduktan sonra pastamızı beyaz şeker hamuru ile kapladık...



Son olarak gül yapımı üzerine bir kaç deneme yaptık.. Veee Aylin'in eşine 8. yıldönümleri için hazırladığımız pastamız hazırdı...



Çalışkan öğrencim Aylin'i buradan tebrik ediyorum :) Nice 8 yıllara ... Mutlulukla , sağlıkla....

Afiyetle ,

4 yorum:

Adsız dedi ki...

mügüş ,
görüntüleri kadar lezzetleride çok güzel olmuştu.İlk denemelerimi birlikte yaptığımız için çok mutlu oldum.Sevgili hocama canım akadaşıma teşekkür ederim

Leziz Tarifler dedi ki...

Çalışmalarınız çok güzel. Ellerinize sağlık. Sevgiler..

gülriz dedi ki...

Mügeciğim, cicileriniz çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık. Arkadaşının da evlilik yıldönümünü kutluyorum, ömür boyu güzel geçen günler diliyorum. Kocaman sevgiler

ebruakin dedi ki...

Selamlar Müge,
Senin de arkadaşının da ellerine sağlık.
Kurabiyeler de pasta da çok güzel olmuş.
Görüşmek dileğiyle...
Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails