7 Eylül 2007 Cuma

FRANBUAZLI & BÖĞÜRTLENLİ MUFFIN




Terlik - şezlong yalan oldu :) Madem öyle ben de buralar kazan ben kepçe konsepti ile dolanıp duruyorum. Kitapçıları gezdim yeni dergiler aldım... Bakeshop'u sevgili Burcu'yu ziyaret edip mutfağımı ve kendimi sevindirdim...






Üstte gördüğünüz yeni dergilerimden sizlerle yeni yeni tarifleri zaman zaman paylaşıyor olacağım..Tıpkı bugün olduğu gibi...



Women's Weekly dergisi kolay uygulanabilir tarifleri ile çok sevdiğim bir seri gerçekten de...


En üstte gördüğünüz muffins serisinden bir tarif denedim geçen gün ve bizim lezzet eleştirmenleri (annem-teyzem ve duygu) tarafından 10 üzerinden tam puan alarak tarif defterine girmeyi başardı...


İşte malzemeler:



  • 2 cup (300 gr) kekun

  • 2/3 cup (150 gr) toz şeker

  • 2/3 cup (120 gr) damla çikolata

  • 1 yumurta (oda ısısında)

  • 3/4 cup (180 ml) buttermilk (süte bir miktar limon sıkıp bekletip elde edebilirsiniz)

  • 125 gr eritilmiş margarin yada tereyağ (ben hüner kullandım)

  • 1 tatlı kaşığı vanilya şurubu

  • franbuaz

  • böğürtlen

  • Dr Oetker vanilyalı dekor şekeri

Fırınınızı 180 derecede ısıtın. Muffin kaplarınızı yağlayarak hazırlayın. Unu , şeker ve çikolatayı bir kasede karıştırın. Ayrı bir yerde yumurta- yağ ve vanilya şurubunu hafifçe çırpıp diğer malzemelere ekleyip tahta kaşık ile tüm karışımı birbirine yedirin.Bir kaşık yardımı ile kek karışımını muffin kabınıza paylaştırın.Her muffinin üzerine böğürtlen ve franbuaz dizin. Yaklaşık 20 dk önceden ısıttığınız fırında pişirin. Soğuyunca üzerinde dekor şekeri serpip servis edin.


Afiyetle ,

7 yorum:

Doruk dedi ki...

Annenin lokum lokum diyişi gözümün önünde, hemen denemeliyim:)

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Bu nasıl bir güzel görüntüdür böyle? Bayıldım bayıldım:))

Adsız dedi ki...

Harikasın canım.Nefis görünüyorlar.
Denemek istedim hemen eve gidip.))

Sevgilerimel.

Selen dedi ki...

Sanırım karar şezlong yönünde çıkmadı :(
Ellerine sağlık şekerim. Ben de geçen hafta women's weekly kitap ve dergilerine baktım ama muffin olana rastlamadım yahu. Nereden buldun?
Bu arada Yaso hanımdan geliyorum. Yemeği bahane edip bizi dükkan dükkan gezdirmeyi unuttunuz sanki şekerim. Bir plan yapsak diyoruz :) Mailleşelim ya da yemek yiyelim beraber.
Öperim

Adsız dedi ki...

Tek bir kelama hacet bırakmayan şu resimler yedi bitirdi beni bu saatte..Kendimden utanmasan doğrulup giricem mutfağa ama ne hikmetse ar damarım dur demekte..Bilmem anlatabildim mi?

Sevda dedi ki...

Müge Hanımcığım, ben yaptım içi helva gibi kaldı, pişmemiş gibi ama biyandan da tok bi hali vardı.
Acaba fırın ısısından mı? Hani önceden ısıtılmış fırın diyosunuz ya, ne kadar ısıtılıcak fırın da sonra muffinler konacak?

Yemekbahane dedi ki...

Sevda Hanım merhaba,

Fırını 5 dk önce 180 derecede ısıtmanız yeterli olur ancak içinin helva gibi kalmasında farklı bir durum olmalı ısıdan kaynaklandığını düşünmüyorum.Meyveleri dondurulmuş kullandınız değil mi acaba buzu mu çok çözülmüştü de suyunu mu saldı? İçini hamurlaştıran bu olabilir sanki gibi geldi bana ... Üzüldüm sonuç alamayışınıza ama :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails