24 Eylül 2007 Pazartesi

RAMAZANDA DOĞUMGÜNÜ & MUDCAKE DENEMESİ

Merhaba... Geçenlerde şirkette kutlanacak bir doğumgünü için aldığım bir siparişti.. Aylardan ramazan...

Oruç tutan var, tutmayan ... Nasıl bir pasta olmalı dediklerinde .... Aklıma Burcu'da gördüğüm mudcakeler geldi...

"Merak etmeyin, doğumgünü pastanızı ister kutlarken yiyeceksiniz, isterseniz evinize götürüp iftardan sonra tüketeceksiniz :)" dedim...

Ve ... Özlem'in doğumgünü pastacıkları çıktı ortaya...



Verilen Mudcake tarifini iki ölçü olarak uyguladım ve 18 adet cupcake elde ettim ...

Malzemeler:

  • 120 gr bitter kuvertür çikolata


  • 3 çay bardağı su


  • 180 gr tereyağ


  • 440 gr esmer şeker


  • 4 yumurta


  • 200 gr un


  • 4 çorba kaşığı kakao


  • fındıkiçi (miktarı arzuya bağlı)


Fırınımızı 170 derecede ısıtalım.

Çikolatayı, 3 çay bardağı suyumuzu koyduğumuz cezvede suyun içerisinde kısık ateşte eritelim.

Yağ,şeker ve yumurtaları homojen kıvama gelinceye kadar mikser ile çırpalım. Bu karışıma un, kakao, sulu çikolata ve fındıkiçini de ekleyip çırpmaya devam edelim.

Cupcake kağıtlarımızı muffin kalıplarımıza paylaştıralım. Herbirinin içerisine bir kepçe yardımı ile ağzına kadardolacak şekilde karışımımızdan dökelim.

Isınmış olan fırınımızda yaklaşık 20-25 dk kadar pişirelim.

Tezgahın üzerinde yaklaşık 1 saat kadar soğumaya bırakalım.



Bundan sonrası için ben şeker hamurumu sarı ile renklendirdim ve ince bir şekilde açıp büyük boy yuvarlak kopatımla yuvarlaklar kestim.



Doğumgünümde hediye olarak gelen yazı kalıplarımı kullandım ve üzerlerine doğumgünü mesajını yazdım.



Cupcakelerin üzerine ince bir kat nutella sürdüm ve mesajlı şeker hamurlarını yerleştirdim.



Beyaz şeker hamurunu açıp , kelebek kalıp ile kestim ve yenilebilir yazı kalemi ile kelebeği süsledim.


Herbir cupcake'i ayrı ayrı poşetleyip sarı rafya ile süsledim...



Doüumgünü sahibi bu pastacıkları görünce çok şaşırdı gerçekten :)


İsteğe de uygun olarak oruçlu olmayanlar tüketti, oruçlu olanlar ise paketlerini iftar sonrası yemek üzere çantalarına koyup evlerine götürdüler...


Afiyetle,






13 yorum:

gülriz dedi ki...

Mügeciğim bayıldım ben bu yaratıcılığa, tek bir doğum günü pastası yerine bir sürü doğum günü pastası. Ben olsam şımarıklık yapıp hepsine mum diker, tek tek üflerdim :)))) Ellerine sağlık canım.

Esra Kars dedi ki...

Müge ellerine sağlık çok güzel görünüyor pastacıklar :)
Sevgiler...
www.benimutfagim.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Müge'ciğim çok güzel bir fikir gerçekten oruç tutanlar içinde . Zaten mudcake'lerde pastayı aratmıyor.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Özlemin doğum günü kutlu olsun. Mudcakeler çok güzel görünüyorlar. Ellerinize sağlık. Hayırlı Ramazanlar.

Adsız dedi ki...

Kesinlikle bende şaşırırdım böyle bir süprize :) Ellerine sağlık Mügecim..Süper olmuşlar..Dahiyane bir fikir..Tebriklerrrrr

Adsız dedi ki...

Muge cım, benım doğum gunum de 26 mart:)) ramazan neyım de deeelll:)))

fidan

Adsız dedi ki...

bunlar çok cici özlemin yerinde olmak vardı
ellerine sağlıkk

Aybike Ceylan dedi ki...

Muge'cigim,
Ellerine saglik, cok guzel duruyor.
Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Arkadaşlar,

Beğenmenize çok sevindim :)
Fidan'cım 26 Martta yapalım o zaman sana da bunlardan :) ya da istediğin herhangi bir pastadan :)
Geldiğiniz , yazdığınız için çok teşekkürler
Sevgiler,
Müge

butterfly dedi ki...

Mügecim, Özlem çok şanslıymış gerçekten de, bu ne özen böyle:).
Ona sağlıklı ömürler dilerim.
Senin de ellerine sağlık canım.
Sevgileeer:).
aslı

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Müge'ciğim ne kadar şık görünüyorlar, bayıldım. Ellerine sağlık.
Sevgiler,

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik bir fikir olmuş bence kutlarım seni.Özlemin doğum günü kutlu olsun ayrıca.Kimbilir nasıl mutlu olmuştur.

Ellerine sağlık.

Sevgilerle

bembi dedi ki...

çok güzel görünüyorlar :D ellerinize sağlık..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails