28 Eylül 2007 Cuma

PATATESLİ KOL BÖREĞİ


Bu hafta nasıl bitti hiç anlamadım... İnanılmaz bir yoğunluk içerisinde bir baktım ki Cuma oluvermiş...


Bizim minik kekçikler sayfada yıllanmadan yeni bir şeyler yazmam lazım dedim ve taktım fotoğraf makinasının hafıza kartını laptopa ... Yapıp, resmini çektiğim ama henüz yayınlamadığım ne varsa şöyle bir bakıverdim...


Ramazan ya .. Demiştim çok şey birikti yazacak.. Ama bu esnada Ramazan yemekleri aktivitesini de kaçırmışım , işin gücün arasında, ona da çok üzülmedim değil !


Ne yazsam ne yazsam derken, benim ilk kol böreği deneme resmim takılıverdi gözüme... Yazıp yazmama konusunda tereddüt yaşıyordum ama yine de kayıt altında olsun, varsın acemice gözüksün dedim ve koymaya karar verdim...


Her ne kadar ben ilk tecrübemde arzu ettiğim kadar ince açamamış olsam da tadı gayet yerinde güzel bir böreğimiz olmuştu... Engin , ıspanaklı ya da peynirli sevmediği ben de kıymalıyı pek tercih etmediğim için ortak paydada patateste buluşma kararı aldık ve girdik mutfağa benim mutfak düşkünü kocamla , sıvadık kolları ... o bir yandan ben bir yandan heves ettiğimiz açma börek meselesine çivileme bir dalış yaptık...


Tarif Sofra dergisi arşivimden ...


Bileğine güvenenler için buyrun malzemeler:


  • Yaklaşık 5 su bardağı un

  • 1 çay bardağı su

  • 1 yumurta

  • tuz

  • 1 kase sıvıyağ - ben zeytinyağ kullandım

İç Malzeme:



  • 3-4 adet iri patates

  • 1 adet orta boy soğan

  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ

  • tuz-karabiber-kırmızıbiber

Üzeri için:



  • 2 yumurta sarısı

  • 2 yemek kaşığı su

  • 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ

Derin bir kasenin içerisine ununuzun yarısını koyun, ortasını havuz gibi açın , yumurtayı buraya kırıp suyun yarısını ve arzu ettiğiniz kadar tuzu döküp hamuru yoğurmaya başlayın. Kulak memesi yumuşaklığını elde edene kadar un ve sudan katıp hamurunuzu yoğurun. Yoğurduğunuz hamuru yaklaşık 30 dk kadar üzerine hafif nemli bir bez örtüp dinlendirin.


Not : Unun hepsini kullanmak zorunda değilsiniz.. Su az gelirse ilave edilebilir...


Patateslerinizi haşlayın ve bir çatal yardımı ile ezin. Soğanları yemeklik doğrayın ve yağda hafif soteleyin ve ezdiğiniz patatesle , baharatlarını da ekleyip karıştırın.


Dinlenen hamurunuzdan bir portakal büyüklüğünde parçalar koparıp oklava yardımı ile ince bir şekilde (işte bizim gücümüzün yetmediği nokta) açın. Yufkanızın her yerine gelecek şekilde yağ sürün. Hazırladığınız malzemeden açtığınız yufkanın boyunca paylaştırın ve rulo yapın. Yağlanmış tepsinin ortasından başlayarak spiral şeklinde birbirine ekleyerek böreğinizi oluşturun.


Tüm yufkaları sardıktan sonra üzeri için verilen malzemeleri bir kasede karıştırıp böreğinizin üzerine sürün. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 30 - 40 dakika kadar pişirin.

İşte benim börek maceram :)

Herkese güneşli bir haftasonu diliyorum !

Afiyetle ,


8 yorum:

Esra Kars dedi ki...

Müge ellerine sağlık.Hiç de acemice gözükmüyor.Valla olsa da yesek dedirten cinsten :)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba seni linklerime ekledim. Sende beni eklersen çok sevinirim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Müge cım, annemin yaptığı arnavut böreğıne benzıyor:) cok lezzetlı olmustur emınım... ben de patateslısıne bayılırım:) ayy olsada yesem sımdı:( gecen yıl tatıldeyken cnm nasıl cektı anlatamam.. ordan annemı aradım; anne ben gelıyorum yaparmısın? diye:)) hıc unutmam gece saat 3 gıbıydı sanırım eve geldım. annem hazırlamıs bırakmıs:)) o saatte yemıstım :)) sımdı ben nıye bunu anlattım; eee deneyın efendım, anlarsınız:))elıne sağlık cnm

sevgıler
fıdan

ufukmutfakta dedi ki...

Müge çok güzel olmuş, tam sahurluk bence, ellerine sağlık. Bloguma bıraktığı güzel yorum için de çok teşekkürler...

Baharcicegi dedi ki...

iftardada sahurdada yenebilicek nefis börek olmus elinize saglik

Adsız dedi ki...

Aynı tarifi denemek için bende gidip gidip geliyorum başına nasıl olmuş harika olmuş gayet harika bence
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ben bu böreğiyemiş biri olrak ve fazlaböreksevmeyenbiriolarak diyebilirim ki çok lezzetliydi..

Ablacım ellerine sağlık...

DD

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine sgalik, cok guzel olmus.
Sevgilerimi gonderiyor iyi bir pazar gunu diliyorum.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails