1 Ekim 2007 Pazartesi

GEÇİP GİDEN HAFTASONU ve ŞEFTALİ İLE PRATİK BİR İKRAM

Önce cuma akşamından başlamak istiyorum sözlerime...

Anlatmadan geçemeyeceğim bir iftar sofrasına davetliydik.. Keşke bu davet sofrasına dair size gösterebileceğim belgelerim de olsaydı ama malesef o kadar hızlı davranıp tükettik her şeyi resim çekmeye sıra gelmedi :(
Daha önce de yaptıklarını burada YEMEKBAHANE'de sergileme fırsatı yakaladığım yakın arkadaşım Demet'in sofrasında neler vardı saymakla bitmez.. Yokları mı saysam acaba ??? :))
Demet'in Kayserili oluşunun bir geleneği olan içli köfteler, küçük parmağımla aynı ebattaki etli dolmalar, bir resim çizilmiş gibi itina ile tepside dizilmiş olan sebzeli bagetler, kendi tombikliğine şaşıp kalmış, puf puf patatesli börekler ve bir sanat eseri gibi incecik cevizin altında ehlileşmiş harika kabak tatlıları .... Daha neler neler ....
Ellerine sağlık Demet Usta, senin yemeğin de ayrı bir keyifle yeniyor gerçekten !
Cumayı bu doyma oranı yüksek iftarla kapattıktan ve üzerine sahur etmek anlamsız kaldıktan sonra cumartesi akşamüstü verelini ana ocağı TEKİRDAĞ...
Engin, 1 tepsi su böreği yaptırmış .... Arka koltukta bizimle seyahat etmekte... Selimpaşa sapağında minareler yeşil ışıklarını yakınca ben arka koltukta, börekten köşeler bizim miğdede:)
Ama iftarı 20 dk kadar geç de olsa mis gibi deniz kokusu eşliğinde köfteler diyarında etmek nasip oldu.. Eee köfte ile tabii ki :)
Pazar günü ver elini Çorlu... O indirim mağazası senin , bu benim ha babam gez.. Az daha iftara yetişememe durumu söz konusu oldu tabii... Ama bunda Çorlu'da benzin aldığımız ismi lazım değil dünyanın dev isimlerinden istiridye kabuğu kılıklı bir benzincinin kurşunsuz benzin yakan arabaya mazot koyması sonucunda yollarda dura kalka gelmemiz de etkili tabii...
Neyse sağsalim İstanbul'a döndük ...
Bir haftasonu daha böyle geçti gitti... Şimdi hedefimde bayram var ... Bu sefer terlik koyup gidicem buralardan bir aksilik olmazsa :)




Bugün sizlerle yapıp, resimlediğim çoookkk pratik bir tatlıyı paylaşmak istiyorum. Acil durumlar için birebir ...
Malzemeler:
  • Savuyer bisküvisi (kullanacağınız servis tabağına göre)
  • 1 paket Cremole
  • 1 paket Dr Oetker meyve sosu
  • Süt
  • Rendelenmiş çikolata
  • Şeftali

Metro'da alışveriş yaparken , pasta malzemeleri bölümünü daha bir alıcı gözle geziyorum. Son gidişimde bu paketi görmüştüm. İçerisinde 12'lik setler halinde paketlenmiş savuyer bisküvileri var.Tabii lazım olabilir, neden olmasın düşüncesi ile hemen alıvermiştim...

Oldu da...

Ben kare bir servis tabağı kullandım, yaklaşık 10 tane savuyer bisküvisini sütle ıslatıp tabağın dibine dizdim.



Üzerindeki tariften 1/2 su bardağı az süt koyarak Cremole'yi hazırladım ve bisküvilerin üzerine döktüm.Şeftalileri dilimledim ve üzerlerine dizdim.

Meyve sosunu da tarifine göre hazırladım ve biraz ılındıktan sonra şeftalilerin üzerine döktüm. En son olarak bir parça çikolata rendeleyip tatlının üzerine serptim.

İftarlardan sonra yenilebilecek bir sütlü tatlı olarak değerlendirilebilir.

Afiyetle,

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Müge'cim tatlı nefis görünüyor. İftardan sonra sütlü hafif bir tatlı iyi gider. Ellerine sağlık. Aşağıdaki böreğede bittim... Sevgiler..

ab-ı hayat dedi ki...

Üzerinde çikolata parçalarıyla çok lezzetli görünüyor tatlı.Ellerine sağlık.

selamlar

Yemekbahane dedi ki...

Ebru'cum, tatlı gerçekten çok hafif ama o derece de dişi dolduran cinsten :)

Ab-ı hayat merhaba,
Geldiğin ve yorum bıraktığın için çok teşekkür ederim.

Sevgiler
Müge

Adsız dedi ki...

Müge'ciğim,
Çok nefis görünüyor,ellerine sağlık.Eminim tadı da çok leziz olmuştur.

Sevgilerle

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Mmmm çok lezzetli ve hafif görünüyor. Ellerine sağlık Müge'ciğim. Ayrıca börekte gel beni ye diye bağırıyor aşağıda.
Sevgiler,

hatice dedi ki...

Müge'ciğim, şeftalili tatlın hem hafif hem pratik, nefis gözüküyor, savuyer bisküvilerin yeni paketli halinden bende almıştım çok pratik,
ellerine sağlık....sevgiler....

Adsız dedi ki...

o ustundekı cıkolata parcaları ıle ordan bana; gelll benıı yeeee dıyor sankı:)) elıne sağlık arkadasım:))

sevgıler
fıdan

Adsız dedi ki...

Mügecim enfes görünüyor ama meyve sosu neli kullandın ? Beyan etsende denesek :) Ellerine sağlık. Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Pastarda, meyve sosunu franbuazlı olandan yapmıştım, Dr Oetker'in hazır sosu

Hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim

Sevgiler
Müge

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails